چاپ کتاب تکنولوژی آموزشی 1 بیتی

اینترنت در ابتدا ۴۰ سال پیش اختراع شد و یک شبکه ارتباطی نظامی بود که در کالیفرنیا ابداع و سپس به یک شبکه گسترده فضای مجازی تبدیل شد. از اقدامات ضروری و فوری دولت سیزدهم لزوم اجرای سریع پروژههای بهسازی و نوسازی شبکه با هدف مقابله با فرسودگی شبکههای مادر مخابراتی است. چنین سوءظنی در ماههای اخیر به اوج خود رسیده و به نظر نمیرسد حتی با تغییر دولت ترامپ از بین برود. بهطور مشابه، برخی از دستیارهای مجازی بهگونهای برنامهریزی شدهاند که مکالمه و حتی شوخطبعی داشته باشند. فراگیر شد، بهگونهای سبک زندگی شبکهای در حال رواج است. در حالی که هوش هیجانی مصنوعی در حال حاضر یک صنعت نوپا است و مورد توجه محققان برجسته هوش مصنوعی است، دستیابی به نظریه سطح هوش مصنوعی مستلزم توسعه در سایر شاخههای هوش مصنوعی نیز خواهد بود. امروزه یک آزمایش فیزیکی، دست کم به یک ماشین نیاز دارد که برای آن منظور خاص ساخته شده باشد یا دادة مورد نظر را تولید کند؛ محققی که بعضی پدیدههای محتمل را میآزماید، باید به طرحهایی مجهز باشد برای تولید لوازم غیرموجود تا فرآیندهای طبیعی قابل مشاهده را به وجود آورد که فرضیات مورد بحث را تأیید یا تکذیب خواهد کرد.

به عبارت دیگر، در چنین سیستمهایی، «قابلیتهای شناختی» (Cognitive Abilities) انسانی به ماشینها تعمیم داده شدهاند. ظرفیت ترانزیت ترافیک داده تا مرداد 1400 به 1.3 ترابیت بر ثانیه رسیده بود و اکنون در آستانه یکسالگی دولت، با رشد تقریبا 77 درصدی به 2.3 ترابیت بر ثانیه افزایش یافته است و پیشبینی میشود تا پایان دولت سیزدهم ترانزیت داده در کشور از مرز 6 ترابیت بر ثانیه عبور کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی شبکههای مادر مخابراتی و ارتباطی در کشور است؛ شرکتی که دارای حداقل 70 هزار کیلومتر فیبر نوری، 300 ایستگاه فیبر نوری، 34 ترابیت بر ثانیه ظرفیت انتقال، و 24 ترابیت بر ثانیه ظرفیت IXP است اما با این همه، نیازمند تحول است. شایان ذکر است به دلیل تعداد بالای رسانه های دارای مجوز (۱۲ هزار و ۵۰۰ رسانه) و لزوم پاسخگویی یکسان به نیازهای اصحاب رسانه، همهی امور حمایتی معاونت مطبوعاتی شامل معرفی برای دریافت اینترنت، صندوق اعتباری هنر و .. از طریق این سامانه انجام خواهد شد و تمامی فعالان رسانهای میتوانند در این سامانه عضو شوند.

تحول دیجیتال در نهایت تبدیل به کاتالیزور شده است. تلاش برای ایجاد گروهی از شبکهها که با یکدیگر صحبت میکنند بسیار دشوار است، زیرا گویشهای آنها متفاوت است و راه حل آن توسعه نوعی اسپرانتو دیجیتال بود که باعث میشد شبکهها از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل شوند و این اتفاق در سال ۱۹۷۴ افتاد، دانشمندان یک طرح پروتکل ساختند که به قوانین ارتباط برقرار کردن رایانهها با یکدیگر بستگی دارد. تلویزیون LED به علت تابش نور متفاوت نسبت به السیدی، تصاویر را زندهتر و رنگارنگتر ارائه میدهد. سپس دستگاه دادهها را به صورت سیگنالهای رادیویی جمع آوری و انتقال میداد. TCP و IP الگوی نحوهی انتقال دادهها بین شبکهها هستند. ابر رایانهها میتوانستند در میدان جنگ به ارتشها خدمت کنند و دانشمندان این شبکه را اینترنت نامیدند و تلاش برای انتقال دادهها مانند نوشتن نامهای به زبانی دیگر برای شخصی بود که ناشناس بود.

