یک ربات جدید برای کمک به نوجوانان شلخته!


انباشته شدن لباس‌ها در کف اتاق خواب، مشکلی است که والدین بیشتر نوجوانان را آذر می‌دهد، اما این ممکن است به زودی به یک مشکل مربوط به گذشته تبدیل شود، زیرا تحقیقات یک ربات را برای برداشتن لباس‌های کثیف ساخته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، دانش‌آموز «دانشگاه کالیفرنیا برکلی» (UC Berkeley) یک ربات را برای جمع‌آوری لباس‌های ابداع کرده است که نوجوان‌ها را حل می‌کند و کارآمدترین راه را برای حل کردن هم‌ریختگی می‌کند. این ربات با کار گرفتن ترکیبی از دوربین های رنگی و حسگر، لباس های کثیف را جمع آوری می کند.

پروفسور «کن گلدبرگ»(Ken Goldberg) پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این فناوری را می‌توان در دهه جاری به صورت تجاری در دسترس قرار داد. این بدان معناست که به زودی همه ما ممکن است یک کمک رباتیک را در خانه داشته باشیم.

«مسئله نوجوان» (مسئله نوجوان) که با توجه به یک معمای ریاضی معروف موسوم به «مسئله پستچی چینی» (مشکل پستچی چینی) نامگذاری شده است، می‌پرسد چگونه می‌توان یک اتاق را با کمترین مسیر برای رسیدن به سبد لباس‌ها تمیز کرد.

یک انسان ممکن است همه اقلام را یکباره بردارد اما یک ربات مجهز به یک بازو ممکن است فقط چند مورد را به‌زمان بردارد. بنابراین باید کارآمد باشد. گلدبرگ برای حل این مشکل، یک نوع طراحی مصنوعی مصنوعی است که می‌تواند لباس‌ها را با کنترل یک بازوی رباتیک بردارد.

گلدبرگ گفت: ربات با اجرای مکر چرخه‌ای که در آن لباس‌ها از یک سطح صاف می‌شوند، در یک سبد قرار می‌گیرند، سبد روی یک سطح صاف قرار می‌گیرند و همچنین با تکرار این چرخه، خود را می‌دهند.

بخوان  صبورترین فضانورد ناسا درگذشت

اگر این چرخه ممکن است بیهوده باشد به نظر می رسد اما گلدبرگ معتقد است که این کار به ربات امکان می دهد تا تعداد آنها را بهینه کند که می توان در هر حرکت بردارد، یاد کرد. در این آزمایش، هوش مصنوعی این چرخه را ۲۰۰ بار تکرار کرد و در این فرآیند بیش از ۲۰۰۰ لباس را برداشت.

یک ربات جدید برای کمک به نوجوانان شلخته!

دانش آموزان ابتدا دو روش متفاوت را امتحان کردند که یک روش با استفاده از یک دوربین رنگی استاندارد و دیگری با استفاده از یک دوربین مخصوص تشخیص عمق انجام شد.

دوربین رنگی می‌توان محل قرارگیری لباس‌ها را تشخیص داد اما نمی‌توان بهترین نقطه را برای برداشتن لباس‌ها به طور هم‌زمان پیدا کرد. از سوی دیگر، دوربین تشخیص عمق نه تنها در دیدن جایی که لباس‌های زیادی روی هم انباشته شده‌اند، بلکه برای یافتن لباس‌ها به انفرادی عالی بود.

گلدبرگ و همکارانش می‌گویند که هر یک از این روش‌ها، تعداد دفعات پیمودن مسیر برای خالی کردن اتاق را با ۲۰ درصد کاهش می‌دهند. با وجود این، وقتی ربات با استفاده از لباس‌ها ترکیب شود، می‌تواند ۶۷ درصد کارآمدتر باشد.

گلدبرگ در پاسخ به این پرسش که آیا این فناوری به صورت تجاری در دسترس خواهد بود، گفت: امیدواریم که چنین شود. میلیون‌ها نوجوان والدین آنها روی این فناوری حساب خواهند کرد. برداشتن لباس‌ها می‌تواند برای سالمندان و پرستاران بیمارستان‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های لباس‌های بسیار سودمند باشد.

با وجود این، گلدبرگ اظهار کرد که این فناوری در این زمینه نمی تواند باشد زیرا ربات های متحرک کنونی به بازوهای مورد نیاز برای استفاده خانگی، کمی گران هستند. همچنین، هنوز یک کمک کامل برای خانه نیست، زیرا در حال حاضر این لباس‌ها را می‌پوشانید که رنگ را ندارد.

بخوان  Apple Vision Pro 2 دارای نمایشگرهای پیشرفته تر و روشن تر است

اگر این ربات جدید به بازار بیاید، به تعداد فزاینده‌های سرآشپزها، نظافتچی‌ها، پرستاران و کارگران رباتیک می‌پیوندد. سازندگان این ربات‌های خانگی می‌گویند که آنها به زودی قادر خواهند بود تا هر کاری را که یک انسان از آن برمی‌آید، انجام دهند.

از آنجایی که ربات‌ها به مرور زمان پیشرفته‌تر و دسترسی‌تر می‌شوند، برخی از عواملی هستند که می‌توانند در آستانه یک آینده کم‌کار باشند. پژوهشگران معتقدند خرید مواد غذایی، کاری است که بیشتر توسط ربات‌ها کساد خواهد شد و ۵۹ درصد کارهای این حوزه را به ربات‌ها و الگوریتم‌ها می‌دهند.

در ویدئوی زیر می‌توانید این ربات را ببینید.

انتهای پیام



منبع