چرا باتری خودرو خالی می شود؟ 7 علت و راه حل سایاخودرو | نکاس باتری

خالی‌شدن باتری خودرو یکی از رویدادهای نامطلوب در زندگی هر راننده‌ای است. باتری خودرو همانند بسیاری دیگر از بخش‌های اتومبیل، یک قطعه مصرفی محسوب می‌شود و پس از پایان دوره عمر بایستی نسبت به تعویض آن اقدام کرد. با این حال عمر باتری در تمامی شرایط یکسان نیست و نحوه استفاده شما مشخص می‌کند که چه زمانی پایان عمر باتری فرا خواهد رسید. اگر تمایل دارید تا عمر باتری اتومبیل خود را افزایش دهید و در هزینه‌های نگهداری از خودرو صرفه‌جویی کنید، در این مقاله با بررسی علت خالی‌شدن باتری خودرو همراه ما باشید. خالی شدن باتری ماشین و روشن نشدن خودرو آن هم درست هنگامی‌که عجله دارید از معضلاتی است که کم و بیش برای اکثر رانندگان اتفاق می‌افتد. رخدادی که با علائم دیگری نظیر کم‌ نور بودن چراغ‌ها و روشن نشدن پنل پشت فرمان همراه است و گاهی چاره‌ای جز تعویض باتری نمی‌گذارد؛ اما دلیل این ماجرا چیست؟ در ادامه به 3 دلیل عمده برای خالی شدن باتری خودرو اشاره خواهیم کرد.

ضمنا همانطور که می دانید، ولتاژ باطری خودروهای معمولی 12 ولت است. با سلام عمر مفید باتری در خودرو به طور میانگین دو سال یا چهل هزار کیلومتر می باشد و با توجه به مواردی که بیان نمودید احتمال اینکه عمر مفید آن به پایان رسیده باشد زیاد هست. ولی حتما باید توسط کارشناس بررسی شود تا اگر موارد احتمالی دیگری داشته باشد برطرف گردد. اگر خودروی شما تولیدی شرکت سایپا باشد ظرفیت استاندارد باتری آن 60 آمپر پایه بلند قطب چپ با قالب D23 است. و اگر خودوری شما وارداتی باشد باتری آن 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 می باشد.

  • و همینطور نکته حائز اهمیت این است که قیمتهایی که مشاهده می فرمایید، با احتساب دریافت باتری فرسوده معادل محاسبه شده است که نکته مهمی در ارتباط با خرید باتری ماشین در تهران و غرب تهران می باشد.
  • این کارخانه تولید کننده باتری خودرو، در مساحتی بیش از ۱۲۰۰۰ هزار متر مربع در فاز ۲ منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس احداث شد و در سال ۱۳۹۳ فاز اول به بهره برداری رسید.
  • باتری های اتمی همانند باتری های اسیدی دارای الکترولیت می باشند.
  • از دلایل دیگر ترکیدن باتری ماشین، شارژ بیش از حد مجاز با دینام می باشد… خواندن ادامه …
بخوان  مزایا و معایب صرافی کوینکس coinex و بایننس Binance شهر کریپتو صرافی ها

در صورتی که الکترولیت دارد اما با توجه به جنس خاص صفحات درون آن، نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد. کاهش الکترولیت (که عامل ۵۰ درصد از کارافتادگی باتری هاست) به دلیل گرمای بیش از اندازه در زیر کاپوت یا شارژ بیش از حد. ۲٫ دشارژ زیاد( روشن گذاشتن چراغ های اتومبیل)
۳٫ استعمال بیجا یا کاربرد باتریهای با سایز نامناسب. ۵٫ لرزش بیش از اندازه (به دلیل لق شدن بست های نگهدارنده)
۶٫ استفاده از آب آلوده. در داخل سلول های باتری، صفحات سربی در داخل محلول الکترولیت قرار دارند و با انجام واکنش شیمیایی بین سرب صفحات و اسید الکترولیت، انرژی تولید می شود. با توجه به اینکه اسید باتری خاصیت خورندگی دارد، باید جنس بدنه به گونه ای باشد که در برابر آن، مقاومت داشه باشد.

سلام دوست عزیز باتری اصلی خودروی سمند 66 امپر می باشد و با توجه به نیاز برقی خودروی شما باتری 74 امپر نیز قابل نصب می باشد. اگر بر روی خودرو سیستم نصب کرده اید یا آپن اضافه تری دارید بهتر است باتری 74 آمپر نصب کنید در غیر این صورت همان باتری 66 امپر کافی می باشد. اگر از خودروی استفاده نمیکنید بهتر است سر باتری منفی را از باتری جدا کنید تا باتری خودرو دیشارژ نشود. برند وارتا با توجه به ممنوعیت واردات کالاهای خارجی، از سال 2019 واردات آنها به کشور متوقف شد و تمامی باتری های وارتا موجود در بازار کشور برای سال 2019 می باشد.

راه‌های افزایش طول عمر

کامپیوتر خودرو در این مواقع نیز کاهش انرژی باتری را هشدار می‌دهد. نخستین راهکاری که به ذهن شما می‌رسد تماس با امداد خودرو یا باتری به باتری کردن است؛ هرچند این روش تنها چند ساعت تا چند روز جوابگوی شما خواهد بود. به طور کلی خرابی این قطعه پس از گذشت چند سال امری طبیعی است اما کارشناسان معتقدند که می‌توان با توجه نشانه‌های ساده این خرابی را پیش‌بینی نمود. آیا تاکنون پیش آمده که هر چه استارت می‌زنید خودرو روشن نشود؟ در چنین مواقعی نخست به آمپر سوخت نگاه می‌کنید و در بیشتر موارد هم مقداری بنزین در باک خودرو وجود دارد.

بخوان  انواع هوش مصنوعی و تفاوت آنها با هوش انسان 1 بیتی

خلاقیت و نوآوری در صنعت باتری خودرویی و صنعتی

چرا باتری خودرو خالی می شود؟ 7 علت و راه حل سایاخودرو | نکاس باتری