بحث پیرامون عادات شرکتهای بزرگ فناوری برای جمعآوری اطلاعات افراد، این سوال را ایجاد کرده که چه کسی صاحب این دادهها است. در واقع این موسسه با بررسی بیشترین حقوقهای پرداختی به مدیران شرکتهای بزرگ جهان، پردرآمدترینهای آنها را انتخاب و معرفی میکند. بنابراین در این نوشتار که به کمک تکنسین های مرکز خدمات تعمیر تلویزیون مشهد تهیه شده، به شما می آموزیم که چگونه تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را با افزودن آن به شبکه Wi-Fi خود به اینترنت متصل کنید. دستگاه انتقال دادهای که دانشمندان ساختند در نهایت با یک شبکه مجزا در خدمت ارتش ایالات متحده بود، اما کم کم به یک شبکه غیرنظامی و بازاریابی متفاوت تبدیل شد و محققان و دانشمندان حتی تصورش را هم نمیکردند که استفاده از آن بتواند به این اندازه فراگیر شود. اغلب از این عبارت در هر جایی استفاده میشود؛ ولی شبکهی جهانی وب در واقع با اینترنت متفاوت است. البته بد نیست بدانید که این خودرو از پلتفرم EP1 استفاده میکند و تا جایی که دلتان بخواهد، فضای مناسب را برای جا دادن باتریها دارد! در این سخنرانی آیندهنگرانه، لنیر به بیان یک «اشتباه فجیع جهانی و بسیار مسخره» میپردازد که شرکتهایی مانند گوگل و فیسبوک در اوایل شکلگیری فرهنگ دیجیتال مرتکب شدند — و همچنین این که چگونه میتوانیم آن را به عقب برگردانیم.

بخوان  اشتباه شماره 1 هوش مصنوعی، به علاوه 7 بیشتر درس

شبکهی جهانی وب فقط مجموعهای از شبکهها است که دادهها را به شکل وبسایت و هایپرلینک به هم متصل میکند؛ اما اینترنت به معنای همهی چیز در این مجموعه است.بنابراین، گرچه به نظر میرسد اینترنت همین دیروز اختراع شده است؛ اما مفهوم آن در واقع قدمتی ۱۰۰ ساله دارد. دیسکهای پلی استیشن ۵ دارای ظرفیت ۱۰۰ گیگابایتی است. یکی از اهداف متخصصین، تولید ماشینهایی است که دارای احساسات بوده و دست کم نسبت به وجود خود و احساسات خود آگاه باشند. در داخل آن کامیون ماشینهایی وجود داشت که دادههای نوشته شده توسط یکی از افراد که در باغ بود را دریافت و آنها را به بسته داده تبدیل میکرد. در دیگر اخبار هوش مصنوعی، دولت چین ادعا میکند که یک برنامه هوش مصنوعی توسعه داده است که میتواند ذهن مردم را بخواند. یکی از پروژههای بزرگی که در دولت سیزدهم آغاز شده است راهاندازی قطب مراکز داده در حداقل سه نقطه از کشور است. در هر دو نوع سرعت ، سرعت به صورت بیت در ثانیه (bps) نشان داده می شود. اگر امروز قطعی لینک ارتباطی با روسیه (به دلیل جنگ روسیه و اوکراین) با پهنای باند 400 گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک ارتباطی با قطر در خلیج فارس با پهنای باند 800 گیگابیت بر ثانیه یا قطعی لینک با پهنای باند 1.8 ترابیت بر ثانیه در ارمنستان، ارتباطات کشور را دچار بحران نمیکند ناشی از اقدامات مهندسی ترافیک بینالملل و رعایت اصول پدافندی در تامین ترافیک خارجی از حداقل 8 کشور مختلف (از گذشته تا کنون) و افزایش بیش از 40 درصدی ظرفیت اینترنت بینالملل کشور در یک سال گذشته است.

