کشف کهنترین فسیل باستانی تریزینوسور با کمک مصنوعی مصنوعی

وی افزود: دندان‌هایی که ما بررسی کردیم، شامل مواردی است که در حال حاضر تنها فسیل‌های ترودونتیدس و تریزینوسور هستند که در بریتانیا ثبت شده‌اند و قدیمی‌ترین شواهد این دایناسورها در سراسر جهان هستند.

وی افزود: اشکال اصلی نیاز به مجموعه داده های آموزشی جامع برای مدل های هوش مصنوعی دارد. در مطالعه ما نسبت به اندازه‌گیری‌های دندان‌های داناسورها وجود دارد که می‌توانیم برای آموزش مدل‌ها از آنها استفاده کنیم.

بنا بر اعلام موزه تاریخ طبیعی بریتانیا، پژوهشگران این موزه و کالج بیربک(Birkbeck) مدل‌های کامپیوتری را برای تشخیص دندان‌های اسرارآمیز با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته ماشینی آموزش دادند که منشأ برخی از اعضای این گروه را حدود ۳۰ میلیون سال به عقب بردند.

انتهای پیام



منبع

یک فسیل باستانی از گونه تریزینوسور در بریتانیا کشف شده است که به گفته باستان‌شناسان، قدیمی‌ترین فسیل در نوع خود است.

سایت مون ویلز دانشجوی دکترا در موزه تاریخ طبیعی که این پژوهش را رهبری کرد، می‌گوید: پژوهش‌های قبلی نشان می‌داد که دست‌قاپان (مانی‌رپتورها) در ژوراسیک میانی وجود داشت، اما شواهد فسیلی مورد مناقشه بود. این پژوهش همراه با فسیل‌های یافت شده در جاهای دیگر نشان می‌دهد که این گروه قبلاً در این زمان به توزیع جهانی دست‌ها می‌پردازد.

سایت می‌گوید: استفاده از ماشین در دیرینه شناسی مهره‌داران هنوز در مراحل ابتدایی است، استفاده از آن در حال رشد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، با بررسی دندان‌های اسرارآمیز یک گونه فسیل‌شده، از مدل‌های ماشینی برای شناسایی این قدیمی‌ترین فسیل دایناسوری از گونه‌های تریزینور تا امروز که در بریتانیا کشف شده، استفاده می‌شود. بنابراین ترتیب برای اولین بار، تریزینوسورها از فسیل‌های کشف شده در بریتانیا به لطف بقایای دندانی آنها که در آکسفوردشایر، گلاسترشایر و دورسنت کشف شده بودند، شناسایی شدند.

بخوان  بالگرد بدون سرنشین کاوازاکی رکوردشکنی کرد

کمک گرفتن از فناوری ماشینی

این مطالعه در مجله Papers in Palaeontology منتشر شده است.

تریزینوسور یک گیاه دایناسور خوار قابل توجه است که دوره کرتاسه با استخوانهای پنجه بلندش است که شبیه تیغه های قیچی بوده است. این گونه ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.

در حالی که پژوهش‌های قبلی در طبقه‌بندی دندان‌های کشف شده با استفاده از تکنیک‌های آماری انجام شده، اما بسیار موفق نبوده‌اند. بنابراین، تمام مطالعه‌های گذشته پس از اثبات این مدل‌های ماشینی، می‌توانند دندان‌های مربوط به گونه‌های شناخته شده را با دقت بالاتر تشخیص دهند، جستجو کنند این نمونه‌ها را رمزگشایی کنند.