استارتاپ هلندی به توسعه خودروی الکتریکی خورشیدی نزدیک شد

این شرکت در سال 2016 در سال 2016 در سال 2016 در سال 2018 در سال 2016 در حال توسعه لایت است. «Lightyear 2» دومین مدل پرتیراژ خود، با قیمت اولیه حدود 40 هزار یورو بوده است. به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که لایت ۲ تا سال ۲۰۲۵ به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام



منبع

پاییز سال گذشته استارت‌آپ هلندی «لایت یر» (Lightyear) شروع به ساخت اولین سری از خودروهای الکتریکی کرد که مستقیماً از نور خورشید نیرو تولید می‌کرد. اکنون این استارت آپ پس از موفقیت اولین خودرو یک گام به سوی توسعه نسل خود از خودروهای خورشیدی برداشته شده است.

در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی، لایت یر ۲ تا ۵۰ درصد کمتر از کربن دی اکسید منتشر می‌کند و بیش از ۸۰۰ کیلومتر را می‌دهد.

لایتیر در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: طرف‌های علاقه‌مند می‌توانند هم‌اکنون در فهرست انتظار ثبت‌نام کنند تا وقتی که مدلی برای سفارش در پذیرش قرار گیرد، در صف اول باشند. البته کمی صبر کنید زیرا تولید انبوه آن تا پایان سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، مدل این خودرو با نام لایت یر زیرو«Lightyear ۰»، با قیمت ۲۵۰ هزار یورو اولین عرضه شد. این خودرو که مجهز به پنل‌های خورشیدی خمیده در سرتاسر کاپوت و سقف است، می‌تواند بدون شارژ در آمستردام در تابستان و تا هفت ماه در پرتغال حرکت کند.

«لکس هوفسلوت» (Lex Hoefsloot) مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران لایت یر گفت: لایت یر ۲ به ما در مأموریت خود کمک می‌کند تا دنیای پاک را برای همه چیز در حال قرار دادن باشد. این اولین خودروی الکتریکی است که به مردم اجازه می‌دهد تا پایداری را در اولویت قرار دهند. از طریق استفاده از نور خورشید، لایت یر ۲ وابستگی به شبکه های برق را که بیش از حد افزایش یافته و می دهد.

بخوان  مایکروسافت مدام با نوار وظیفه ویندوز 11 سر و کار دارد – و من از آن متنفرم

نسخه مفهومی لایت یر ۲ هفته گذشته در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۳ در لاس وگاس ارائه شد. این شرکت فن‌آوری پیشرفته هلندی اکنون در حال باز کردن لیست انتظار برای دومین مدل تولیدی خود است. قیمت تخمینی حدود 40 هزار یورو است.