۱۰ زن نامزد عضویت در هیأت مدیره «OpenAI»


وب سایت «فوربس» اس ۱۰ زن پیشرو در زمینه هوش مصنوعی را منتشر کرده است که «OpenAI» می‌تواند اعضای آینده هیأت مدیره خود را از آنها استفاده کند انتخاب کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، «OpenAI» که از شرکت‌های پیشرو در حوزه هوش مصنوعی به شمار می‌رود، طوفانی از تغییرات را در روزهای گذشته تجربه کرده است. در میان این تحولات، یک هیئت مدیره متشکل از مردان سفیدپوست پدید آمده است.

ابتدا به یک جمع‌بندی کوتاه در رخدادهای بعدی می‌پردازیم.

  • هیئت مدیره OpenAI، «سم آلتمن»(Sam Altman) سیم شرکت را به دلیل عدم نگرانی‌های مربوط به اینکه صادق بودن در ارتباطات نامید، برکنار کرد و در تاریخ ۱۷ نوامبر، «میرا موراتی»(Mira Murati) مدیر ارشد فناوری شرکت را به عنوان مدیر موقت منصوب کرد.

بیشتر بخوانید:

سم آلت من برای OpenAI سمی شد!

«میرا موراتی» شرکت موقت شرکت OpenAI کیست؟

  • سپس در ۱۹ نوامبر، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) با استفاده از آلتمن و «گرگ براکمن» (Greg Brockman) رئیس سابق هیئت مدیره OpenAI برای رهبری یک گروه جدید هوش مصنوعی پیشرفته خبر داد.

بیشتر بخوانید:

سم آلتمن به مایکروسافت میپیوند

  • در همان روز، OpenAI یک کاربر موقت جدید را معرفی کرد. این شخص، «امت شییر»(Emmett Shear) سرور سابق سرویس پخش زنده ویدیویی «توییچ»(Twitch) بود.

بیشتر بخوانید:

«اِمت شییر» مدیر جدید OpenAI است

  • در مقابل، بیش از 95 درصد از OpenAI را امضا کردند و در آن هشدار دادند که در صورت عدم بازگشت آلتمن و برکناری هیئت مدیره کنونی، از کار کنار یک می‌رفتند.

بیشتر بخوانید:

یا «آلتمن» برمی‌گرداند یا همگی استعفا می‌دهیم!

  • این اقدام، به انتشار یک خبر دیگر در روزهای بعد تبدیل شد. این خبر، بازگشت آلتمن به عنوان مدیر OpenAI و تشکیل هیئت مدیره جدید بود.

بیشتر بخوانید:

بازگشت طوفانی سم آلتمن به شرکت «اُپن‌ای‌آی»

در طول این زنجیره فریبنده از رویدادها، یک تغییر قابل توجه رخ داد و دو زن عضو هیئت مدیره OpenAI برکنار شدند. «هلن تامر» (Helen Tomer) مدیر راهبرد و کمک‌هزینه‌های پژوهشی در «مرکز امنیت و فناوری‌های نوظهور» (CSET) وابسته به «دانشگاه جرج‌تاون» (Georgetown University) و عضو سابق هیئت مدیره، تنها یک ماه از نوشتن مقاله‌هایی که آلتمن هستند. را ناراحت کرده بود، از هیئت مدیره شرکت حذف شد. «تاشا مک‌کاولی»(Tasha McCauley) دانشمند ارشد مدیریت در شرکت «رند کورپوریشن»(Rand Corporation) و مدیر سابق شرکت «ژئوسیم سیستمز»(GeoSim Systems) نیز به دلیل نقش داشتن در برکناری آلتمن، از هیئت مدیره حذف شد. این در حالی بود که «آدام داآنجلو»(Adam D’Angelo) مدیر وب‌گاه «کورا»(Quora) و یکی از اعضای هیئت مدیره که بخشی از تصمیم برکناری آلتمن بود، همچنان در هیئت مدیره باقی ماند.

بخوان  فیزیک دانان نور را در زمان به عقب و جلو بردند

این هیئت مدیره جدید هم‌جنس، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند زیرا رهبری OpenAI در هوش مصنوعی، خواستار دیدگاه‌های متنوع برای جلوگیری از نتایج مغرضانه است.

با وجود این، انتظار می‌رود که OpenAI اعضای بیشتری اضافه کنند. این معناست که برای جذب برخی از زنان استثنایی به منظور ایجاد تنوع جنسیتی در هیئت مدیره و هدایت سازمان به سوی یک آینده امن و اخلاقی هنوز فرصت وجود دارد.

«الیزابت اسکالون»(Elizabeth Scallon) کارشناس استارت‌آپ و نوآوری، یک پست را در شبکه اجتماعی «لینکدین»(LinkedIn) گذاشته و در آن زن برجسته را به OpenAI پیشنهاد کرده است تا آنها را هنگام جستجوی هیئت مدیره خود در نظر بگیرید.

