چگونه سیلیکون ولی آمریکا به مرکز تکنولوژی جهان تبدیل شد – مالتینا بلاگ 1 بیتی

برای مثال، شرکت ما با همکاری دانشگاه اندونزی، یک سیستم مستقل تایید اعتبار مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین ایجاد کرد تا امنیت نتایج انتخابات این کشور در سال 2019 سایت 1biti را تامین کند. در حال حاضر سیستم عامل پردازش ابری مایکروسافت به نام ویندوز آزور (Azure) سرویسهای یادگیری ماشین خود را به کاربران این نرمافزار ارائه میدهد و اکثر شرکتهای تجاری بزرگ نظیر بوئینگ و مرسدس بنز از این سرویسها بهره میبرند. چنین سیستمهایی از یک جمعیت متشکل از عاملهای ساده تشکیل شدهاند که به صورت محلی و در محیط عملیاتی خود با یکدیگر در حال تعامل هستند. در ادامه برخی از قابلیتهای هوش مصنوعی که در آینده به منصه ظهور میرسند را مرور میکنیم. دورانی که متخصصان ارتش آلمان با کمک کدنویسی پیام ها را از طریق دستگاهی به نام انیگما بصورت رمزگذاری شده به دیگر واحدهای نظامی ارسال می کردند. در آن ها برخی از موارد هوش مصنوعی وجود دارد، اما آن ها به خوبی افراد بازی می كنند و برخلاف افراد هستند كه بيشتر با محاسبات جبری بی فكر بازی می كنند و به صدها هزار وضعيت نگاه می كنند.

ایدهی ساختن ماشینهایی که بتوانند همه کار بکنند، همهچیز بدانند (چیزی شبیه گوگل)، محاسبات را خیلی سریع انجام دهند یا شبیه انسان باشند تا انسان بتواند به آنها فرمان دهد، به دوران یونان باستان برمیگردد. توانایی کامپیوترها در زمینه محاسبات منطقی بر کسی پوشیده نیست. هوش مصنوعی تا سالها با تصویری که مردم از روباتها داشتند گره خورده بود اما در یک دهه اخیر کاربردهای غیر سختافزاری هوش مصنوعی در زندگی روزمره بیشتر ملموس شدهاست. بنابراین با این روش، یک دوربین متوسط هم میتواند تصویری بسیار دقیق بگیرد. یکی از شاخههای زیرمجموعهی هوش مصنوعی یادگیری ماشین است، در این روش، کامپیوتر پس از پردازش دادهها به صورت هوشمندانه الگوهای موجود در آنها را استخراج کرده، آنها را یاد میگیرد و میتواند از آنها استفاده کند، در صورتی که علاقهمندید بیشتر در این مورد بدانید، مقالهی یادگیری ماشین را مطالعه کنید. «هوش مصنوعی، مطالعه روشهایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد.» به این ترتیب میتوان دید که دو تعریف آخر کاملاً دو چیز را در تعریف نخست واضح کردهاند. AIها در رشتههای مشترکی چون علم کامپیوتر، روانشناسی و فلسفه مورد مطالعه قرار میگیرند، که مطابق آن باعث ایجاد یک رفتار هوشمندانه، یادگیری و سازش میشود و معمولاً نوع پیشرفتهٔ آن در ماشینها و کامپیوترها استفاده میشود.

ایجاد حس مشترک، استدلال و حل مسئله در ماشینها یک رویکرد دشوار بشمار میرود. این رویکرد به مسائل فلسفی در ارتباط با هوش مصنوعی، پایه و اساس تست تورینگ را شکل داد. رویکرد اول، که به طور جداگانه توسط وانگ و همکارانش در ذهن و توسط تیمی در OpenAI در همان زمان اختراع شد، از شبکههای عصبی تکرار شونده استفاده میکند. این فرایند در چنین سیستمی بدون برنامهنویسی صریح انجام میپذیرد، یعنی به طور مستقیم برنامهای برای انجام واکنشهای خاص برای سیستم نوشته نشدهاست، بلکه سیستم به کمک الگوریتمهای خود و با توجه به نتایج بهدست آمده از پردازش دادهها، الگوریتم خود را توسعه داده و موارد جدید را به آنها میافزاید، به زبانی ساده ماشین خودش را به صورت خودکار بهروز میکند. بهینهسازی نتایج جستجو: بدون تردید ارائه نتایج جستجوی مناسب به کاربر متناسب با آنچه جستجو کرده، برای ارائه بهترین محصول به او اهمیت زیادی دارد.

