کارشناسی ارشد مدیریت انتقال تکنولوژی 1 بیتی

بلاکچین اساسا یک دفتر کل عمومی آنلاین است که یک رکورد دائمی و قابل دسترس از هر مرحله از زنجیره تامین ایجاد میکند. چرا لباس دیجیتال پایدارتر است؟ رباتها به طور گسترده برای انجام جراحیهای مختلف به کار برده میشوند چرا که این کار را با دقت بیشتری انجام میدهند. پس از آن خواهیم دید که چرا این سیستم نقطه عطف دیگری در تاریخ فناوری است. بهترین بخش در مورد این وب سایت این است که می توانید ویدیوهای مربوط به آخرین اخبار فناوری را نیز مشاهده کنید. حقیقت این است که در حال حاضر، AGI یک رویا باقی میماند. فناوری در بهبود نظم و قانون کمک بسیاری به شرکت ها کرده است. فناوری چه اثری بر روی زندگی انسان گذاشته است؟

تکنولوژی در بسیاری از موارد انسان را از دشواریها و چالشهای سخت رها کرده و باعث افزایش کیفیت زندگی شده و این اتفاق در آینده سایت 1biti نیز رخ میدهد. همچنین پیشنهادات حرفهای توسط استایلیستهای آنلاین سبب میشود مصرفکنندگان مطابق با سبک پوشش و نیاز خود و متناسب با اندامشان آیتم مورد نظر را خریداری کنند و در طولانی مدت برای آنها کاربرد داشته باشد. با پلتفرم Everledger، خردهفروشان و مصرفکنندگان میتوانند تاریخچه اقلام پوشاک را فعال کنند که منعکسکننده توزیع، تولید، و منبع مواد اولیه است. Florian Heubrandner، معاون مدیریت کسب و کار جهانی Lenzing (کمپانی تولید الیاف طبیعی در صنعت پوشاک واقع در اتریش )، میگوید که بلاک چین «شفافیت بیسابقهای» را در معاملات خود با برندها و خردهفروشان ارائه کرده است. هربرت سیمون اقتصاد دان و آلن نول، مهارتهای انسان در حل مسئله را مورد مطالعه قرار داده و برای شکل دادن به آن تلاش کردند، که تلاش ها و اقدامات آنها پایه های رشته هوش مصنوعی و نیز علم شناختی، تحقیق در عملیات و علم مدیریت را ایجاد کرد. به طور مثال زمانی که منجمان و دانشمندان به ستارگان آسمان نگاه میکردند و به دنبال آن بودند که این نقطههای سفید و گاها رنگی در آسمان چه چیزهایی هستند؛ قطعا به شناخت بهتر دنیا و و محیط پیرامونمان کمک میکردند.

شما میتوانید هنرهای خیابانی سه بعدی را روی دیوارهایی ببینید که فقط به عنوان NFT وجود دارند؛ میتوانید واقعیت خود را از طریق این دنیای مجازی بیحدوحصر گشترش دهید. با این حال، فناوری سه بعدی به طور اساسی این فرآیند را ساده میکند و با به اشتراکگذاری اطلاعات مناسب از طریق یک پلت فرم دیجیتال، آنچه قبلا یک فرآیند کاملا دستی بود، به شکل پایدار و خلاقانه درآمده است. نظریه اطلاعات یکپارچه بیشتر جنبه فیزیکی رو بررسی میکنه و دنبال اطلاعات خاص و اندازه گیری شده از اگاهیه. Everledger (یک شرکت شفافسازی دیجیتال است که راهحلهای فناوری را برای افزایش شفافیت در زنجیرههای تامین جهانی ارائه میدهد.) کمک میکند تا این بینشها را برای دید بیشتر زنجیره تامین و داستانی معتبر برای مصرفکنندگان از طریق تعامل تلفن هوشمند با هر لباسی به دست بیاورند.

