کشف جالب «جیمز وب» در مورد کهکشانهای اولیه

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، بر اساس مطالعه‌های جدید که رصد صدها کهکشان توسط تلسکوپی فضای جیمز وب ناسا گرفته است، کهکشان‌ها در روزهای اولیه کیهان بسیار متنوع‌تر و بالغ‌تر از آن چیزی بودند که از آن می‌شد.

جیهان کارتالتپه (eyhan Kartaltepe)، استادیار دانشکده فیزیک و نجوم موسسه فناوری روچستر، در بیانیه‌ای گفت: این تصاویر جدید وجود ویژگی‌های بالغانه‌ای مانند قرص‌های کهکشانی و اجزای کروی شکل را ایجاد کرده است.

سرخ‌گَرایی یا انتقال سرخ‌های آبی‌های است که در آن نور می‌شوند از یک جرم که می‌توان آن مرئی، فرابنفش، پرتو ایکس و پرتو گاما به سمت طول سرخ در انتهای می‌روند.

از آن زمان CEERS، برنامه کاوش شصت ساعت رصد را با استفاده از جیمز وب انجام می دهد، این معنی را می دهد که ممکن است هزاران کهکشان با سرخگرایی بیشتر برای بررسی و ارتقای درک ما از شیوه ایجاد جهان اولیه وجود باشد.

بنابراین، این کهکشان‌های اولیه بسیار بیشتر از آنچه که قبلاً تصور می‌شد، شبیه به آن‌ها بوده است.

تصاویر کهکشان‌های کم‌نور که تحت سرخ‌گرایی قرار گرفته‌اند، توسط جیمز وب ثبت شده‌اند که بسیار واضح‌تر از عکس‌های مشابه گرفته‌شده توسط تلسکوپی فضای هابل هستند.

نتایج این مطالعه که از مجموعه داده‌های اولیه جیمز وب در ژوئن سال گذشته استفاده شده است، برای انتشار در مجله «Astrophysical» پذیرفته شده و در سایت پیش‌چاپ آنلاین «ArXiv» قرار گرفت.

کارتالتپه می‌گوید: این نتایج به ما نشان می‌دهد که هنوز نمی‌دانیم که اولین ساختارهای کهکشانی چه زمانی شکل گرفته است. ما هنوز اولین کهکشان‌های دارای قرص کهکشانی را نمی‌بینیم. ما کهکشان‌های بسیار بیشتر را که تحت سرخ قرار می‌دهند، بیشتر قرار گرفته‌اند، بررسی کنیم تا مشخص شود که در چه نقاطی از ویژگی‌هایی مانند قرص‌های کهکشانی قادر به شکل‌گیری بوده‌اند.

بخوان  اروپا درباره تبلیغات در گوگل تحقیقاتی را آغاز کرد

جیمز وب کاوشی تحت عنوان «The Cosmic Evolution Early Release Science» به اختصار CEERS انجام داد تا نگاهی به گذشته کهکشان‌ها در حدود ۱۱ تا ۱۳ سال قبل داشته باشید.

انتهای پیام



منبع تلسکوپی فضای جیمز وب دریافتی است که به طور شگفت انگیزی در جهان آغاز شده است.

کارتالتپه، نویسنده اصلی مقاله جدید و از محققین «CEERS»، می‌گوید: این معناست کهکشان‌ها پیش از این می‌گویند که یکی از ویژگی‌های آن یافته‌ها بوده است و شامل بسیاری از ساختارها بوده است.