هوش مصنوعی نیازمند سخت افزارهای خاصی است و برای پیادهسازی برنامههای آن روی سیستم و دستگاه مورد نظر باید سخت افزار نیز متناسب با برنامه تامین شود. در سیستم های DAI لزومی ندارد همه ی داده ها در یک نقطه تجمع یابند، بر خلاف هوش مصنوعی متمرکز که به نود های پردازشی وابسته هستند و نود های آن از لحاظ جغرافیایی به هم نزدیک هستند. Chatbots برای ارائه خدمات فوری به مشتریان در وب سایت ها گنجانیده شده است. قرار دادن ربات چت یکی از ایدهها برای ارائه خدمات فوری به مشتریان میباشد. پایهی شکلگیری هوش مصنوعی بر این اساس است که دانشمندان در نظر گرفتهاند میتوان هوش انسانی را به روشی تعریف کرد که ماشین بتواند آن را تقلید کند و وظایفش را از سادهترین تا پیچیدهترینها انجام دهد. برخی هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای جامعهی جهانی تلقی میکنند، از نظر عدهای پیشرفت هوش مصنوعی میتواند باعث خودسر شدن آن و عدم فرمانبرداری از انسان شود، از آنجایی که هوش مصنوعی میتواند بیاموزد و تصمیمگیری کند و از طرفی خستگیناپذیر است شاید بتواند در آینده به یک نیروی افسار گسیخته تبدیل شده و دیگر از انسانها نیز فرمانبرداری نداشتهباشد.

بخوان  چرا تکنولوژی روسی، ایرانی معرفی شد 1 بیتی

به عنوان مثال عملکرد در بازی “چکرز” یا “دام” (draughts) یا در بازی شطرنج super-human و نزدیک به strong super-human است (شطرنج کامپیوتر را ببینید: کامپیوتر در مقابل انسان) و عملکرد در بسیاری از کارهای روزمره (مثل تشخیص چهره یا حرکت در یک اتاق بدون برخورد به چیزی) sub-human می باشد. روش های ساب سمبلیک کاربرد هوش بدون تظاهر ویژه ای از دانش را کنترل می کنند. همچنین استفاده به شکل گسترده از سیستمهای هوشمند با ایده راهاندازی اتوماسیون اداری و اجرای سیستم بدون کاغذ در دهههای 1970 تا 1980 به اوج خود رسید و کشورهایی همچون ژاپن، آلمان، انگلیس و غیره ارائه خدماتی همچون بانكدارى، هتلدارى، مديريت پروژهها با تکیه بر فناوری اطلاعات را تقویت کردند. دسترسی: در حال حاضر بسیاری از کاربران به اپلیکیشنهای وب ۳ دسترسی ندارند چرا که این پروژهها در مرورگرهای مدرن وب ادغام نشدهاند. فصل چهارم در مورد الگوریتم های جستجوی محلی، بهینه سازی جستجو، جستجو در فضاهای پیوسته، جست و جو با اعمال غیر مقطعی، جست و جوی روش نسبی و مواردی از این دست صحبت می کند. این فصل که یکی از مهم ترین سرفصل های هوش مصنوعی به حساب می آید، در ابتدا تعریفی از مسائل ارضای محدودیت (CSP)، انتشار محدودیت: استنتاج در (CSP)ها، جستجوی پس گرد برای (CSP)ها و مواردی از این دست بحث می کند.