ما همچنان در دنیای آفلاین خود فعالیت و تعامل خواهیم داشت و به هر شکلی باید لباسهای واقعی را روی بدن خود بپوشیم. با ظهور اینترنت بسیاری از کسب و کار ها رونق گرفته که همین موضوع باعث شده بیشتر افراد به صورت دورکاری کار کنند چون می توانند از طریق اینترنت به راحتی با مشتریان خود از سراسر دنیا تعامل برقرار کنند. آنها مجموعه ای از الگوریتم ها هستند که رابطه بین متغیرهای مختلف زیرین را به تصویر می کشند و داده ها را مانند مغز انسان پردازش می کنند. زارا به سرمایهگذاری پشت هوش مصنوعی، اتوماسیون و کلان دادهها در زنجیره تامین و استراتژی تجاری ادامه میدهد تا از رقابت پیشی بگیرد و از موجودی اضافی دور بماند. TextileGenesis (یک پلت فرم پیشگام ردیابی است که برای اکوسیستم پوشاک ساخته شده.) معتقد است فناوری که زیربنای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است میتواند در راستای پایداری کمک کند.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! | 1biti

سپس چت رباتهای هوش مصنوعی یا دستیاران هوشمندی که از پردازش زبان طبیعی برای تعامل با مشتریان استفاده میکنند، آمدند. بازاریاب ها می توانند از هوش مصنوعی برای دریافت درک عمیق تر نسبت به مشتریان خود استفاده کنند، هوش مصنوعی به آن ها کمک می کند تا بدانند مشتریان در چه فکری هستند و چه احساسی درباره کالاهای ارائه شده دارند. این بینش کنکاش گونه چرایی وقوع حوادث در گذشته را شناسایی میکند تا چراغی باشد برای پیشگیری از حوادثی که ممکن است در آینده رخ دهند و اجتناب از مشکلات، پیش از آن که اتفاق بیفتند. بنابراین در این راهکار، بعد از شناخت الگوها و ساختار رویدادها، در قالب برنامهریزی به بررسی نحوه تاثیرگذاری برروند حوادث برای هرچه مطلوبتر نمودن آنها اقدام میشود. چالش اصلی برای AI یافتن نحوه ایجاد برنامههایی است که به جای یک جدول بسیار بزرگ، تا حد امکان از یک برنامه نسبتاً کوچک برای تولید رفتار معقول استفاده کند. همانطور که گفتیم فناوری بر نحوه ارتباطات، یادگیری و تفکر افراد تأثیر می گذارد.

دانشمندان امیدوارند که این سیستم پس از توسعه بیشتر، بتواند در هواپیماهای خودران مانند تاکسی های پرنده یا پهپادهای تحویل کالا نیز بکار گرفته شود. ۸۶ درصد از افراد متخصصی که در نظرسنجی مجمع جهانی اقتصاد شرکت داشته اند، خبر می دهند که عینک های هوشمندمتصل به اینترنت در سال ۲۰۲۳ به امری مرسوم و فراگیر بدل خواهند گشت. اگر بخواهیم به مسئله تکنولوژی در زمان حال و آینده بپردازیم، ابتدا باید به گذشته سفر کنیم، زیرا ما در سال 1400 آینده افرادی هستیم که در سال 1350 زندگی میکردند. اما حال ما در آینده افرادی که 50 سال پیش زندگی میکردند حضور داریم میتوانیم به طور دقیق در مورد اثرات تکنولوژی بر روی زندگیمان صحبت کنیم، همچنین از اتفاقاتی که طی اینسالها رخ داده درس بگیریم تا در آینده مجددا طعم تلخ استفاده از تکنولوژی به شکل نادرست را نچشیم. برخی از برندها به جای استفاده از الیافی مانند پلیاستر و نایلون که حاوی پلاستیک هستند، میخواهند به موادی مانند پنبه بازیافتی، لیوسل (ساخته شده از خمیر چوب) و ویسکوز (ساخته شده از چوب) روی بیاورند.

