پیشنهاد بارداری از روی بزاق برای اولین بار در جهان

این آزمایش برای افزایش سطح هورمون «اچ‌سی‌جی بتا» (β-hCG) است که به عنوان هورمون رشد می‌شود.

«کریس یتس» (Chris Yates)، عامل شرکت بریتانیایی «ابینگدون هلث» (Abingdon Health) گفت: این نوآوری هیجان انگیز به زنان فرصت می‌دهد تا آزمایش بارداری را به روشی آزمایش کنند و آسان‌تر انجام دهند و یک پیشرفت را در بازار آزمایش بارداری به شماره انجام دهند. می‌رود که برای مدت‌ها مورد انتظار بوده است.

در آزمایش های بالینی که روی بیش از 300 زن انجام شد، این روش حدود 95 درصد دقیق بود. علاوه بر این، یک اپلیکیشن تلفن همراه به کاربر امکان می‌دهد تا نتایج را به صورت دیجیتالی با نزدیکان خود به اشتراک بگذارد.

اولين تست اوليه بر بزاق دهان كه در حال حاضر در انگلستان و ايرلند در دسترس قرار دارد، به زودي قرار است به بازار عرضه شود.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، آزمایش «سالیستیک» (SaliStick) که در حال حاضر در فروشگاه‌های بریتانیا و ایرلند در دسترس قرار دارد، به روشی مشابه آزمایش‌های دهانی کوید-۱۹ عمل می‌کند. برای جمع آوری نمونه بزاق، از یک اپلیکاتور دستی استفاده می شود که سپس در یک واحد آنالیز قرار می گیرد. نتایج در عرض 10 دقیقه روی صفحه تلفن همراه نشان می دهد که دو خط نشان دهنده بارداری و یک خط نشان دهنده پاسخ منفی است.

با دقت به این روش تا اندازه‌های کمتری از آزمایش‌های رایج بر روی عارضه است اما مزیت آن این است که کاربر نیازی به دستشویی ندارد. لازم به ذکر است که این آزمایش باید ۳۰ دقیقه پس از خوردن یا نوشیدن انجام شود.

بخوان  تیم های مایکروسافت سرانجام در حال رفع این ناراحتی گوش شکن هستند

سالیستیک در بریتانیا و ایرلند، با قیمت ۱۲.۷۵ دلار به فروش می‌رسد.