یکی از پرمصرف ترین داده های AI، در صنعت فروشگاه آنلاین است که کاربران به هنگام وارد شدن به یک سایت اینترنتی، پس از بازدید از چندین محصول و برگشت به صفحه اول سایت، با موارد دلخواه خود مواجه می شوند و این به خاطر حضور AI است که چنین اتفاقی صورت می گیرد و اگر AI نبود، مطمئنا چنین مواردی هم وجود نداشت. با وجود مطالعاتی که در این زمینه انجام شده هنوز هم مطالب مبهم بسیاری در این حیطه ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که در سبک زندگی دیجیتالی از ابزارهای دیجیتالی برای تسهیل و تسریع فرآیندهای شغلی و کاری به راحتی می توان استفاده نمود.

از لایوهای اینستاگرامی تا مطالب متشر شده در سایت هایی مثل ویرگول. جوشکاری در زیر آب که برای سلامتی انسان ها خطرناک است یا حتی اهداف جنگی مثل مین یابی که در قدیم جان بسیاری از سربازها را در میدان نبرد می گرفت، از جمله مثال هاییست که در مورد کاربرد ربات ها می توان زد. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که انسان ها دارند توانایی دیدن الگو ها است. چراکه جهان آینده متعلق به چنین رشته هاییست. بسیاری از افراد هنوز هم با شنیدن عبارت «هوش مصنوعی»، به یاد فیلمهای علمی تخیلی میافتند، اما با توسعه هوش مصنوعی و رواج آن در زندگی روزمره، چنین تصوری روز به روز در حال کاهش است. اما معتقدیم استفادهی صحیح از چنین دانشی میتواند آیندهی روشنی در برابر دیدگان انسان گشوده و آیندهی به مراتب سادهتر و حتی هیجانانگیزتری را برای انسانها رقم بزند! مطابق مطلب منتشر شده از جک کلارک در بلومبرگ نیوز، تعداد پروژههای نرمافزاری که در سال ۲۰۱۵ از هوش مصنوعی بهره میبردند از رقم کم و پراکنده پیشین به بیش از ۲۷۰۰ پروژه رسید و موجب شد این سال نقطه عطفی برای این علم باشد. مقالات تخصصی فراگستر در زمینه آموزش BPMS و مدیریت فرآیند کسب و کار میتواند نقطه شروعی برای افزایش آگاهی در زمینه هوش تجاری و کارکردهای سودمند آن در زمینه کسب و کار و افزایش بازدهی سازمان باشد.

بخوان  لوله بازکنی تخلیه چاه 09128486170 شبانه روزی

بدین ترتیب، آیا میتوان در همین نقطه ادعا کرد که هوش مصنوعی تنها نوعی دغدغه علمی یا کنجکاوی دانشمندانه است و قابلیت تعمق مهندسی ندارد؟ این کتاب به طور کلی از ۲۷ سرفصل تشکیل شده که در دانشگاه های ایران تنها ۷ فصل اول آن تدریس می شود. یادگیری ماشین برروی فرآیند یادگیری با استفاده از مشاهدات و دادهها در ماشینها تمرکز میکند. ولی در یادگیری ماشین هدف ML این است که ماشینها بتوانند از دادهها یاد بگیرند تا بتوانند بازده دقیقی داشته باشد. اما این تفکر که ماشینها قادر باشند بدرستی درک کنند به سالها پیش از این باز میگردد. بسیاری از بازیهای رایانهای از هوش مصنوعی قدرتمندی در ساختار خود بهره میبرند، به گونهای که شخصیتهای بازی و یا دشمنان شما در هر مرحله میتوانند رفتار شما را یادگرفته و از آن بر علیه خودتان در بازی استفاده کنند. البته به طور کلی هم می توان گفت که هر شی که اطرافمان است و می تواند بازخوردی را از خود بجای بگذارد، می تواند نشان دهنده وجود هوش مصنوعی درون خود باشد(حتی در ساده ترین موارد مانند ساعت کوکی!).