البته متاورژن نمیتواند به طور کامل جایگزین واقعیت ما شود. اینکه آیا لباسهای دیجیتال واقعا میتوانند جایگزین بیشتر مدهای دنیای واقعی شوند، در واقع به عنوان حدس و گمان باقی مانده است. همین اتفاق باعث شده تا ما نیز حرفهای آنها را باور کنیم؛ هرچند که برخی از این موارد واقعا صحیح است اما تکنولوژی به آن مقداری که فکر میکنیم مضر نیست. همچنین براساس گزارشها، CES ۲۰۲۰ بهترین زمانی است که الجی نمونه اولیه (پروتوتایپ) تلویزیون شفاف OLED خود را معرفی کند. این لباس که Levi’s Indigo نام دارد، به خریدار آنلاین کمک میکند تا لباسی را در سایت برند پیدا کند که به بهترین وجه متناسب با سبک و اندازه خود باشد. ️ روباتیک (Robotics) این شاخه از هوش مصنوعی سعی دارد روباتها را طوری برنامهریزی کند که اعمالی هوشمندانه، چون توانایی دیدن، شنیدن و نشان دادن عکسالعمل به محرکهای محیطی را انجام دهد. شما از دستیار سؤالی میپرسید و او به شما پاسخ میدهد یا از او درخواست انجامدادن کاری مشخص، مانند پخش آهنگ، را میکنید و دستیار مجازی آن را انجام میدهد.

اکثر برنامه ها به صورت الکترونیکی برای حفظ و بالا بردن ایمنی ساخته شده اند. فناوری، به بالا رفتن امنیت فردی و ملی نیز کمک بسیاری می کند به عنوان مثال می توان با برنامه های ضد سرقت، انتی ویروس ها و برنامه های امنیتی دیگر از وقوع اکثر سرقت ها پیشگیری کرد. همچنین با وجود دوربین های مدار بسته در اکثر مغازه ها و خیابان ها که تمامی وقایع را ضبط می کنند با خیال راحت می توان به زندگی خود بدون ترس از امنیت ادامه داد. این شرکت که در هنگ کنگ و هند مستقر است، میخواهد با استفاده از بلاکچین برای دیجیتالی کردن زنجیره تامین، صنعت مد را شفافتر کند و به برندها کمک کند تولید لباس را از مواد خام تا محصول نهایی ردیابی کنند. مورد بعدی انتخاب خودکار مدل است که دادهها را با بهترین نوع مدلی که با آن تناسب دارد مطابقت دهد، برای نمونه از الگوریتمهای طبقهبندی استفاده کند یا رگرسیون.

بخوان  بهترین هفت راه برای خرید هوش مصنوعی استفاده شده

شرکتهای بزرگ و کوچک در بخش کالاهای لوکس شروع به استفاده از مزایای شفافسازی تجاری از طریق تعامل فناوریهای بلاک چین، NFC (ارتباط میدان نزدیک) و IoT (اینترنت اشیا)، کردهاند. خانه های بزرگ مد ترغیب شدهاند از بلاک چین برای بهبود پایداری در دنیای مد استفاده کنند. این تجزیه و تحلیلهای پیشبینی کننده ابتدا به برنامهریزی تولید و تقاضا کمک میکند تا از ذخیره بیش از حد جلوگیری شود، رویکردی که ضایعات را کاهش میدهد، زیرا کالکشنها با مجموعه موجودی و کمیت دقیق برنامهریزی شدهاند. با استفاده از هزاران نقطه داده برای ایجاد یک تصویر سه بعدی، اسکن سه بعدی موبایل از بدن به خریداران اجازه میدهد تا به طور مجازی تعیین کنند که لباس چگونه به آنها میآید.