فوربس با الهام از پست اسکالون، پیشنهادات ارائه‌شده در نظرات و شایستگی‌های رهبران زن حوزه هوش مصنوعی، ۱۰ زن را به عنوان مدیران احتمالی هیئت مدیره OpenAI توصیه کرده است.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۱. دکتر «فی فی لی» (Fei-Fei Li) یکی از مدیران «موسسه هوش مصنوعی انسان‌محور استنفورد» (Stanford HAI)، دانشمند سابق سابق هوش مصنوعی و ماشینی در «گوگل کلاد» (Google Cloud) و یکی از بنیان‌گذاران برنامه «AI4ALL» است. لی، تخصص فنی و کارآفرینی و حمایت از تنوع را به هیئت مدیره OpenAI خواهد آورد.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۲. دکتر «تیمنیت گبرو» (Timnit Gebru) یکی از بنیان‌گذاران سازمان پژوهشی «بلک این ای‌آی» (Black in AI)، یکی از رهبران سابق گروه «هوش مصنوعی اخلاقی» (Ethical AI) در گوگل و پژوهشگر بسیار موفق حوزه هوش مصنوعی است که در مفاهیم اخلاقی و اجتماعی هوش مصنوعی دارد. . تخصص او در حوزه هوش مصنوعی اخلاقی، OpenAI را برای توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مسئول هدایت خواهد کرد.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۳. «السیا ویشنیچ» (Alessya Visnjic) شرکت شرکت «وای‌لبز» (WhyLabs) است که یک پلتفرم نظارت و مشاهده هوش مصنوعی را می‌دهد. بینش فنی و بررسی او بر قابلیت اطمینان و شفافیت هوش مصنوعی، دیدگاه ارزشمندی را برای هیئت مدیره OpenAI به ارمغان خواهد آورد.

بخوان  شناسایی پرورشی در ترمیم و رشد که نقش دارد

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۴. دکتر «لاتانیا سوینی» (Latanya Sweeney) سردبیر موس «مجله علوم فناوری» (Journal of Technology Science)، مدیر «آزمایشگاه فناوری اطلاعات عمومی» در «دانشگاه هاروارد» و سابقا متخصصان ارشد فناوری در «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» است. دانش فنی سوینی، تخصص او در حفظ حریم خصوصی داده‌ها و کار با هوش مصنوعی اخلاقی و عملکرد، تأثیر قابل توجهی در آینده OpenAI خواهد داشت.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۵. پروفسور «دفنه کولر» (دافنه کولر) یک پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی و بنیان‌گذار شرکت‌های «کورسرا» (Coursera)، «اینسیترو» (Insitro) و «انگلی» (Engageli) است. پیش از آن، کولر استاد دانشگاه استنفورد در حوزه های ماشینی و مدلسازی احتمالی بود. درک مفاهیم از جنبه‌های فنی، اخلاقی و عملی هوش مصنوعی و کاربردهای واقعی آن می‌تواند به هدایت آینده OpenAI کمک کند.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۶. «دانیلا براگا» (دانیلا براگا) مدیر استارت‌آپ «Defined.AI» بزرگترین بازار داده‌های آموزشی بر اخلاق برای مصنوعی است. او تخصص‌های را در زمینه هوش مصنوعی، پردازش زبان طبیعی و مدیریت داده‌ها از منظر اخلاقی به هیئت مدیره OpenAI خواهد آورد.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۷. پروفسور «مانوئلا ولوسو» (مانوئلا ولوسو) برنامه «تحقیقات هوش مصنوعی از پی مورگان»(JP Morgan AI Research) و استاد بازنشسته علوم رایانه «دانشگاه کارنگی ملون» (Carnegie Mellon University) است که به خاطر پژوهش‌های خود در زمینه رباتیک و برنامه‌ریزی هوش مصنوعی شهرت است. تخصص او هم در دانشگاه و هم در صنعت می‌تواند برای انجام شکاف بین تحقیقات OpenAI و برنامه‌های کاربردی آن در دنیای واقعی سودمند باشد.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۸. «لیزا نلسون» (لیزا نلسون) یک سرمایه‌گذار، عضو هیئت مدیره مستقل و یکی از بنیان‌گذاران و مدیران عامل سابق بازوی سرمایه‌گذاری مایکروسافت یعنی «ام۱۲» (M۱۲) است. با توجه به سابقه غنی نلسون در مشاوره و سرمایه گذاری در استارت‌آپ‌ها، تجربیات ارزشمند در زمینه راهبرد، نوآوری و توسعه کسب و کار و کار برای OpenAI به ارمغان خواهد آورد.

بخوان  استارتاپ هلندی به توسعه خودروی الکتریکی خورشیدی نزدیک شد

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۹. «رانا ال کولیوبی» (Rana el Kaliouby) یکی از بنیان‌گذاران و سازنده پلتفرم هوش مصنوعی «افکتیوا» (Affectiva) است که شکاف بین انسان و ماشین را بر می‌کند. به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانند پیش‌گام در زمینه «هوش علمی هیجانی»، می‌توان آن را به‌عنوان فناوری‌های انسانی‌سازی توانست یک مزیت قوی برای مدیره OpenAI باشد.

۱۰ زن نامزد عضویت در هیئت مدیره «OpenAI»

۱۰. «کایران اسنایدر» (کیران اسنایدر) یکی از بنیان‌گذاران و پلتفرم «تکستیو» (Textio) است. این پلتفرم تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل زبان، از ماشین و پردازش زبان طبیعی برای ساختن به سازمان‌ها در ایجاد ارتباطات و فراگیر استفاده می‌کند. پیش‌نایدر در زبان‌شناسی محاسباتی همراه با تجربه او به ایجاد نتایج عادلانه‌تر از طریق مصنوعی، برای هیئت مدیره OpenAI تأثیرگذار خواهد بود.

این افراد تنها 10 نفر از کسانی هستند که می‌توانند دیدگاه‌ها و تخصص‌های متنوعی را به هیئت مدیره OpenAI بیاورند داشته باشند. امید است که OpenAI در اعضای بعدی هیئت مدیره خود انتخاب شود، افراد باتجربه‌ای را در اولویت قرار دهند و مطمئن شوند که می‌توانند تصمیمات راهبردی را در مورد آینده هوش مصنوعی بسازند.

انتهای پیام



منبع