یک معیار منبع باز برای ارزیابی مهارت های دستکاری و برنامه ریزی ربات های مونتاژ

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

اساسا، RAMP به کاربران اجازه می دهد تا به طور قابل اعتماد توانایی یک دستکاری کننده رباتیک را برای جمع آوری پرتوهای مختلف در یکی از چندین پیکربندی هدف مختلف ارزیابی کنند. این معیار حول چالش های رایج در ساخت و ساز خارج از محل طراحی شده است، جایی که قطعات پیش ساخته و خارج از محل مونتاژ می شوند، به عنوان مثال برای تشکیل چارچوب هایی که ساختار داخلی ساختمان ها را تشکیل می دهند.

کالینز توضیح داد: «برای حل تغییرات در تنظیمات هدف RAMP نیاز به استدلال و برنامه‌ریزی صریح برای تصمیم‌گیری ترتیب مونتاژ تیرها دارد که بدون آن نتیجه توالی مونتاژ غیرقابل اجرا خواهد بود.»

معیار جدید ایجاد شده توسط این تیم از محققان به زودی می تواند ابزار ارزشمندی برای ارزیابی مهارت های برنامه ریزی و دستکاری ربات هایی باشد که برای مونتاژ سازه ها در سایت های ساخت و ساز خارج از سایت طراحی شده اند. در نهایت، RAMP می تواند به ارزیابی بهتر پیشرفت در زمینه مونتاژ رباتیک کمک کند، در حالی که همچنین مشکلات بالقوه روبات ها و نحوه غلبه بر آنها را برجسته می کند.

این کار تحت عنوان کمک هزینه برنامه EPSRC در هوش تجسم یافته به کارگردانی پروفسور اینگمار پوسنر در آکسفورد انجام می شود. “هدف معیار ما چالش محور بودن، در دسترس بودن و باز بودن است. چشم انداز ما ارائه پلتفرمی است که بیشتر به یک تلاش جامعه محور برای پیشبرد تحقیقات روباتیک با تمرکز کاربردی خاص در تولید و مونتاژ تبدیل شود.” ”

بخوان  اپل ممکن است آیفون‌های قدیمی‌تر را از استفاده از iMessage، FaceTime و سایر خدمات مسدود کند

یک معیار منبع باز برای ارزیابی مهارت های دستکاری و برنامه ریزی ربات های مونتاژ

تصویری از راه اندازی ربات واقعی که هنگام آزمایش و جمع آوری داده ها برای عملکرد روش پایه استفاده می شود. اعتبار: موسسه رباتیک آکسفورد

کالینز افزود: “در تحقیقات آینده خود، ما به دنبال استفاده از محیط شبیه سازی مرتبط برای استفاده از رویکردهای مبتنی بر یادگیری برای دستیابی به روش های قوی تر برای حل مجموعه ها خواهیم بود.” ما همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم برای سفارش مونتاژ بدون نیاز به یک متخصص برای نوشتن انتزاعی از دامنه که توسط یک برنامه‌ریز نمادین قابل حل است، حل کنیم.»

RAMP به صورت عمومی در دسترس است، بنابراین محققان و تولیدکنندگان در سراسر جهان می توانند از آن برای آزمایش سیستم های رباتیک خود استفاده کنند. همه چیزهایی که برای شروع استفاده از معیار نیاز دارند، شامل قطعات پایه، راهنمای مونتاژ، کد پیاده‌سازی خط پایه و کد برای یک محیط شبیه‌سازی بسیار واقعی بر اساس پلتفرم Nvidia Isaac در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پوزنر، کالینز و همکارانشان برای ایجاد یک معیار باز که می تواند برای طیف وسیع تری از وظایف مونتاژ روباتیک اعمال شود، تصمیم گرفتند. RAMP از مجموعه‌ای از قطعات پایه استفاده می‌کند که می‌توان آن‌ها را مجدداً پیکربندی و گسترش داد تا توانایی روبات‌ها برای جمع‌آوری طیف وسیع‌تری از اشیاء را آزمایش کند.

جک کالینز، یکی از محققان، “این مقاله از طریق همکاری با مرکز فناوری تولید (MTC) در کاونتری، بریتانیا که طیف وسیعی از شرکا در صنعت دارند که با مشکلات مشابهی روبرو هستند، به دست آمد. محققانی که این مطالعه را انجام دادند به Tech Xplore گفتند.