در این میان وجود محصولات و خدمات مختلفی که به واسطه تکنولوژی در اختیار افراد قرار میگیرد، انتخاب را به تصمیمی نسبتا مشکل برای آنها سایت 1biti تبدیل میکند. سیگنالها از شبکههای بی سیم به سیگنالهای الکتریکی در شبکه ARPANET تبدیل و دادهها کاملا حفظ میشدند. لیستی از شبکه های Wi-Fi ظاهر می شود. چه چیزی یک سیستم یا عملکرد فرآیند را به صورت خودکار ایجاد می کند. مدت کوتاهی پس از ساخت آرپانت، دو دانشمند پا پیش گذاشتند تا آن را حتی بیش از این تغییر دهند.رابرت کان و وینتون سرف در ساخت چیزی که احتمالا مهمترین بخش اینترنت است و ما امروزه استفاده میکنیم، یعنی پروتکل TCI/IP، همکاری کردند. در سال 1950، آلن تورینگ مقاله ای را در رابطه با هوش مصنوعی منتشر ساخت که بعد ها به تست تورینگ مشهور شد. حافظه روسوتی بعدها از هم پاشید تا اینکه خبرنگاری ۲۰ سال بعد نامهای به یکی از افرادی که در شکل گیری آن نقش داشتند نوشت و از او خواست تا تجربه اش را برای مردم بازگو کند. روشهای یادگیری ماشین، برای اینکه قادر باشند بدون داشتن دستورالعمل خاصی از جانب خبره انسانی، وظایف محوله را انجام دهند، یک مدل ریاضی مبتنی بر دادههای نمونه («دادههای آموزشی» (Training Data)) تولید میکنند.

دکمه Menu ، Home یا SmartHub روی کنترل تلویزیون خود را فشار دهید. این کار را می توانید با فشار دادن دکمه روشن / خاموش در کنترل از راه دور یا روی خود تلویزیون انجام دهید. آخرین فناوری ها مرزهای ذخیره اطلاعات را تحت فشار قرار داده اند. چه کسی مالک داده است؟ او حالا در سن ۶۱ سالگی سابقه شانزده ساله مدیریت این شرکت بزرگ را به عهده دارد و در این مدت Cisco را به یکی از بزرگترین و بهترین شرکتهای حوزه تکنولوژی تبدیل کرده است. دانشگاههای بزرگ تکنولوژی امروزه بهترین راه ورود به بزرگترین شرکتهای کامپیوتری و اینترنتی است و اعتبار آنها و درجه آنها در جذب نیرو بسیار مهم است. شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان بزرگترین تولید کننده ریخته گری و مدار نیمه هادی در جهان است. مخترع اینترنت «تیم برنرز لی» همراه با افرادی از تمام کشورهای جهان است. ما توسط والدینی بزرگ شدیم که ریشه همه مشکلات را در تکنولوژی میدانند، آنها در جواب تمام مشکلات ما دو جمله ثابت داشتند «از بس پشت کامپیوتر میشینی» یا «از بس سرت تو گوشیه» به همین دلیل همواره حرفهای آنها مربوط به این که نشستن پای لپتاپ ضرر دارد، تماشای بیش از حد تلویزیون ضرر دارد، استفاده از ماکروویو ضرر دارد، با گوشی کار کردن ضرر دارد، امواج وایفای ضرر دارد، انجام بازی ویدیویی ضرر دارد و غیره در گوش ماست.