یادگیری آنلاین برای دانشجویان و دانشگاه ها بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین دانشگاه ها برنامه های خود را به صورت آنلاین تغییر داده اند. بنابراین صنعت مد میتواند کاملا متحول شود و یکی از بزرگترین آلایندهها و محرکهای بحران آبوهوا به یک اقتصاد حداقلی پایدار حرکت کند. او معتقد است که این فناوری می تواند به برندها کمک کند تا به اهداف پایداری خود دست یابند و از شهرت لنزینگ به عنوان تولیدکننده منسوجات پایدار محافظت کند. با استفاده از این نوع فناوری امروزه ما می توانیم همکلاسی های دوران مدرسه خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،توییتر و اینستاگرام پیدا کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم. جوش انتخابی به وسیله لیزر یا SLM یک تنکیک خاص از پرینت سه بعدی می باشد که از قدرت بالای لیزر برای ذوب و چسباندن پودر های فلزات استفاده می کند . این نوع شرایط می تواند در صنایع سنگین خطرناک باشد، جایی که یک اشتباه می تواند به قیمت جان انسان ها یا آسیب وارد شود. اگر جهان ما یک فیلم سینمایی باشد، حالا در مرحلهای هستیم که شرکتها و سازمانهای بزرگ و سیاه، دانشمندانی که به واقعیت پی میبرند را اخراج میکنند تا نقشههای تاریکشان را خراب نکنند!

برندهایی که برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که آنها همچنین میخواهند در زنجیره تامین خود شفافیت ایجاد کنند، اما مککینزی خاطرنشان کرد که شرکتهای کمی هنوز به آن دست یافتهاند. عامل واکنشی مبتنی بر مدل، با یافتن قانونی کار میکند که شرایط آن با حالت فعلی همخوانی داشته باشد. برخی از متخصصان تکنولوژیهای امروزیِ بر پایهی هوش مصنوعی را فناوریهای شبههوش مصنوعی(pseudo AI) مینامند تا بر نوپا بودن آن تاکید کنند. آنها میتوانند هویت دیجیتالی منحصربهفردی را برای هر لباس ایجاد کنند و به برندهای لوکس برای داشتن اعتماد به نفس جهت ایستادن در پشت کالاهایی که نام آنها را یدک میکشند، کمک کنند.

از این روی فناوری در همه زمینه های علمی و معرفتی به وجود آمد که موجب شکوفایی زندگی انسان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و هنری و حتی اعتقادی شده است. اگر همه ما اجازه دهیم هوش مصنوعی خودش را بسازد و تدریس کند، آنگاه AIs باید محیطهای آموزشی خودش را نیز ایجاد کند-مدارس و کتب درسی، و همچنین برنامههای درسی. هنگام استفاده از هوش مصنوعی حافظه محدود در یادگیری ماشین، شش مرحله باید دنبال شود: دادههای آموزشی باید ایجاد شود، مدل یادگیری ماشین باید ایجاد شود، مدل باید قادر به پیشبینی باشد، مدل باید قادر به دریافت بازخورد انسانی یا محیطی باشد که بازخورد باید بهعنوان داده ذخیره شود، و این مراحل باید بهعنوان یک چرخه تکرار شوند. با در اختیار داشتن یک مجموعه داده آموزشی، این روش یاد میگیرد تا دادههای جدید با «آماره» (Statistics) مشابه دادههای آموزشی تولید کند. Deep Blue می تواند مکان قطعات را در صفحه شطرنج شناسایی و پیش بینی کند اما هیچ حافظه ای ندارد و نمی تواند تجربیات گذشته را برای حرکات آینده استفاده کند. به عنوان مثال، در اتومبیلهایی که به خودی خود رانده میشوند، باید فاکتورهای مختلفی شناسایی و تحلیل شده و نسبت به آنها واکنش نشان داده شود.