نقل قول: یک معیار منبع باز برای ارزیابی مهارت های دستکاری و برنامه ریزی ربات های مونتاژ (2023، 19 ژوئن) بازیابی شده در 19 ژوئن 2023 از

© 2023 Science X Network

کالینز گفت: “این معیار دارای پرتوهایی است که از یک سری اتصالات پرینت سه بعدی و پروفیل های آلومینیومی ایجاد شده اند، هدف این است که این تیرها را در پیکربندی هدف داده شده در سریع ترین زمان ممکن جمع کنیم و در عین حال تکرارپذیری را تضمین کنیم.” “RAMP به طور منحصر به فردی برای ارزیابی وظایف مونتاژ در افق طولانی که نیاز به استدلال صریح در مورد ترتیب مونتاژ دارند، طراحی شده است. معیار ما همچنین با در دسترس قرار دادن همه چیز در دسترس عموم برای شروع کار، مانع ورود را کاهش می دهد.”

یک معیار منبع باز برای ارزیابی مهارت های دستکاری و برنامه ریزی ربات های مونتاژ

مشکل الهام گرفته از صنعت که معیار مبتنی بر آن است. در اینجا ما چندین نفر را داریم که به صورت دستی تیرهای فولادی را در مجموعه هدف نهایی مونتاژ می کنند. اعتبار: مرکز فناوری تولید/کالینز و همکاران

این حوزه مشکلات دارای چالش‌ها و سؤالات باز زیادی در رباتیک است و بنابراین با همکاری MTC، معیاری را طراحی کردیم که دامنه و چالش‌ها را منعکس می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهیم که برای محققان در دسترس است تا بتوانند در حل مشکلات همسویی مشارکت کنند.»

اطلاعات بیشتر:
جک کالینز و همکاران، RAMP: معیاری برای ارزیابی دستکاری و برنامه ریزی مونتاژ رباتیک، arXiv (2023). DOI: 10.48550/arxiv.2305.09644

اطلاعات مجله:
arXiv


تحقیقات در زمینه رباتیک در دهه گذشته با هدف مقابله با چالش های ارزش واقعی برای صنعت و حوزه عمومی رونق داشته است. با توجه به اینکه سیستم‌های رباتیک جدید هر روز ظاهر می‌شوند، توسعه ابزارهای قابل اعتمادی که می‌توانند برای ارزیابی عملکرد و الگوریتم‌های آزمایشی زیربنای عملکرد آنها مورد استفاده قرار گیرند، برجسته است.

یک معیار منبع باز برای ارزیابی مهارت های دستکاری و برنامه ریزی ربات های مونتاژ

تصویری از محیط شبیه سازی انویدیا در حین اجرای روش پایه. اعتبار: موسسه رباتیک آکسفورد

کالینز گفت: «RAMP همچنین دارای یک روش پایه است که می‌تواند کلاس آسان مجموعه‌ها را حل کند، ما خط پایه را به صورت عمومی منتشر می‌کنیم تا به دیگران اجازه دهیم از کار ما استفاده کنند و بر اساس آن کار کنند.» “ما معتقدیم که معنای این پیشرفت قابل اندازه گیری در یک حوزه مشکل است که به طور مستقیم در صنعت استفاده می شود و در عین حال پیشرفت در طیف وسیعی از چالش های باز شناخته شده در رباتیک را نیز تحت فشار قرار می دهد. ما می بینیم که این معیار به یک تلاش جامعه محور تبدیل می شود و کاربران آینده در حال رشد هستند. معیاری است که حوزه های جدیدی مانند دستکاری دو دستی، ساخت سه بعدی و دستکاری قابل تغییر شکل را در بر می گیرد.”

محققان مؤسسه رباتیک آکسفورد، مرکز فناوری تولید (MTC) و دانشگاه بیرمنگام اخیراً RAMP (دستکاری و برنامه ریزی مونتاژ رباتیک) را معرفی کرده اند، معیاری که می تواند برای ارزیابی توانایی ربات های مونتاژ کننده (یعنی ربات هایی که طراحی شده اند) استفاده شود. مونتاژ محصولات) برای دستکاری اشیا و برنامه ریزی کار آنها. معیار جدید، معرفی شده در مقاله منتشر شده در arXiv سرور پیش از چاپ، می تواند به افزایش قابلیت های ربات های مونتاژ کمک کند و استفاده از آنها را در صنعت تولید تسهیل کند.