یکی از نیازهای اصلی شبکه کشور از لایه دسترسی تا لایه هسته، توسعه شبکه بر اساس مهندسی ترافیک است. توسعه و نوسازی شبکه سوئیچ در 35 نقطه از کشور، توسعه شبکهی IP، راهاندازی مرکز سوم، بهسازی شبکه برق زیرساخت، و تنوعبخشی به مسیرهای ارتباطی با هدف ارتقای پدافند غیرعامل از پروژههای مهم شرکت زیرساخت در دو سال آینده است. برای اکثر خانواده ها ، داشتن سرعت سریع بارگیری مهم است. فیلم ها و رمان های تخیلی مختلفی در مورد ربات ها ساخته شده است که هوش مصنوعی را ربات هایی نشان می دهند که در سراسر دنیا در حال تکامل هستند. ما از پیشوندهای k ، M و G استفاده می کنیم تا نشان دهیم هزاران بیت در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. این همان چیزی است که ما برای فعالیت های مشترک مانند پخش تلویزیون ، بارگیری موسیقی و مرور رسانه های اجتماعی استفاده می کنیم. گسترش شبکههای اجتماعی نیز استفاده از اینترنت را چند برابر کرد. در جریان بحثهای مطرحشده در این کنفرانس راستای تلاش برای کارآتر و بهینهتر کردن روابط با مشتریان، پیشنهاد شد که شرکتها گاهی مشتریان خود را به مشارکت فیزیکی نیز تشویق کنند و به ماشینهای خود فرصتی برای استراحت و بازسازی دهند.

بخوان  مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی 1 بیتی

واقعیت این است که AI میتواند محیط زیست را توسط اثرات غیرعمدی به مکانی بدتر تبدیل کند؛ و این به معنای این است که این تکنولوژی مانع پیشرفت جامعه وباعث اثرات ناخواسته و منفی بر جامعه میشود. به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المرسال؛ امروزه اینترنت یکی از فناوریهایی است که به جزئی جدا نشدنی از زندگی مردم در سراسر جهان تبدیل شده، تا جایی که برخی از افراد زندگی بدون اینترنت را بدون معنا میدانند و بدون این تکنولوژی نمیتوانند زندگی کنند. در عوض، راه را برای کارهای بیشتر برای انسانها باز کرد تا آنها را کنترل کنند. در نخستین روزهای فرهنگ دیجیتال، جارون لنیر به شکلگیری چشماندازی از اینترنت به عنوان یک منبع عمومی کمک کرد که در آن، انسانها میتوانستند دانش خود را همرسانی کنند — اما از آن زمان، این چشمانداز را جنبه تاریک فرجام آن تسخیر کرده است: دستگاههای شخصی که زندگی ما را کنترل کرده، اطلاعات ما را رصد کرده و ما را تحریک میکنند. نرمافزارهای تسک کیلر صرفا این توهم را ایجاد میکنند که اوضاع تحت کنترل است و در حتی بدترین حالت ممکن است سرعت گوشی شما را برخلاف انتظار، کندتر کنند.

آیا استارتاپها و محصولات نرمافزاری جدید که بر روی یک ویژگی خاص متمرکز شدهاند – از جمله راهحلهای نقطه ای، چرخه های نوآوری را هدایت میکنند و در صورت رسیدن به سرمایه حیاتی، توسط سیستم عامل های اصلی بازاریابی تصاحل میشوند، یا سیستم عامل ها رویکردی را برای ادغام باز یک اکوسیستم گسترده تر نرمافزار شخص ثالث نوآوری میکنند؟

