کاربردهای نانو تکنولوژی در زندگی | 1biti

مي‌توان نيمه‌هادي‌هاي مورد استفاده در ديودهاي نوراني ( LED ها) را به مقدار زياد در ابعاد نانو توليد کرد. در ا مريکا ، تقريبا” ۲۰% کل برق توليدي، صرف روشنايي (چه لامپهاي التهابي معمولي و چه فلوئورسنت) مي‌شود. مطابق پيش‌بيني‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال آينده ، پيشرفتهايي از اين دست مي‌تواند مصرف جهاني را بيش از ۱۰% کاهش دهد که ۱۰۰ ميليارد دلار در سال صرفه‌جويي و ۲۰۰ ميليون تن کاهش انتشار کربن را به‌همراه خواهدداشت .

جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو – ۵ آذر ۱۴۰۱

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با گرافن و خواص شگفت انگیز آن، نگاهی بر مقاله «گرافن — به زبان ساده» داشته باشید. چینش اتمی زنون و نوشتن عبارت IBMاز این دست تصاویر مشابه با شکل فوق در دنیای تکنولوژی زیاد است که بیشتر به منزله قدرت‌نمایی تکنولوژیکی شرکت‌های بزرگ است. اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای تکنولوژی نانو، توانایی کنترل یا تغییر در چینش اتمی و ساختار مولکولی مواد است که منجر به کاربردهای‌ فراوانی نظیر رشد لایه‌های اتمی بر روی دیگر سطوح (لایه نشانی)، کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، نانو دارو و … شده است.

افق پیش رو در نانو فناوری

تمام فعالیتهای اولیه در زمینه فناوری نانو توسط فیزیکدانان و مهندسان انجام شد آن ها عمدتا به استفاده از یک ماشین فکر می کردند ساخته شده از اجزای ساخته شده تا دقت مشخصی برای ساخت اشیا یا اجزای ماشین دیگر. بنابراین ساختارهای نانو از تعداد محدودی اتم و مولکول تشکیل شده است. در مقیاس مقایسه ای، اگر یک سنگ مرمر یک نانومتر بود، یک متر به اندازه زمین خواهد بود. کاربرد اکسید زیرکونیوم، تا حدی وسیع و گسترده است که شاید حتی دسته‌بندی و ایجاد مرز بین کاربردهای مختلف آن هم س…

  • یک احتمال، اصطلاحاً «گلوله هوشمند» است، یک گلوله رایانه‌ای که می‌تواند بسیار دقیق کنترل و هدف‌گیری شود.
  • سازمان‌های پیشرو و هدفمند با آموزش‌های سازمانی فرادرس، فرصت رشد و ارتقای مهارت را برای کارکنان خود فراهم ساخته‌اند.
  • یکی دیگر از کاربردهای تکنولوژی نانو، که تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت دنیای امروزی به خصوص در چند سال اخیر داشته است، کاربرد آن در ساخت و طراحی ترانزیستورهایی است که درون تراشه‌های مرکزی سیستم‌های محاسباتی استفاده می‌شوند.
  • برای تصویربرداری، درک، سنتز و استفاده از بسیار کوچکترین ذرات و همچنین مطالعه خطرات موجود در آنها ، ما به علوم علوم نانو نیاز داریم.
بخوان  ساعت بن تن در مدل های دستی و دیواری

نانو ربات ها برای کاهش خطر و بهبود کارایی نظامی ایده ای تحسین برانگیز هستند که جبران کاهش نیروی انسانی در مواقع ضروری را خواهد کرد. مطالعات نشان داده اند که این روش با موفقیت می تواند برای دستیابی به آلودگی های پراکنده شده در مجله خبری 1 بیتی استخرهای زیرزمینی و با هزینه بسیار کمتر از روش هایی که برای تصفیه آب به بیرون از زمین نیاز دارند، استفاده شود. «اشکان ابوالحسنی» دانشجو مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات تهران در رشته مهندسی برق مخابرات، گرایش میدان و امواج است.

فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن

در ابعاد خیلی خیلی کوچک نیروهای فیزیکی، رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند. به عنوان نمونه، نیروی گرانش در ابعاد ماکرو برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، این در حالی است که این نیرو در ابعاد نانو قابل صرف نظر کردن می‌باشد. البته شایان توجه می‌باشد که این پیشرفتها همچنان ادامه داشته و بخش های جدیدی در صنایع مختلف و به کمک نانو فناوری و تکنولوژی نانو شناسایی می‌گردد. دلیل این موضوعآزادی عمل اتمها و مولکولهای آنها در این مقیاس ذکر می گردد. درصورتیکه همین موضوع در خصوص ریز ذرات نانو مس کاملاً متفاوت می‌گردد. و شما می‌توانید شفافیت منحصر بفردی را در این ریز ذرات مشاهده نمایید.

http://118amoozesh.ir