پیشرفته شدن اسلحه های هوشمند به حسگر اثر انگشت

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت بیوفایر تکنولوژیز(Biofire Technologies) یک شرکت مستقر در کلرادوی آمریکا است که به تازگی اعلام کرده است که اولین تفنگ دستی بیومتریک جهان به نام Biofire Smart Gun را به بازار عرضه می کند. این تفنگ دارای قابلیت قفل و باز شدن با اثر انگشت است که از استفاده از آن جلوگیری می‌کند.

تفنگ هوشمند بیوفایر ۱۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده است.

این تفنگ توسط یک باتری لیتیوم-یون قابل شارژ تغذیه می‌شود و از فناوری رمزگذاری برای اطمینان از عدم تغییر آن به یک تفنگ دستی معمولی استفاده می‌کند.

این تفنگ هوشمند برای کاربران مجاز مانند هر سلاح گرم دیگری عمل می‌کند. موتور بیومتریک اختصاصی بایوفایر از سیستم‌های یکپارچه اثر و تشخیص چهره سه بعدی برای تشخیص هویت کاربر مجاز است در هر شرایطی از می‌کند و به محض به دست گرفته شده توسط صاحبش، فورا قفل نیازی به وارد کردن هر کد یا فشردن دکمه یا استفاده ندارد. از هر ابزار دیگری باز می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این شرکت می‌گویند: ما تیمی متشکل از توسعه دهندگان اسلحه، مهندسان و والدین هستیم که راه‌حل‌های نوآوران را برای ایمان نگه داشتن عزیزانمان توسعه می‌دهیم. ما از Biofire، ماهواره‌ها، دستگاه‌های پزشکی، سیستم‌های تسلیحاتی خودمختار، جت‌های مافوق صوت و درمان سلاح گرم ساخته‌ایم و اکنون این شانس را داریم که روی یک فناوری کار کنیم که سلاح‌های گرم دفاعی خانگی را ایمن می‌کند.

این شرکت همچنین تفنگان می‌کند که هوشمند Biofire را طوری مهندسی کرده است که کاربران نباید در حالت ایمن باشند و سریعاً یکی را انتخاب کنند، چرا که ممکن است به حالت ایمن دربیاید و خطرآفرین باشد.

بخوان  هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه در نزدیکی منبع منبع «واو» نیست

یک تفنگ هوشمند از خوانش اثر انگشت برای محافظت در برابر سوء استفاده از استفاده می‌برد که ادعا می‌شود اولین تفنگ دستی بیومتریک جهان است.

گفتنی است که این تفنگ هوشمند امکان ثبت چند کاربر را دارد و می‌تواند برای هر فرد وجود داشته باشد.

شرکتی که این سلاح گرم جدید و بهبودیافته را توسعه داده است، دارای پیشینه زیادی است که با استفاده از آن محصول خود را بسیار متنوع کرده است.

در واقع این اسلحه هوشمند فقط توسط کسی که برای آن تعریف می‌شود، قابل استفاده و شلیک است، بنابراین این سلاح گرم هرگز توسط یک کودک نمی‌تواند، یک جنایتکار یا هر شخص دیگری استفاده شود و ناگواری رقم بزند.

اگر از اسلحه در ایالات متحده استفاده می‌شود، دولت‌ها بیشتر از آن استفاده می‌کنند، اما نباید از فناوری‌های جدید استفاده کرد و از سوء استفاده یا استفاده از آنها جلوگیری کرد.

در وب‌سایت این شرکت آمده است: تفنگ هوشمند ۹ میلی‌متری بیوفایر به محض کنار گذاشته شدن و خروج از دست کاربر، قفل می‌شود و نمی‌توانم با آن شلیک کنم، مگر اینکه کاربر همان کاربر یا صاحب تعریف شده دوباره آن را در دست بگیرد.