کشف ۳۰ هزار ویروس جدید در دی‌ان‌ای میکروب‌ها

اگر یک ویروفاژ پیش از آن در یک سلول ساکن ساکن باشد، می‌تواند یک عامل غول پیکر را به جای تکثیر خود، وادار به ساخت ویروفاژها کند و به طور بالقوه میزبان را نجات دهد.

زمانی که این اتفاق در یک سلول زایا رخ می‌دهد باعث ایجاد عواملی از ویروس‌های درونزا (EVEs) یا دیاناهای ویروسی می‌شود که از نسلی به نسل دیگر در گونه‌های میزبان منتقل می‌شود.

دکتر می‌نویسند این ویروفاژها را مطالعه کردند که بر روی حیوانات و گیاهان پرورش یافته بودند.

برای انجام این کار، آنها از «لئو»، یک رایانه با کارایی بالا در دانشگاه اینسبروک کمک می‌کنند که می‌تواند حجم وسیعی از داده‌ها را به‌طور خودکار تجزیه و تحلیل کند.

این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

بر اساس این مطالعه جدید، دی‌ان‌های ویروس‌های تازه کشف‌شده مشابه دی‌ان‌های ویروفاژها هستند، که نشان می‌دهند میکروب‌ها ممکن است به لطف ویروس‌های موجود در ژنوم‌هایشان در برابر ویروس‌های غولپیکر مقاوم شوند.

کریستوفر بلاس (کریستوفر بلاس)، نویسنده اصلی این مقاله و بوم‌شناسی که در دانشگاه «اینسبروک» در تریش ویروس‌ها مطالعه می‌کند، گفت: ما از تعداد ویروس‌هایی که از طریق این تجزیه و تحلیل و تحلیل پیدا شد بسیار شگفت‌آور شدیم. در برخی موارد مشخص شده است که تا ۱۰ درصد از یک میکروب از ویروس‌های پنهان شده در آن تشکیل شده است.

کشف هزاران ویروس جدید پنهان در دی‌ان‌ای میکروب، هدف اصلی بلا و همکارانش نبودند، آنها قصد دارند گروه‌های قدیمی از ویروس‌ها را که در آب‌های دریاچه‌ آلپ «Gossenköllesee»، در ایالت تیرول اتریش یافته بودند، مطالعه کنند.

بخوان  وقتی «وایفای» به ابزاری برای دزدها تبدیل می‌شود

به گزارش ايسنا و به نقل از ساينس آلرت، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که بیش از ۳۰ هزار ویروس را در ژنوم میکروبهای تک سلولی یافته‌های مختلف یافتند. آنها توضیح می‌دهند که این ویروس ممکن است سلول‌های میزبان را وادار به تکثیر ویروس‌های کامل و کاربردی کند.

به گفته گفته، به این ویروس‌ها نمی‌دهند که خود را بیمار کنند و ممکن است مفید باشند. برخی از ویروس های جدید شبیه ویروفاژها(virophage) هستند. آن‌ها انواع ویروس‌ها هستند که سایر بیماری‌ها را می‌سازند که باعث می‌شوند خود را آلوده کنند، آلوده می‌شوند.

انتهای پیام



منبع

ترکیبات ویروسی درون‌زا را در بسیاری از موارد موجود از جمله حیوانات، گیاهان و قارچ‌ها یافته‌اند. به عنوان مثال، پستانداران قطعات قطعات تولیدی را در خود حمل می‌کنند و حدود هشت درصد از ژنوم انسان از دی‌انای ویروس‌های باستانی تشکیل شده است.

بلاس می‌گوید: چرا که این میزان شیوع در ژنوم میکروب‌ها پیدا می‌شود، هنوز مشخص نیست. قوی‌ترین فرضیه ما این است که آنها را در برابر ویروس‌های خطرناک خطرناک می‌سازند.

زندگی بر روی زمین به مبارزه با ویروس‌ها به عنوان بیشترین موجودات بیولوژیکی در این سیاره است که به عنوان جمعی از هر حیاتی را آلوده می‌کنند. آنها بسیار متنوع هستند و از روش‌های مختلفی برای بهره‌برداری از سلول‌های سلولی خود استفاده می‌کنند.

محققان می‌کنند که برای بسیاری از تک‌سلول‌های تک سلولی صادق هستند، این میکروب‌ها معمولاً توسط ویروس‌های غول پیکر آلوده شده و از بین می‌روند.

نویسندگان این مطالعه توضیح می‌دهند که بیشتر اینها کاربرد کاربردی و «فسیل‌های ژنومی» می‌شوند.

بلاس می‌گوید: در ابتدا می‌خواستیم با این تحقیقات منشا ویروس‌هایی جدید را پیدا کنیم. با این حال، ما نمی‌دانستیم که کدام ارگانیسم‌ها معمولاً توسط این ویروس‌ها آلوده می‌شوند. به همین دلیل است که ما یک مطالعه در مطالعه بزرگ برای آزمایش همه‌ی میکروب‌هایی که توالی دی‌ان‌ای مشخص است، انجام دادیم.

برخی از این ویروس‌ها با افزودن دی‌ان‌های خود به سلول میزبان و تبدیل به بخشی از ژنوم آن تکثیر می‌شوند.

تحقیقات در حین تجزیه و تحلیل ژنوم میکروبهای تک سلولی به کشفی شگفت انگیز دست یافتند. آن‌ها هزاران ویروسی که پیش از این شناخته نشده بودند، در دی‌ان‌ای میکروب‌ها کشف کردند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌های درون‌زا می‌توانند در انسان و سایر موجودات تطبیق پذیر باشند، ممکن است به دفع ویروس‌های مدرن کمک کنند.