چگونه تقریباً به بارکد چشم گاو نر رسیدیم


چگونه تقریباً به بارکد چشم گاو نر رسیدیم

بارکد چشم گاو نر معرفی شده در حق اختراع Woodland و Silver در سال 1949.

تعداد کمی از اشیاء در جهان سریعتر از بارکد قابل تشخیص هستند. به هر حال، بارکدها در اطراف ما هستند. آنها روی کتاب‌هایی هستند که ما می‌خریم و بسته‌هایی که روی درب خانه ما قرار می‌گیرند. هر روز بیش از 6 میلیارد بارکد اسکن می شود. آنها به قدری بخشی پذیرفته شده از زندگی روزمره ما شده اند که تصور اینکه چگونه می توانند متفاوت به نظر برسند دشوار است.

من داشتم در مورد فناوری های مختلف تحقیق کرد در طول دوران حرفه ای من به عنوان یک استاد مطالعات رسانه ای، اما تا زمانی که شروع به نوشتن کتابم در مورد آن کردم نشد تاریخچه فرهنگی بارکد که متوجه شدم حتی پیش پا افتاده ترین اشیاء در زندگی ما به دلیل تصمیماتی که عمدتاً در تاریخ گم شده اند، به نظر می رسد. وقتی شروع کردم به شانه زدن آرشیو تاریخچه بارکد در دانشگاه استونی بروک، متوجه شدم که چقدر به دنیایی نزدیک شده‌ایم که در آن نمادهای چشم گاو یا خورشید را برای خرید مواد غذایی اسکن می‌کنیم.

داستان ما در سال 1949 آغاز می شود، زمانی که جوزف وودلند و برنارد سیلور ثبت اختراع ارائه کرد برای بارکد اول آن حق ثبت اختراع ساختار اساسی استفاده از جفت خطوط برای نشان دادن اعداد را توصیف می کند که هنوز هم پس از بیش از 70 سال در فناوری بارکد استفاده می شود.

با این حال، چیزی که حق اختراع آنها شامل نمی شود، چیزی است که اکثر مردم امروز به عنوان بارکد تشخیص می دهند. در واقع، بارکد اول اصلاً شامل خطوط عمودی نبود. در عوض، اولین بارکد جهان از یک سری دایره های متحدالمرکز به شکل یک چشم گاو نر استفاده کرد.

Woodland و Silver در ابتدا برای جلب علاقه شرکت ها به اختراع خود تلاش کردند. اما شانس بارکد در سال 1960 شروع به تغییر کرد، زمانی که مهندس و فیزیکدان Theodore H. Maiman اولین لیزر کارآمد را ساخت که امکان رمزگشایی سریع الگوی خط بارکد را فراهم کرد.

اندکی بعد، در سال 1967، صنعت راه آهن Kartrak را پیاده سازی کرد که اولین سیستم رسمی بارکد در جهان بود. بارکدهای کارتراک برای شناسایی خودکار واگن‌های ریلی در حین عبور از اسکنرها توسعه داده شدند، اما آنها از طرحی از خطوط با رنگ‌های مختلف استفاده کردند که بیشتر شبیه به یک اثر هنری مدرن است تا بارکدهایی که امروزه استفاده می‌کنیم.

اما Kartrak از همان ابتدا با مشکل مواجه شد – این سیستم آنطور که مردم انتظار داشتند دقیق نبود – و در دهه 1970 استفاده از آن متوقف شد. با وجود اینکه اولین بارکد است که به طور رسمی توسط یک صنعت پذیرفته شده است، طراحی رنگارنگ نماد Kartrak اکنون فقط یک پاورقی در تاریخ است.

تقریباً همزمان با راه‌اندازی Kartrak، صنعت خواربارفروشی زنجیره‌ای از رویدادها را به راه انداخت که در نهایت منجر به بارکدهایی شد که امروزه می‌شناسیم. در اواخر دهه 1960، فروشگاه های مختلف پروژه های آزمایشی بارکد را آغاز کردند که از انواع بسیار متفاوتی از نمادهای بارکد استفاده می کردند.

یکی از نمادها بارکد اصلی چشم گاو نر بود که در آن زمان متعلق به RCA بود زیرا حقوق ثبت اختراع را خریداری کرده بود. اما فروشگاه های دیگر از نمادهای توسعه یافته توسط شرکت های دیگر استفاده می کردند. به عنوان مثال، شرکتی به نام Carecogn یک نماد خورشید را توسعه داده بود و شرکت Litton یک نماد فن ایجاد کرد که بخشی از پروژه های آزمایشی بود. صنعت خواربارفروشی به زودی متوجه شد که این دوره آزمایشی غرب وحشی نمی تواند دوام بیاورد.

