چین کنترل یک ماهواره را ۲۴ ساعت به دست هوش مصنوعی داد

این گروه پیشنهاد کرد اگر این ماهواره‌ها اشیاء یا فعالیت‌های غیرعادی را تشخیص دهند، یک ماهواره که آن را کنترل می‌کند به دست مصنوعی مصنوعی است، می‌تواند به کاربرانی مانند ارتش، اداره امنیت ملی و سایر نهادهای مربوطه هشدار دهد.

بر اساس گزارش‌ها، این آزمایش تحت عنوان «آزمایش برجسته»(landmark experience) به یک هوش مصنوعی مستقر روی زمین اجازه داد یک ماهواره کوچک رصد موسوم به «Qimingxing ۱» را به مدت ۲۴ ساعت بدون هیچ گونه فعالیت انسانی کنترل کند.

به رسانه SCMP، چین از 260 دستگاه سنجش از دور در مدار زمین دارد، اما آنها گفته‌اند که در فضای «بیکار» هستند و داده‌های کم‌ارزشی را بدون هدف جمع‌آوری می‌کنند. این ماهواره‌ها عمر کوتاه و قیمت بالاتر دارند و به گفته محققان، استفاده از آنها را با کاربردهای جدید مداری بسیار مهم است.

نتایج این آزمایش ۲۴ ساعت در مجله ژئوماتیک و علم اطلاعات متعلق به دانشگاه ووهان منتشر شده است.

هوش مصنوعی همچنین اوزاکا(Osaka)، یکی از شلوغ‌ترین بنادر ژاپن را که به مکان کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در اقیانوس آرام در خود جای می‌دهد، در اولویت قرار داد.

هیچ اطلاعاتی در مورد این که به چه دلیلی در این مکان‌ها انتخاب شده است، ارائه نشده است. یکی از مناطقی که بنابر گزارش‌ها هدف قرار گرفت، منطقه پاتنا(Patna) بود، شهری قدیمی در شمال شرقی هند در نزدیکی رودخانه گنگ و محل استقرار «هنگ بیهار»، شاخه‌ای از ارتش هند که در سال ۲۰۲۰ با ارتش چین در امتداد بخشی از یک مرز مورد مناقشه درگیری وحشتناکی به راه انداختن.

انتهای پیام

بخوان  درون ستاره‌های نوترونی چه می‌گذرد؟



منبع

پیش از این، چندین ماهواره‌ها برای کارکردن به دستورات یا ویژگی‌های خاصی نیاز دارند. رویدادهای غیرمنتظره مانند جنگ یا زلزله، ممکن است باعث تکلیف شود برای آنها یا ممکن است یک برنامه ماهواره ای تا مشاهدات مستمری از انجام خاص انجام شود.

این کار برای آزمایش رفتار مصنوعی در حین کار با یک شیء در انجام شده است.

ظاهراً هوش مصنوعی طی این آزمایش، چند مکان را روی زمین انتخاب کرد و به ماهواره Qimingxing ۱ دستور داد تا نگاه دقیق‌تری به آنها داشته باشد.

با این حال، برای اینکه هوش مصنوعی داشته باشید، باید اطلاعات کاملی از جهان داشته باشید. در نتیجه، نه تنها باید یاد بگیرید که چگونه اشیای ساخته دست بشر و طبیعی را بشناسند، بلکه باید یاد بگیرید که چگونه ارتباطات پیچیده و دائماً در حال تغییر بین آنها و بسیاری از جوامع انسانی را درک کنند.

این گروه پژوهشی ادعای فناوری می‌کند در حالی که هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در مأموریت‌های فضایی مانند تشخیص تصویر، ترسیم مسیر پرواز و جلوگیری از برخورد با استفاده از قرار می‌گیرند، مواردی که هیچ ماهواره‌ای به آن داده نشده است، کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست(SCMP)، پژوهشگران چینی اعلام کرده‌اند که به هوش مصنوعی اجازه داده‌اند کنترل ماهواره‌های را در نزدیکی زمین به دست بگیرند.

پژوهشگران می‌گویند: تصمیم‌گیری‌های مصنوعی بسیار پیچیده است و باید فاکتورهای بسیاری مانند شرایط و موقعیت‌های لحظه‌ای ابرها، زاویه دوربین، اندازه هدف و محرک‌های ماهواره را هنگام برنامه‌ریزی یک روز کاری در نظر بگیرید.

بخوان  iCloud Down: چه اتفاقی می افتد و چه زمانی برمی گردد؟

به گفته رسانه‌های دولتی چین، گروهی از پژوهشگران دانشگاه ووهان به هوش مصنوعی می‌توانند یک ماهواره را به مدت ۲۴ ساعت در دست بگیرند تا ببینند چه کاری انجام دهند.