تفنگ الکترومغناطیسی که جای گلوله، سکه شلیک می‌کند!

چین از یک تفنگ الکترومغناطیسی رونمایی کرده است که از نیروی الکتریکی برای شتاب دادن به پرتابه استفاده می‌کند و پرتابه آن به جای گلوله، سکه است.

بر اساس گزارش روز یکشنبه رسانه دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست(SCMP)، این سلاح، غیر کشنده است و در یک برنامه فناوری اطلاعات وابسته به دولت چین به نمایش گذاشته شده است.

به گفته‌ها، این تصمیم‌ها می‌توانند منجر به نگرانی در مورد شیوه‌های کنترل شورش شوند که حقوق بشر را نقض می‌کند.

طراح لی فنگکایو این اسلحه می‌گوید: این تفنگ مانند تفنگ‌های طراحی‌شده با سیم‌پیچ است که از نیروی الکتریکی برای شتاب دادن به پرتابه استفاده می‌کند. وقتی سیم‌پیچ ۹ سطحی از برق نیرو می‌گیرد، میدان مغناطیسی مربوط به تشکیل می‌شود که به پرتابه اجازه می‌دهد شلیک شود.

انرژی CS/LW21 توسط یک باتری لیتیوم-یون داخلی تامین می‌شود که در صورت شارژ کامل می‌تواند صدها گلوله شلیک کند. زمان شارژ آن نیز کوتاه است و دما تاثیر کمی روی آن دارد.

پرتابه‌های این اسلحه در آزمایش‌های میدانی به راحتی به تخته‌های چوبی دولایه به ضخامت ۳ میلی‌متر نفوذ کردند و بطری‌های شیشه‌های نوشیدنی‌ها را شکستند.

این سلاح‌ها صدای شلیک آرامی دارند و بدون جرقه، دود یا پوکه هستند و لگد کمی دارند که آن‌ها را برای استفاده در مکان‌های شلوغ عالی می‌کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، چین از یک تفنگ الکترومغناطیسی دستی جدید موسوم به CS/LW21 برای کنترل شورش رونمایی کرد.

اسلحه CS/LW21 شامل یک خشاب دو محفظه برای شلیک مداوم و بارگذاری مجدد سریع است. خشاب به آسانی نصب می‌شود و یک صفحه نمایش در پیشگاه اسلحه گلوله، حالت شلوغی، ریل، سرعت یک و سطح باتری را نشان می‌دهد. شکل و محفظه گلوله‌ها حمل و نگهداری آنها را راحت‌تر می‌کند.

بخوان  پیش‌بینی فناوری در مورد تغییر جهان به دست ربات انسان‌نما

طراحی این اسلحه یکپارچه و بدون قطعات اضافی است که نگه داشتن و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند.

با این حال، در مناطق پرجمعیتی که اسلحه‌های گرم می‌توانند باعث ترس یا خشونت می‌شوند، صدای شلیک آرام، عدم جرقه زنی، انتشار دود یا پوکه، کارایی و مقرون به صرفه بودن آن را به جایگزینی جذاب برای سلاح‌های معمولی تبدیل می‌کنند.

این اسلحه به جای روش‌های شلیک سنتی با باروت از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد قدرت تیراندازی را بر اساس فاصله یا نوع هدف تغییر تغییر دهد.

اما اگر به جای پرتابه‌های کم‌خطر از گلوله‌های سوراخ‌کننده بدن استفاده شود، می‌توان از سلاح‌های معمولی استفاده کرد.

طراحی و قدرت CS/LW21

با هدف کاهش خطر آسیب به انسان، شکل پرتابه‌ها و حرکت آن کنترلی عالی و ضربه‌های چند نقطه‌ای را می‌کند.

این تفنگ توسط شرکت China North Industries Group Corporation و برخی دیگر از گروه‌های فناور ساخته شده است، از گلوله‌های سکه‌ای استفاده می‌کنند که قدرت کشندگی ندارند و مثلا می‌توانند سوراخ کنند و بطری‌های شیشه‌های را بشکنند.