آیا مغز قادر به ترمیم خود است؟

استفاده از پتانسیل از مغز انسان در بیماری‌های عصبی، جایگزین جذابی برای استراتژی‌های مرسوم برای تقویت یا بازیابی عملکرد مغز به‌ویژه با توجه به وجود راهکارهای درمانی خاص در مشکلات عصبی مانند بیماری آلزایمر، است.

ظهور فناوری‌های رونویسی تک سلولی در ابتدا به عنوان نوشدارویی برای حل اختلافات در این زمینه تلقی می‌شد. با این، مطالعات بعدی توالی‌یابی آر.ان.ای تک سلولی در هیپوکامپ نتایج متناقضی را به همراه داشت. دو مطالعه در سلول‌های بنیادی عصبی را شناسایی کردند، در حالی که مطالعه سوم هیچ مغزی را شناسایی نکرد. آیا در نهایت می‌توانیم بر چالش‌های مفهومی و فنی غلبه کنیم و این دیدگاه‌ها و یافته‌های به ظاهر متضاد را با هم تطبیق کنیم؟

در این مطالعه، به طور خلاصه به نقد مجموعه‌های رونویسی تک سلولی پرداخته شده است. آن‌ها هشدار دادند که طراحی، تجزیه و تحلیل و تفسیر این مطالعات در هیپوکامپ انسان بالغ را می‌توان با مسائلی که خواستار مفهومی، روش شناختی و محاسباتی هستند، مخدوش کرد. با تجزیه و تحلیل و بازنگری مجموعه داده‌های منتشر شده قبلی، یک سری چالش‌های خاص مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نیاز به توجه و بررسی ویژگی دارد.

پیشرفت‌های بعدی در فناوری‌های رونویسی تک سلولی، بینش‌های ارزشمند در مورد انواع سلول‌های موجود در مغز انسان از بیماران متوفی به بیماری‌های مغزی ارائه شده است. تا به امروز، فناوری‌های رونویسی تک سلولی برای توصیف جمعیت‌های سلولی نادر در مغز انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، برای شناسایی انواع سلول‌های خاص، توالی‌یابی آر.ان.ای تک‌ای نیز می‌تواند نمایه‌های بیان ژنی خاص را برای کشف سلول‌های کامل پیچیدگی هیپوکامپ کشف کند.

بخوان  این به روز رسانی DoorDash انتخاب های بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد - به صورت رایگان

فناوری های جدید و پیشرفته

انتهای پیام



منبع

مسائل فنی

مطالعات قبلی که در آن سلول‌های تقسیم‌کننده در مغز انسان از مرگ شروع شد، نشان داد که سلول‌های جدید واقعاً در سراسر هیپوکامپ مغز ما ایجاد می‌شوند. هیپوکامپ نیز ساختاری است که نقش مهمی در حافظه و حافظه دارد و همچنین در بیماری آلزایمر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با این، مطالعات دیگر با این نتایج تناقض دارند و نمی‌توانند سلول‌های مغزی جدید را در این منطقه تشخیص دهند. هم عوامل مخدوش کننده مفهومی و هم روش شناختی احتمالاً به این مشاهدات به ظاهر متضاد کمک کرده اند. از این رو، روشن کردن چگونه در مغز انسان یک مشکل باقی مانده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، آیا مغز ما قادر به بازسازی است؟ آیا می‌توانیم از این پتانسیل در طول پیری یا در شرایط عصبی استفاده کنیم؟ این سؤالات، جنجال‌های شدید را در حوزه علوم اعصاب برای سال‌ها ایجاد کرده است. محققان مؤسسه علوم اعصاب هلند در مطالعه‌ای نشان دادند که چرا نتایج متناقضی درباره پرسش به این سوال وجود دارد. آنها یک نقشه راه برای حل این مسائل پیشنهاد کردند.

شاید برایتان سوال باشد که آیا مغزمان قادر به ترمیم خود است یا خیر. محققان مؤسسه علوم اعصاب هلند در مطالعه اخیرشان به این پرسش، پاسخ داده اند.

یک بحث جنجالی

این سوال که آیا مغز انسان را می‌برد یا خیر، برای سال‌ها در مرکز بحث‌های علمی شدید بوده است و مطالعات بعدی متناقضی را به همراه داشته است. یک مطالعه جدید از محققان هلندی، به طور خلاصه مجموعه‌ای که قبلاً منتشر شده است را مورد بحث و تجزیه و تحلیل و تحلیل قرار می‌دهد. چگونه ممکن است که ما هنوز پاسخ روشنی برای این امر پیدا نکرده باشیم؟

بخوان  مقاومت «قوی‌ترین» ربات جهان در برابر ضربات شدید را تماشا کنید