یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا


چهار سال پس از ارائه طرح مفهومی اولیه کامیون تسلا به مردم و پس از شکست متوالی، ‌ اکنون تسلا تحویل سایبرتراک(Cybertruck) را آغاز کرده و یک کاربر به بررسی عملی کامل آن پرداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل،هفته گذشته ایلان ماسک شخصا کلیدهای سایت‌های اینترنتی را در یک پیشنهاد عرضه‌کننده خودرو در تگزاس به ده‌ها مشتری تحویل داد و همچنین نسخه‌هایی را برای ارسال تبلیغات آن را انجام می‌دهند.

مارکز براونلی(Marques Brownlee) یوتیوبر معروف دنیای فناوری، پس از گذراندن یک روز کامل با یک نسخه نزدیک به نسخه پایانی برتراک آن را اینطور توصیف کرد: من فکر می‌کنم آن‌ها واقعاً چیزهای قابل تصوری ایجاد کرده‌اند.

مانند بسیاری از مردم که برای اولین بار یک سایبرتراک را می‌بینند، براونلی نیز از ظاهر این وسیله نقلیه، به صفحات ویژه تیز ضد زنگ بدنه آن شگفت زده شد.

او گفت: سورئال به نظر می‌رسد. واقعا هیچ شکل منحنی روی کل این خودرو وجود ندارد.

براونلی می‌گوید: موارد شگفت‌انگیز در مورد آن وجود دارد، برخی از ویژگی‌ها واقعاً جالب هستند، مواردی که فکر می‌کنند کسانی هستند که از آنها استفاده می‌کنند، واقعاً دوست دارند. با این وجود اظهارنظرها نیز در مورد آن وجود دارد.

او گفت که این آزمایش خودرو دقیقا مشابه خودروهایی است که مشتریان دریافت کرده‌اند، نیست، اما تمام قابلیت‌هایی را که آنها می‌کنند همان مواردی هستند که در مدل‌های نهایی پیدا می‌شوند.

از ويژگي‌ها، مانند داشبورد عظيم و گرفتار شده‌ها، آنها مجبورند به مکث کنند، اما قدرت و فرمان‌پذيري باعث مي‌شود که او هيجان‌انگيز شود.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

وانت عجیب و غریب که بیشتر حس و حال خودروهای فضایی را در ذهن تداعی می‌کند با سه پیکربندی عرضه می‌شود: نسخه سه موتوره، نسخه‌ای با موتور دوگانه و نسخه تک موتوره.

براونلی نسخه سه موتوره را آزمایش کرد که دو موتور آن چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورند و یک موتور چرخ‌های جلو را به حرکت در می‌آورد. صفر تا صد سایبرتراک ۲.۷ آخرین است که سریع‌تر از نسخه فراری ۲۹۶ GTB با صفر تا صد ۲.۹ ثانیه به حساب می‌آید.

برتراک با ۸۴۵ اسب بخار قدرت در عرض ۱۱ سایل مسافت یک چهارم ما را طی می‌کند.

قیمت سایت‌برتراک سه موتور از حدود ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

بخوان  هند سریع‌تر موبایل‌های جدید را به بازار عرضه می‌کند

براونلی می‌گوید: انتظار می‌رود نسخه دو موتور حدود ۷۵ هزار دلار تا ۸۵ هزار دلار باشد و نسخه تک موتوره در ادامه قیمت کمتری داشته باشد. با این حال سایبرتراک دو موتوره، با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار، کم قدرت نخواهد بود.

پس از عرضه هفته گذشته، اعلام کرد که قیمت سایت از 60 هزار دلار شروع می شود، بنابراین می توانم بگویم که این قیمت برای نسخه تک موتوره است.

در همه مدل‌ها، ماشین حمل ۲۵۰۰ پوند بار(۱۱۳۳۳۳) را دارد و ظرفیت بکسل آن ۱۱۰۰۰ پوند(۴۹۸۹ وزن) است.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

براونلی چند قابلیت را دارد که نسخه آزمایشی داشت و در رونمایی گنجانده نشده بود، بیان کرد که شامل صندوق عقب موتوردار، بزرگترین برف پاک کن جهان، آینه‌های جانبی قابل جابجایی، درپوش‌های هوای جابجایی، و لاستیک‌های سفارشی می‌شد.