بارکدها می توانند به عنوان راهی برای خودکارسازی موجودی و پرداخت تنها در صورتی عمل کنند که همه در صنعت خواربارفروشی با استفاده از نماد مشابه موافقت کنند. در غیر این صورت، سیستم بیش از حد پیچیده و گران خواهد بود. بنابراین در سال 1971، صنعت خواربارفروشی کمیته ای را تشکیل داد که وظیفه آن توسعه یک استاندارد داده در سطح صنعت و انتخاب نمادی است که فروشگاه ها با آن موافقت کنند.

چگونه تقریباً به بارکد چشم گاو نر رسیدیم

هفت نامزد نهایی نماد بارکد در گزارش های داخلی رسمی کمیته انتخاب نماد نمایش داده شده اند.

استاندارد داده ای که کمیته توسعه داد – کد محصول جهانی – برای کار با انواع مختلف نمادهای بارکد طراحی شده بود. 50 سال بعد هنوز در حال استفاده است.

سپس کمیته باید نماد را انتخاب می کرد. آنها درخواست های خود را از شرکت های مختلف درخواست کردند و فهرست را به هفت فینالیست کاهش دادند. آن زمان بود که درام واقعا شروع شد.

ارسالی RCA پیشتاز اولیه در میان هفت فینالیست بود. به هر حال، بارکد چشم گاو، نماد بارکد اصلی بود و RCA یک شرکت قدرتمند بود که منابع قابل توجهی را برای توسعه این فناوری سرمایه‌گذاری کرده بود. رقیب اصلی RCA کسی بود که دیر به نبرد برای تسلط بارکد وارد شد: نماد IBM که در اوایل دهه 1970 توسط جورج لوریر اختراع شد.

بین مارس 1971 و مارس 1973، کمیته به طور گسترده هفت فینالیست را مورد آزمایش قرار داد، به صحبت های هر شرکت گوش داد و چندین بار برای بحث در مورد مسیر پیش رو ملاقات کرد. در طول این فرآیند، RCA و IBM پیشتاز باقی ماندند، و جوزف وودلند – “پدر بارکد” و مخترع نماد چشم گاو – در یک پیچ و تاب تا حدی طنزآمیز، از نماد IBM به جای اختراع خود دفاع کرد.

RCA با درک اینکه ممکن است نماد آنها انتخاب نشود، شروع به تحت فشار قرار دادن کمیته کرد و تهدید کرد که اگر بارکد چشم گاو نر آنها به عنوان استاندارد صنعت انتخاب نشود، به طور کلی از صنعت بارکد خارج خواهد شد.

آخرین مهلت کمیته برای انتخاب نماد، مارس 1973 بود و تصمیم به پایان رسید. در جلسه نهایی خود، کمیته نماد IBM را با وجود نگرانی هایی که وجود داشت، برای نقل قول انتخاب کرد استفان براون مورخ، “با انتخاب نماد بیش از مربع به جای چشم گاو نر، کمیته ممکن است به طور چشمگیری سرعت اجرا را کاهش داده باشد” به دلیل فشار RCA.

نماد IBM به استاندارد صنعت تبدیل شد و اولین بارکد کد جهانی محصول جهانی در 26 ژوئن 1974 در یک فروشگاه مواد غذایی در تروی، اوهایو اسکن شد. به طور قابل توجهی، نماد IBM که کمیته انتخاب کرد هنوز هم تقریباً 50 سال است که قوی است. بعد. بارکدهایی که در یک فروشگاه مواد غذایی اسکن می کنید، اساساً همان بارکدهایی هستند که در دهه 1970 اسکن می کردند.

بر اساس یادداشت های جلسه از جلسات انتخاب نماد، اعضای کمیته احساس کردند که کار مهمی انجام می دهند. اما حتی در وحشیانه‌ترین رویاهایشان، نمی‌توانستند تصور کنند که تصمیمشان تا چه حد تأثیرگذار بوده است.

طرح بارکدی که انتخاب کردند به یکی از نمادین ترین تصاویر سرمایه داری تبدیل شد و الهام بخش بود طرح های ساختمانی معماران، نمادین تطابق دیستوپیایی در داستان های علمی تخیلی، تبدیل به یک خال کوبی محبوب و حتی الهام گرفته شده است انجمن های طرفداران آنلاین.

اما طرحی که جهان را تغییر داد به طرز چشمگیری به یک قطعه فراموش شده از تاریخ نزدیک شد. اگر تعدادی از مدیران خواربارفروشی به روش دیگری رای می دادند، ممکن بود در دنیایی پر از چشم گاو نر حرکت کنیم.

ارائه شده توسط The Conversation


این مقاله بازنشر شده است از گفتگو تحت مجوز Creative Commons. را بخوانید مقاله اصلی.گفتگو

نقل قول: چگونه تقریباً با یک بارکد چشم گاو نر به پایان رسیدیم (2024، 11 ژانویه) بازیابی شده در 11 ژانویه 2024 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  کشف چگونگی پیش بینی وقوع ابرنواخترها از سوی ستاره شناسان