پردازش تصویر، پردازش صوت و یادگیری ماشین از دیگر شاخه های مورد بررسی در دنیای هوش مصنوعی می باشد که هر یک نقش بسزایی در پیشرفت علم و تکنولوژی ایفا می کند. علم رباتیک یکی از مهمترین شاخه های درس هوش مصنوعی به حساب می آید. اما برای انتخاب درس خط جبری حتماً باید درس ریاضی عمومی ۲ را پاس کرده باشید. یک دانشجوی رشته هوش مصنوعی باید بداند که برای چه درس هوش مصنوعی را انتخاب کرده و با کاربردهای آن در و زندگی روزمره و صنایع آشنا باشد. اما چه معیارهایی از سوی مجمع جهانی اقتصاد برای این انتخاب لحاظ میشود؟ با پیشرفت تکنولوژی، معیارهایی که در گذشته هوش مصنوعی را تعریف میکردند منسوخ شده است. بر حسب تعریف، این نظریه مسائلی که راهحلشان ناشناخته است یا به طور صوری مشخص نشدهاند را در بر نمیگیرد.

این امر باعث شد که مفتی فیلد به یک مرکز اصلی برای صنعت هوا و فضا تبدیل شود. الگوریتمهای یادگیری ماشینی برای بررسی دادههای تاریخی استفاده میشوند تا یک پیشبینی از یک نتیجهی احتمالی در آینده تولید کنند. در حوزه هوش مصنوعی هم تلاش متخصصان بر آن بوده است که بتوانند شبکه عصبی مصنوعی مشابه کاری که مغز انسان انجام می دهد را طراحی کنند. در این میان برخی کارشناسان و مؤسسات فعال در این حوزه بهدنبال کاهش خطرات سیستمهای هوشمند و رفع نگرانی این افراد و در کل جامعه جهانی درباره این فناوری هستند. حال که با انواع مختلف هوش مصنوعی آشنا شدید، بیایید کمی بیشتر ابعاد حضور آنرا در زندگی روزمرهی خود بررسی کنیم، دستیارهای صوتی مختلف، مانند گوگلناو، سیری، کورتانا، الکسا و… در این فصل شما با مفاهیمی مثل عوامل دتنش محور، جهان وامپوس، منطق، منطق گذاره ای، اثبات نظریه گذاره ای، بررسی مدل گذاره ای و غیره آشنا می شوید. مباحث هوش مصنوعی پیش از بوجود آمدن علوم الکترونیک، توسط فلاسفه و ریاضی دانانی نظیر بول (Boole) که اقدام به ارائه قوانین و نظریههایی در باب منطق نمودند، مطرح شده بود. این زیربخشهای موضوعی بر مبنای ملاحظات فنی مانند اهداف خاص (برای مثال، رباتیک و یادگیری ماشین)، استفاده از ابزارهای مشخص (منطق یا شبکههای عصبی)، یا تفاوتهای عمیق فلسفی تعیین شدهاند.

هوش مصنوعی ضعیف که هوش مصنوعی محدود یا ANI هم نامیده میشود، برای تمرکز روی وظایف خاص آموزش میبیند و بیشتر مثالهای هوش مصنوعی که امروزه میبینیم از این نوع هوش مصنوعی هستند. در هوش مصنوعی و سیستم های خبره، این توانایی مربوط به پردازش زبان طبیعی (Natural language processing) بوده که به اختصار NLP نامیده شده است. شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۴ با استفاده از یکی از زیرشاخههای یادگیری ماشین به نام یادگیری عمیق (Deep Learning) سیستم تشخیص چهرهای تولید کرد که ۰.۳ درصد از میانگین انسانها دقیقتر است. در ابتدا باید به جوهر بیو پرینترها اشاره کرد که به آن، جوهر زیستی (Bio-ink) گفته میشود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در برنامههای کاربردی همچون، اپلیکیشنهای پرداخت هوشمند، چتباتها، بانکداری با تلفن همراه، سامانههای تشخیص تقلب و احراز هویت و سامانههای هوشمند تعامل با مشتریان و غیره به کار گرفته میشود.