براونلی همچنین قابل توجه‌ترین جنبه سایبرتراک اشاره کرد که جنس فولاد ضد زنگ آن بود. گوشه‌های تیز روی صفحه‌های بدنه استیل ضد زنگ فورا توجه او را به خود جلب می‌کند. علاوه بر گوشه‌های تیز، کیفیت فلز ضد زنگ می‌تواند به بروز برخی از مشکلات در ثبات تولید شود.

براونلی توضیح داد: آن‌ها دستگاه‌های پرس عظیمی دارند که فولاد ضد زنگ را مهر و موم می‌کند. اما فولاد فنری دارد، بنابراین باید از تعداد زیادی برای چسباندن آن در جای خود استفاده شود در حالی که به سرعت به عقب برمی‌گردد. بنابراین بیشتر از آن چه نیاز است مهر و موم شود تا در جای خود باقی بماند و این یک کار کاملاً پیچیده است. به همین دلیل، براونلی می‌گوید که به نظر می‌رسد که در میان سایبرتراک‌های مختلف که هنگام آزمایش خود به آن‌ها نگاه می‌کرد، تغییرات قابل‌توجهی در کیفیت نصب وجود دارد. همه آن‌ها دارای سطوح کمی متفاوت از شکاف بین صفحات بودند و این موضوع است که مالکان تسلا باید با آن آشنا باشند. آنچه گفته شد، براونلی می‌گوید که شکاف‌های میان صفحات بسیار کوچک و یکنواخت هستند، اما نه با دقت زیر 10 میکرون که ماسک قبل از پیشنهاد مبلغ ادعا کرده است. اما نمی‌دانم می‌توانم این قول را برای همه خودروها بدهم یا خیر.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

در قسمت درب پشتی، یک فشار فشاری با کمک فنر برای جلوگیری از باز شدن انرژی درب وجود دارد که برقی نیست و بنابراین باید برای بستن درب نیز باید آن را به صورت دستی ببندید.

بخوان  معرفی پنج نمونه از ریزترین ربات‌های جهان

روکش رویی صندوق خودرو که یک روکش خط‌دار است می‌تواند ۱۳۶ وزن را تحمل کند. این روکش برقی بوده و به صورت خودکار با فشار یک دکمه جمع می‌شود. شیشه عقب خودرو در صورت باز بودن روکش صندوق قابل مشاهده است اما هنگام بستن روکش شیشه پشت نیز از بین می‌رود. بنابراین وقتی روکش بسته است، آینه دید کاملاً بی فایده خواهد بود.

یک دوربین دید عقب که تصویر آن بر روی صفحه نمایش مرکزی خودرو نمایش داده می‌شود، نقش آینه عقب را بر روی می‌گیرد.

همچنین در پادگان دو خروجی ۱۲۰ قدرتی و یک خروجی ۲۴۰ قدرتی و همچنین مجموعه‌ای از نقاط اتصال قابل تنظیم برای ایمن سازی بارها وجود دارد. جای یک لاستیک زاپاس نیز تعبیه شده است که از سوی کارخانه ارائه نمی‌شود.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

یکی از ویژگی‌هایی که برای خرید عرضه می‌شود، درب‌های بدون دستگیری است. یک دکمه فرورفته کوچک، درها را با یک لمس به اندازه کمی باز می‌کند و سپس باید به صورت دستی باز شود. یکی از مشکلات اصلی در مورد این یخبندان است. رانندگانی در آب و هوای سرد زندگی می‌توانند عادت کنند وسایل نقلیه خود را صبح‌ها بپوشانند از بیابند که می‌توانند در این سیستم ورود ایجاد کند.

