چین موتور موتور را برای فرود روی ماه آزمایش کرد

با توجه به مأموریت مهم این موتور، طراحان گفتند که باید کارآمد و مطمئن باشند و بنابراین باید به طور جامع آزمایش شود.

دانشمندان و مهندسان موشکی چین روز شنبه آزمایش بزرگی را بر روی نوع جدیدی از موتور موشک انجام دادند که مهم ترین بخش را در جستجوی این کشور برای فرود فضانوردان خود روی ماه خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

در حال حاضر، این موتور هفت آزمایش را پشت سر گذاشته و یک ساعت فعال است.

طراحان گفتند که موتورهای جدید انرژی و نفت سفید مصرف می کنند و نیروی رانش ۱۳۰ تنی دارد و قابل استفاده است. این موتور، پیشران اصلی موشک لانگ مارس ۱۰ خواهد بود که وظیفه ارسال فضانوردان به ماه را بر عهده دارد.

برای دستیابی به این هدف، آژانس فضایی سرنشیندار چین تحقیق و توسعه مجموعه‌های سخت افزارهای فضایی نسل جدید مانند فضاپیما و ماه‌نورد جدید را در نظر دارد.

به گفته‌ی آکادمی فناوری وسایل نقلیه پرتابی چین، موشکی که روی ماه فرود می‌آید 88.5 متر ارتفاع خواهد داشت که تقریباً به اندازه یک ساختمان مسکونی 31 طبقه است. این موشک غول پیکر دارای وزن پرتابی ۲۱۸۷ تن خواهد بود و می‌توان فضاپیمایی با وزن حداقل ۲۷ تن را در مسیر انتقال از زمین به ماه قرار دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته‌ی آکادمی فناوری نیروی محرکه هوافضا در استان شنشی (Shaanxi)، سازنده اصلی موتورهای موشک‌های پیشران مایع در چین، آزمایش احتراق چندگانه در یک مرکز آزمایشی موتور با موفقیت انجام و فعالیت‌های موتور اعلام شد.

بخوان  پایان یک دوره: مایکروسافت به زودی فروش مجوزهای ویندوز 10 را متوقف خواهد کرد

این آکادمی که یکی از شرکت‌های تابعه‌ی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین است روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج این آزمایش برای طراحی نهایی موتور و بهبود آن استفاده خواهد شد.

چین مصمم است فضانوردان خود را پیش از سال ۲۰۳۰ بر روی ماه فرود آورد و قصد دارد در آینده‌ای یک پایگاه علمی در آن جا ایجاد کند.