بخوان  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار | 1biti

البته ترجمه های دیگری از این عنوان مثل هوش مصنوعی از دیدگاهی نو با ترجمه حمیدرضا قنبری و سجاد محمدزاده و کتاب هوش مصنوعی همراه با بازنگری کامل با ترجمه دکتر هشام فیلی که توسط انتشارات نصیر چاپ شده در بازار یافت می شود. حتی در کشورهای درحالتوسعه و نهچندان پیشرفته مثل هند در سالهای اخیر از هوش مصنوعی استقبال خوبی شده است. او در سال ۲۰۰۰ میلیادی نشان شوالیه را به خاطر کارآفرینی و فعالیت های ستودنی اش در زمینه تجارت از باکینگهام دریافت کرد. Kuddle دقیقا به همین منظور طراحی شده است. درس طراحی الگوریتم یکی از دروس پایه و مهم رشته کامپیوتر است.

همچنین اسپویلر فعال دینامیکی هم یکی دیگر از موارد مهم در طراحی ظاهری است که در سرعتهای بالا فعال میشود و داون فورس بیشتری را تولید میکند. در همین حین مردم متوجه شدند که این ماده شیمیایی در بدن حشرات و خاک جمع میشود و سپس راه خود را زنجیره غذایی حیوانات و انسانها باز میکند. به عنوان مثال شرکت گوگل یکی از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی بوده و از این قابلیت در توسعه تمام ابزارهای شرکت خود استفاده می کند. به عنوان مثال از THC هوش مصنوعی در سال 2020 میتوان موارد زیر را استنباط کرد. در آنجا مردم به گونهای از حاکمیت خود تعریف و تجلیل میکنند که حس میکنید از سیاره دیگری آمدهاند، چراکه خودتان همیشه در حال شنیدن اوصاف منفی در مورد این حاکمیت از رسانه ها و مردم بودهاید. همانطور که می دانید انسان ها می توانند با زبان های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و متن ها را نوشته و بخوانند. برای این که نتیجه تست سرعت شما صحیحتر باشد، بهتر است در ساعتهای مختلف شبانهروز تست را تکرار کنید. هر چند که پیش از آنکه درباره آینده هوش مصنوعی هشدار بدهیم، لازم است نخست ببینیم که هوش مصنوعی چیست و چطور می توانیم به آن دست پیدا کنیم و تاکنون چه قابلیت هایی در هوش مصنوعی برای ما فراهم آمده است.

این نوع هوش مصنوعی که آخرین مرحله تکامل هوش مصنوعی محسوب میشود، در حال حاضر تنها در حد نظریه است؛ زیرا هنوز سختافزار و الگوریتمهای لازم برای پشتیبانی از آن وجود ندارد. هرچند لازم است که به درک درست از عملکردهای ویژه و توانمندی های انسان و ماشین ها برسیم تا بتوانیم کیفیت های برابر با آنچه که در انسان ها وجود دارد را در هوش مصنوعی ایجاد کنیم. همانطور که احتمالاً در کتابهای علمی خوانده اید و یا در مستند های علمی دیده اید، مغز انسان تشکیل شده از شبکه های عصبی به نام نورون ها است. به عنوان مثال در مورد پردازش صوت می توان به نمونه اپلیکیشن های معمولی که بر روی تلفن همراه هوشمند شما نصب شده اشاره کرد که با دریافت صدای شما قادر است صوت را به متن تبدیل کند.

با این عنوان میتوان به هویت رفتارهای هوشمندانه یک ابزار مصنوعی پی برد. برای نمونه ابزار گوگل فوتوز (Google Photos) که برای ذخیره و به اشتراک گذاری تصاویر استفاده می شود یکی از این ابزارهایی بوده که با کمک هوش مصنوعی توسعه یافته است. از چه دورانی انسان به فکر بکار بردن هوش مصنوعی افتاد؟ تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی بسیار فنی و تخصصی است. مثال کاربردی از هوش مصنوعی که امروزه مورد استفاده است بسیار زیاد و چالش برانگیز می باشد که در این مقاله تنها از پردازش متن نام برده شده است. امروزه انسان باهوشترین موجود روی کره زمین است و Artificial intelligence موقعیت برتری را که بشر به خود اعطا کرده است، به چالش میکشد. همانطور که وارد دهه دوم زندگی خود می شویم، به دنبال این هستیم که فراتر از خود ابزارها بررسی کنیم که چگونه بر زندگی ما تأثیر می گذارد.