تسلا به براونلی گفته است که اگر هر مردی را جدا کند تا به دکمه دسترسی پیدا کند، در با لیک کافی برای شکستن یک لایه یخ به ضخامت یک اینچ باز می‌شود.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

مشکل دیگر عدم وجود دستگیره درب، اثر انگشت است. از آنجایی که دستگیره در وجود ندارد، رانندگان ممکن است ندانند لبه درب را از کجا بخرند و روی پانل فولاد ضد زنگ اثرانگشت آن‌ها باقی بماند.

در سپر جلو، سایت‌برتراک دو قلاب یدک‌کش محکم دارد و همچنین اولین دوربین جلوی تسلا وجود دارد که برای خودرویی که نسبت به پایین‌تری از جلو دارد، مفید خواهد بود. کاپوت جلو خودرو با یک دکمه باز می شود و گنجایش دو چمدان کوچک را دارد.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

در فضای داخلی آن باید اینطور گفت که در قالب یک خودروی مفهومی ظاهر شده است. فرمان این وانت بیشتر به شمایل یک مستطیل نزدیک است تا یک دیره.

چراغ‌های راهنما با دکمه‌های روی فرمان کنترل می‌شوند و به جای کنترل‌های لمسی، دکمه‌های واقعی قرار دارند. بوق خودرو نیز فشار دادن صفحه‌ای در مرکز فرمان کار می‌کند.

بخوان  خاطره بازی فضانورد اماراتی با دانشگاه خود در فضا

از شیشه پنجره جلویی که طبق گزارش‌ها بزرگترین شیشه در کل صنعت خودروسازی است، به جاده نگاه می‌کند.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

درب ها دارای قفل های دستی در قطع برق خودرو هستند. جای لیوان و شارژر بی سیم در کنسول مرکزی است که شامل یک پورت شارژ USB-C و یک خروجی ۱۲۰ برقی می شود.

بلندگوهای ذوزنقه‌ای و مربعی با رعایت زیبایی شناسی زاویه‌دار، در سرتاسر فضای داخلی سایت‌های اینترنتی پراکنده‌اند، بدون اینکه طح منحنی به چشم بخورد.

براونلی با تکان دادن صفحات روی دابورد دریافت که کیفیت ساخت داخلی این خودرو درجه یک نیست، مالکان تسلا ممکن است چنین انتظاری را داشته باشند.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

دکمه‌های انتخاب دنده در نزدیکی آینه دید عقب دارند، چیزی که شاید در هیچ وسیله نقلیه دیگری پیدا نشود.

هر سه عقب عقب می‌شوند تا فضای داخلی را بیشتر جمع‌آوری کنید و یک صفحه نمایش لمسی مرکزی به صندلی سرنشینان در عقب این امکان را می‌دهد تا صندلی‌های خود را تنظیم کرده و صندلی‌های گرمکن را فعال کنند.

ارتفاع خودرو از طریق یک صفحه نمایش لمسی نیز قابل تنظیم است و تفاوت ۱۲ اینچی(۳۰ سانتی متری) بین پایین ترین و بالاترین حالت را می دهد.

فرمان توسط یک سیستم فرمان سیمی و یک کنترل فعال فعال می‌شود، به این معنی است که چرخ‌های عقب برای استحکام شعاع چرخش خودرو می‌چرخند. در سرعت‌های کمتر از ۴۰ مایل در ساعت، چرخ‌های عقب در خلاف جهت جلو می‌چرخند تا چرخش را چابک‌تر کنند، اما در سرعت بالای ۴۰ مایل در ساعت در جهت چرخ‌های جلوی می‌چرخند تا کامیون‌های کمتر احساسش پیچ باشد.

یک روز کامل با غول تازه وارد شرکت تسلا

شاید در یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های آن، کمتر از ۱۸۰ درجه فرمان در هر دو جهت باشد. با این قابلیت دیگر نیازی به چرخش دست روی دست نیست.

براون می‌گوید که تجربه رانندگی سایت‌برتراک مشابه سایر تسلاها است و تفاوت اصلی آن در این میان است.

از آنجایی که سفر و بکسل در جاده می‌تواند باتری را کند، با حدود 10 هزار دلار، می‌توان یک باتری دیگر در عقب عقب قرار داد تا بُرد خودرو را حدود 100 مایل افزایش دهد.

انتهای پیام



منبع