گوگل قوانین حوزه فناوری اندونزی را پذیرفت

بیشتر بخوانید




منبع به گزارش رویترز، سموئل آبریجانی پانگراپان، از وزارت ارتباطات این کشور، در یک کنفرانس خبری گفت که آمازون و علی بابا از جمله شرکت‌هایی هستند که هنوز به مقررات پایبند نشده اند. طبق قوانین جدید اندونزی مقامات اختیارات گسترده‌ای را در دست می‌گیرند تا پلتفرم‌ها را وادار کنند که داده‌های کاربران خاص را افشا کنند و محتوایی را که غیرقانونی تلقی می‌شود یا نظم عمومی را برهم می‌زند در صورت اضطرار، ظرف چهار ساعت و در غیر این صورت طی ۲۴ ساعت حذف کنند.

اندونزی روز پنجشنبه گفت شرکت آلفابت (GOOGL.O) گوگل قوانین جدید مجوز اندونزی برای پلتفرم‌های فناوری را امضا کرده است، اما این کشور هشدار داد که شرکت‌هایی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند طی پنج روز کاری مسدود خواهند شد.

گوگل

دولت اندونزی گفته است که قوانین جدید برای تضمین یک محیط آنلاین ایمن در نظر گرفته شده است، اما فعالان و گروه‌های جامعه مدنی می‌گویند این مقررات آزادی بیان را تهدید می‌کند. گوگل یکی از آخرین غول‌های فناوری بود که با قوانین موافقت کرد، توئیتر و Zoom Video روز چهارشنبه به فهرست ارائه‌دهندگان خدمات خارجی وزارت ارتباطات اندونزی اضافه شدند و به متا پیوستند.


بخوان  توسعه ابزاری برای تشخیص آسم کودکان