عامل یک موجود مستقل مجازی (یا فیزیکی) است که درکی از محیط اطراف دارد و بر اساس آن عمل می کند. بنابراین تصمیم گرفت که از نزدیک آن را دریابد – کابلهای زیر دریا، سوییچ های سرّی و دیگر تکههای فیزیکی که این شبکه را تشکیل میدهند. این موضوع یکی از موضوعات مهم طراحی بود و در پروتکلهایی که پیش از این در شبکه ARPANET مورد استفاده قرار میگرفت تغییر پیدا کرد. غلامرضا نوری در مورد بروز اختلالات و کندی اینترنت و تحرکات طرفداران طرح صیانت اظهارنظر کرده است. در وهلهی اول افرادی هستند که اینترنت را از لحاظ تئوری اختراع کردند؛ ایدهی مکانی که در آنجا تمام دانشها در اختیار تمام افراد جهان قرار بگیرند. روش ابتکاری کمترین مقدار محدود کننده (Least Constraining Value) به تصمیمگیری در این خصوص کمک میکند که برای یک متغیر داده شده اول از کدام مقدار استفاده شود. هرچه داده های بیشتری را بتوانید به آنها تغذیه کنید، آنها دقیقتر می شوند. او درباره تکنولوژی VR میگوید: «دیدن آناتومی و انجام عمل جراحی پیش از آنکه این بچه ها را واقعا در معرض هرگونه خطری قرار بدهیم عالی است. وقتی یک سنجاب از طریق سیم، اینترنتِ اندرو بلوم، خبرنگار، را جوید و ارتباطش را قطع کرد، اندیشید، اینترنت واقعا از چه چیزی ساخته شده است.

منظور از مسؤول بودن برای پدیدآوردن چیزی نظیر یک جام نقره ای، مسؤول بودن برای به حضور در آوردن امر مستور و آماده و دم دست قراردادن آن است. به گزارش تهران بهشت، در حاشیه جلسه هیات دولت عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بسته ۲۰۰ گیگی اینترنت برای خبرنگاران فعال خواهد شد. هوشمندسازی شهرها و از جمله تهران، در دستور کار دولت ایران قرار دارد ولی محدودیت بودجه و مشکلات دیگر، مانع از پیاده سازی کافی آن میشود. از طرف دیگر، «الگوریتمهای جستجوی مطلع» (Informed) میتوانند با کمی راهنمایی درباره محل جستجوی جواب، در حد قابل قبولی عمل کنند.

بخوان  آیا می خواهید هوش مصنوعی خود را افزایش دهید؟ ابتدا باید این را بخوانید

اما امروزه این شبکه در همه جا وجود دارد و میلیاردها انسان را به هم متصل میکند. چگونه می توانیم اندازه گیری کنیم که آیا هوش مصنوعی مانند یک انسان عمل می کند؟ نماینده مجازی، به بیان ساده یک سیستم کامپیوتری است که توانایی برقراری ارتباط با انسان را دارد. گاسترین در ارتباط با این مشکل میگوید: «راهکار ما هنوز تکمیل نشده است. انتظار میرود دستگاهها رمز عبور منحصربه فردی داشته باشند، شرکتها راههای ارتباط عمومی ارائه دهند تا هر کسی بتواند آسیب را گزارش کند و آسیبهای گزارش شده مورد بررسی قرار گیرد، همچنین تولیدکنندگان نسبت به بهروزرسانیهای امنیتی دستگاهها اطمینان کافی را بدهند. ۴-بهره برداری از تکنولوژی بمنظور حصول سود و منافع دیگر مورد نظر شرکت.بهره برداری به تجاری سازی اشاره دارد. یکی دیگر از مهمترین نگرانیهایی که وجود دارد مسألهی شغل است. امروزه مدل های زیادی از تلویزیون های هوشمند سامسونگ وجود دارد. تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را روشن کنید. این دستاورد بسیار بزرگی است؛ چراکه بیش از ۱۰۰ درصد از ظرفیت خود را شرکتها استفاده میکردند.

