چرت زدن احتمال به ضربان قلب نامنظم را افزایش می دهد

این بیماری می‌تواند بزرگان در هر سنی را تحت تأثیر قرار دهد، اما در افراد مسن و شایع‌تر است.

انتهای پیام



منبع

او گفت که توضیحات زیادی برای ارتباط بین چرت زدن و سلامت قلب وجود دارد. به عنوان مثال، چت‌های طولانی در طول روز ممکن است ساعت‌های بدن داخلی را مختل کند و به خواب کوتاه‌تر در شب، بیدار شدن بیشتر در طول شب و کاهش فعالیت بدنی منجر شود. در همین چرت‌های کوتاه در روز ممکن است ساعت بدن ما را بهبود بخشد، فشار خون را کاهش دهد و کاهش دهد.

نتایج مطالعه جدید اسپانیایی نشان داد ۳۰ دقیقه خوابیدن در روز ممکن است خطر به ضربان قلب نامنم را افزایش دهد.

تحلیل و تحلیل بیشتر نشان داد که زمان خواب ایده آل بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به نظر می‌رسد، زیرا این افراد در مقایسه با افرادی که نیم ساعت یا بیشتر چرت می‌زنند، ۵۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گاهی اوقات چرت زدن برای مدتی کوتاه در روز وسوسه‌انگیز است اما متخصصان دریافت می‌کنند که چرت زدن ۳۰ دقیقه در روز ممکن است خطر را به ضربان قلب نامظم را افزایش دهد. فیبر دهلیزی باعث ضربان قلب نامنظم و خاصیت غیر طبیعی و سریع می‌شود. افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی پنج برابر بیشتر از همسالان خود در معرض خطر سکته مغزی هستند. این بیماری بیش از 40 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و خطر ابتلا به سکته مغزی در بیماران مبتلا به آن را پنج برابر بیشتر از همسالان آنها می‌کند.

بخوان  ویندوز 11 به زودی می تواند به روز رسانی هایی را ارائه دهد که نیازی به راه اندازی مجدد ندارند

وی افزود: افراد مبتلا به خواب شبانه باید از اتکا به چرت زدن برای جبران خواب خودداری کنند.

فیبریلاسیون دهلیزی که با علائمی مانند تپش قلب، سرگیجه و تنگی نفس خاص می‌شود، حدود ۱.۴ میلیون نفر در بریتانیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دکتر «بیمارستان دانشگاه خوان رامون خیمنز در اسپانیا»(Juan Ramon Jimenez University Hospital in Spain) در این مطالعه برای این مطالعه آیا چرت زدن می‌تواند با این بیماری مرتبط باشد یا خیر، بیش از ۲۰ هزار نفر که ضربان قلب نامنظم نداشتند. تجزیه و تحلیل کردند. شرکت کنندگان هر دو سال یک پرسشنامه را پر کردند و بر اساس مقدار چرت روزانه خود(نخوابیدن، کمتر از ۳۰ دقیقه خوابیدن یا ۳۰ دقیقه و بیشتر خوابیدن) به سه گروه تقسیم شدند.

دکتر «دیاز-گوتیرز» از بیمارستان دانشگاه خوان رامون خیمنز در اسپانیا، گفت: مطالعات قبلی نشان داده است که الگوهای خواب ممکن است در ایجاد فیبریلاسیون دهلیزی نقش داشته باشد، اما تا آنجا که ما می‌دانیم این اولین مطالعه برای تجزیه و تحلیل و تحلیل این بیماری است. است. مطالعه ما نشان می‌دهد که چرت زدن در طول روز باید کمتر از ۳۰ دقیقه محدود شود و نتایج نشان دهد که مدت زمان ضربت زدن بهینه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

در مقایسه با افرادی که در طول روز چ می‌زنند، می‌توانند به فیبریل دهلیزی ۳۰ دقیقه یا بیشتر در روز چرت می‌زنند، دو برابر می‌شوند. در همين حال، در مقايسه با چرت‌هاي كوتاه، خطر مي‌كنند كه از چرت زدن به بالا نبودند.