چرا وزن سریعتر اضافه می شود؟

یک مطالعه تازه بینش را در مورد اینکه چرا برخی افراد سریعتر وزن اضافه می‌کنند، می‌دهند و می‌گوید که همه چیز زیر سر میکروب‌های روده است.

وی در پایان گفت: ما می‌خواهیم در آینده این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس یک پژوهش جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام شده است، برخی از افراد دارای ترکیبی از میکروب‌های روده هستند که انرژی بهتری از دیگران ذخیره می‌کنند. این یک گام مهم است که این موضوع را بفهمیم که چرا برخی افراد، حتی زمانی که با دیگران غذا می‌خورند، راحت‌تر از وزن دیگران می‌شوند.

هنریک روگر، دانشیار دپارتمان تغذیه و ورزش دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: ما می‌توانیم یک کلید را برای درک اینکه چرا بعضی از افراد، حتی زمانی که غذای بیشتری نمی‌خورند یا به شکل متفاوتی غذا می‌خورند، بیشتر از وزن دیگران اضافه می‌شود، پیدا می‌کنند. اما این باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

مطالعه مدفوع افراد

این نتایج نشان می‌دهد که ممکن است به چیزی بیش از میزان مصرف تغذیه سالم یا میزان ورزش مرتبط اضافه شود و می‌توان به ترکیب میکروب‌های روده فرد مرتبط باشد. بر این اساس، برخی از افراد ممکن است دچار آسیب شوند، زیرا میکروب‌های روده آنها در جذب انرژی بسیار کارآمد هستند و به دلیل این کارآمدی، ممکن است برای آنها بیشتر شود.

پژوهشگران همچنین مدت زمان سفر غذا در ما را برای هر فرد مورد بررسی بدن قرار دادند که همه آنها الگوهای مشابه غذایی بودند. این فرض را دارد که افرادی که چرخه غذای بیشتری دارند، بیشتر مواد غذایی خود را از رژیم غذایی دریافت کنند. با این حال، این پژوهش دقیقاً خلاف این را کشف کرد.

بخوان  بهبود باروری مردان با خوردن روزانه حداقل ۲ مشت آجیل

پژوهشگران انرژی باقیمانده در مدفوع ۸۵ دانمارکی را برای ارزیابی کارایی میکروب‌های آنها در جذب انرژی از غذا بررسی کردند. آنها همچنین ترکیبی از میکروبهای روده هر شرکت کننده را ترسیم کردند.

روگر می‌گوید: این واقعیت‌هایی که باکتری‌های روده ما در انرژی از غذای عالی هستند، اساساً چیز خوبی است، زیرا متابولیسم‌ها در غذا، انرژی‌های اضافی را به شکل اسیدهای چرب با بدن کوتاه می‌کند که مولکول‌هایی هستند که ما می‌توانیم آن را تولید کنیم. به عنوان تامین کننده انرژی مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر بیشتر از آنچه می‌سوزانیم، مصرف کنیم، انرژی که توسط ویتامین‌های تامین می‌شود، ممکن است به مرور زمان خطر چاقی را افزایش دهد.

این مطالعه در مجله Microbiome منتشر شده است.

بررسی زمان سفر غذا در دستگاه گوارش

بر اساس مطالعات، حدود 40 درصد از شرکت‌کنندگان به گروهی تعلق دارند که به طور متوسط ​​نسبت به 60 درصد انرژی بیشتری از وعده‌های غذایی دریافت می‌کنند. پژوهشگران همچنین دریافت می‌کنند که بیشترین انرژی را از وعده‌های غذایی دریافت می‌کنند، به طور متوسط ​​۱۰ درصد وزن دارند که معادل ۲۰ پوند(۹) بیشتر است.

روگر می‌گوید: ما فکر می‌کنیم که یک چرخه‌ی طولانی‌مدت وجود خواهد داشت که باعث می‌شود انرژی بیشتر شود. اما در اینجا که می‌بینیم با باکتری‌های روده‌ای است که بیشترین انرژی را می‌سازد، سریع‌ترین عبور را در سیستم شرکتی دارند.

وی افزود: خیلی جالب است که گروهی از افرادی که کمتر از مدفوعشان باقی مانده است، به طور متوسط ​​وزن بیشتری دارند. با این حال، این مطالعه دلیلی برای ارتباط مستقیم این دو عامل ارائه نمی‌دهد.

بخوان  یوفوها در کدام یک از آمریکا بیشتر دیده شده اند؟