بخوان  متخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی در تهران ، بهترین دکتر تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی تهران پذیرش24 | 1biti

علاوه بر این، آنها میتوانند با تراکنشهایی که بهطور تغییرناپذیر در زنجیره بلوکی ثبت میشوند، نسبت به ادعاهای قانونی، محیط زیست و حقوق بشر اعتماد ایجاد کنند. یادگیرندگان در دستهبندی و رگرسیون بهعنوان «توابع تخمینزنندهای» (function approximators) به نظر میرسند که تلاش میکنند تا یک کارکرد ناشناخته را (احتمالا بهطور ضمنی) بیاموزند. تکنولوژی ریشه یونانی دارد که شامل دو کلمه Techne به معنای هنر و مهارت یا بهطور کلی آن چیزی است که آفریده دست انسان است. دو نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۵۰ اولین شبکه ی عصبی مصنوعی را که شامل ۴۰ نورون بود ساختند. علاوه بر این، به دانشجویان و دانش آموزان این امکان را می دهد که راحت تر در آزمون ها و امتحانات خود شرکت کنند.

این فناوری انقلابی در سبک بازیهای رایانهای و ویدئویی به وجود آورده است. در آن زمان اکثر عکسها و تلویزیونها سیاهوسفید بودند، اینترنت و تلفن همراهی وجود نداشت و شاید جذابترین تکنولوژی آن زمان داشتن تلویزیون رنگی بود، افرادی که در سال 1350 میتوانستند بازیهای المپیک مونیخ 1972 را به صورت رنگی تماشا کنند، بسیار محدود بودند و چشمها با دیدن یک تلویزیون رنگی گرد میشد. از آنجایی که هوش مصنوعی در بازیهای رایانهای بر روی ظاهر هوش و گیمپلی تمرکز دارد، روشی که از آن استفاده میکند با روشهای معمول هوش مصنوعی سنتی تفاوت زیادی دارد. تاکنون بیشتر تلاشها برای ایجاد متاورس بر روی بازیها و NFT متمرکز شده است. با تمرکز بر انجام وظایف خاص، Narrow AI در دهه گذشته موفقیت های زیادی را تجربه کرده است. برای اینکه هوش مصنوعی چنین قدرتی داشته باشد، باید دو جنبهی درک زبان و توانایی خلق تصاویر با هم ترکیب شوند و اینجاست که میتوان کارهای خارقالعادهای انجام داد. مثلا کانال Tubingen Machine Learning که برای دانشگاه Tubingen هست خیلی خوبه که دو تا از منابعی که معرفی کردم از اونجا بودن.

چنین مثالهایی از فناوری ممکن است مستقیماً با پایداری ارتباط ایجاد نکنند، اما با کمک به مشتریان در تصمیمگیری بهتر برای انتخاب، سبب میشود مصرفکننده کمتر خرید حضوری داشته باشد و به نوبه خود ردپای کربن را کاهش میدهد. در نتیجه، مشتریان میتوانند هنگام خرید محصول در یک سیستم کارآمدتر با دادههای قابل ردیابی در وقت و انرژی صرفهجویی کنند. مدلهایی که میتوانند برمبنای دانش قبلی خود بهشکل محدودتری از منابع استفاده کنند و مهمتر از آن به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارند.» به نظر میرسد شرکتهای بزرگ دنیای فناوری در حال تغییر رویکرد خود هستند. دارد. اصطلاح هوش مصنوعی اولین بار در سال 1956 بهشکل گستردهای مورد توجه قرار گرفت و کسبوکارها به فاصله کوتاهی از ارایه مفاهیم تئوری تصمیم گرفتند این فناوری را بهشکل گسترده در فرایندهای تجاری استفاده کنند. در واقع سیستم آموزشی آنلاین نسل دیگری از سیستم آموزشی است که در آن مدارس به صورت آنلاین برای یادگیری مقرون به صرفه و بدون وقفه حرکت می کنند. اما مهمترین و جذابترین روش یادگیری هوش مصنوعی، ساخت مدل و حل مسئله هوش مصنوعی بدون کمک گرفتن از شخص یا دوره آموزشی خاصی است. اما زمانی که ابوعلیسینا به دنبال راه درمان یک مریضی بود، یا زمانی که تسلا و ادیسون بر روی ساخت لامپ رشتهای کار میکردند، نتیجه کار آنها رفع مشکلات و چالشهای مردم و جامعه بود.