بنابراین، اپل و سیستم عاملش، تنها برروی محصولات این شرکت وجود دارند که باعث می شود، سازگاری فوق العاده ای، در این اکوسیستم ایجاد شود. تعداد زیادی از مسائل مدیریت تکنولوژی مانند ارزیابی تکنولوژی با اطلاعات ناقص، کیفی و فازی سروکار دارند که سیستم های خبره برای حل این مشکل نیز قابلیت دارند از طرف دیگر تصمیم گیری در مدیریت تکنولوژی نیازمند سازگاری با تغییرات اجتماعی-اقتصادی محیطی است. برخی همچون نژی آن را در معنای ابزاری برای حفظ بقای انسانهای نخستین تعبیر کردهاند و برخی دیگر مانند کلاکستون آن را ابزاری در دست بشر برای چیرگی بر محیط دانستهاند. از لایه هستهی زیرساخت شبکه ملی اطلاعات به عنوان شبکه مادر مخابراتی نیز تعبیر میشود، شبکهای که بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در بندهای «الف» و «ج» سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز گروه سوم ماده 2 و بند ج ماده 3 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، از موضوع آزادسازی و خصوصیسازی مستثنا و بر عهدهی دولت گذاشتهشده و از سال 1386 سرمایهگذاری، مالکیت و مدیریت آن در قالب شرکت ارتباطات زیرساخت احیاء گردید. از ابتدای تشکیل شرکت زیرساخت تا ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت انتقال کشور به حدود 30 ترابیت بر ثانیه رسید.

با اختراع رایانه های دیجیتال قابل برنامه ریزی بر پایه مفاهیم ریاضی در دهه ۱۹۴۰ این ایده به شدت مورد علاقه قرار گرفت و دانشمندان ساخت یک مغز الکترونیکی را مورد بحث قرار دادند. اختراع اینترنت به مواردی متکی بود که مهمترین آنها را میتوان ساخت یک شبکه بی سیم و اتصال شبکههای بی سیم به شبکه سیمی نام برد. سازمان پروژههای تحقیقاتی پیشرفتهی شبکه (ARPANET) که توسط وزارت دفاع آمریکا تأسیس شده بود، از روشی برای انتقال دادههای الکترونیکی به نام «راهگزینی بستههای کوچک» استفاده میکرد تا کامپیوترهایی را که بهتازگی طراحی شده بودند، در یک شبکه قرار دهد. دانشمندان آژانس کامپیوتری به نام آرپانت ایجاد کردند که کامپیوترهای اصلی را در ارگانهای دولتی و دانشگاهها به هم متصل میکرد، تا اینکه آرپانت به سرعت رشد کرد و در اواسط دهه ۱۹۷۰ به ۶۰ کامپیوتر اتصال دهنده رسید. به احتمال زیاد پیش از این در مورد آیپی شنیدهاید؛ به دلیل اینکه هر شبکهای یک آدرس آیپی اختصاصی دارد، اطلاعاتی که از آنها برای تشکیل دادهها استفاده شده، به جایی میرود که نیاز است.در سال ۱۹۸۳، کار TCP/IP به پایان رسید و آمادهی استفاده شد. PRIOR با هدف ایجاد پایگاههای اطلاعاتی کاملاً متشکل از اطلاعاتی که از تصاویر، به صورت ایستا و ویدئویی به دست آمدهاست میباشد.

و حداقل سرعت بارگذاری ۳ مگابیت بر ثانیه است. آیا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه اینترنت “سریع” است؟ به این دلیل است که سرعت مگابیت بر ثانیه متناسب با آنچه ما از اینترنت استفاده می کنیم مناسب تر است. در گام نخست اجرای این پروژه، تا پایان سال 1401 ظرفیت انتقال کشور از حدود 30 ترابیت بر ثانیه به حداقل 60 ترابیت بر ثانیه افزایش خواهد یافت یعنی افزایش دو برابری ظرفیت انتقال در کمتر از 18 ماه. «در برنامهنویسی سنتی، یک مهندس کدها را به صورت دستورالعملهای صریح و گام به گام برای کامپیوتر مینویسد تا از آن تبعیت کند. AR بهعنوان رابط اصلی ما با محتوای دیجیتال عمل میکند و به ما کمک میکند با یک نگاه یا یک حرکت، دنیای خود را تغییر دهیم.