فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند


«نمایشگاه CES ۲۰۲۳» میزبان فناوری‌های گوناگونی بود که برخی از آنها عجیب و شگفت‌انگیز بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نمایشگاه «CES» به دلیل نمایش برخی از عجیب‌ترین فناوری‌ها در جهان است و رویداد امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود.

نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که هفته گذشته آغاز شد و روز یکشنبه به پایان رسید، پس از پایان همه‌گیری کوید-۱۹، اولین نمایشگاه حضوری و با ظرفیت کامل در سال ۲۰۲۰ بود.

این رویداد که در مرکز همایش‌های لاس‌وگاس برگزار می‌شود، برخی از جدیدترین ایده‌های غول‌های فناوری مانند «سامسونگ» و «سونی» و همچنین شرکت‌های بیش از گذشته را به نمایش گذاشتند.

در این گزارش، به‌عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین فناوری‌ها می‌پردازند که در این رویداد درآمدها را نشان می‌دهد.

خودرویی با قابلیت تغییر رنگ

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

خودروی جدید شرکت «بی‌ام‌و» (BMW) به نام «آی ویژن دی» (i Vision Dee)، در سخنرانی اصلی این شرکت رونمایی شد که «آرنولد شوارتزنگر» (Arnold Schwarzenegger)، بازیگر فیلم «ترمیناتور» (Terminator) نیز در آن حضور یافت. حضور داشت.

این خودروی الکتریکی از جوهر الکترونیکی برای تغییر رنگ خود و جمله به ۳۲ رنگ از بنفش، رنگی، زرد، سفید و قرمز می‌کند. بدنه خودرو به ذرات کروی ریزی موسوم به «میکروکپسول» تقسیم شده است که قطری معادل ضخامت یک تار موی انسان دارند. این میکروکپسول‌ها حاوی رنگدانه‌هایی هستند که توسط میدان الکتریکی می‌شوند. این کار باعث می شود که رنگدانه های آن در سطح هر میکروکپسول جمع شوند و رنگ دلخواه را به بدنه خودرو بدهند.

همچنین، آی ویژن دی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان از شیشه‌های کم‌نور برای محو شدن استفاده کرد. این قابلیت برای طراحی شده است که خودرو رانده نمی‌شود.

بیام‌و در مصاحبه با دیلی میل گفت که این خودرو فقط یک نمونه اولیه است و آن را به بازار خواهد آورد.

ساعتی که ساعت را نشان نمی دهد

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

یک شرکت فناوری هلندی، ساعت هوشمند منحصربه‌فرد خود به «نوواچ» (نوواچ) را نشان می‌دهد که زمان را مشخص نمی‌کند.

نواچ که به جای فناوری پوشیدنی به عنوان یک فناوری شناخت می‌شود، زمانی که به مچ دست بسته می‌شود، استرس، دما، ضربان قلب و الگوهای حرکت و خواب را می‌خواند. این ساعت به جای نمایشگر لمسی دارای یک صفحه کوچک از جنس سنگهای قیمتی است.

شرکت سازنده گفت که نواچ، پیچیده‌ترین زیستی جهان است سلامت ذهنی و جسمی را بی‌سروصدا ردیابی می‌کند و بازخوردی را مبنی بر نحوه بازگرداندن فناوری در لحظه ارائه می‌دهد.

تبلت تاشو

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

شرکت سامسونگ از تبلت خود موسوم به «فلکس هایبرید»(Flex Hybrid) رونمایی کرد که قابلیت تغییر شکل دارد.

صفحhe anemaیش betn tubelt cene thaneha umی‌شhud ، belکhe beخش bخش ک آ آ ب ب ب shnیز shnیز shnیز shnahnharn memی‌alغزdhen ی ی ی ی ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب shnah ب shnیز shnیز shnیز shnیز shnیز shnیز آ آ آ آ ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب ب shnیز صفحه نمایش در صورت باز شدن، ۱۳ تا ۱۴ این است اما می‌توانم آن را تا ۱۷.۳ افزایش داد تا برای دستگاه چندمنظوره، بازی یا تماشای فیلم استفاده شود.

بخوان  معاونت علمی ریاستجمهوری با وزارت علم، فناوری و محیط زیست جمهوری کوبا

کararbaran memی‌ntunnnd tbelt emnnnnd یک کtatab bestah cnگnah dhnگhnand amanabی آndhnehnehne -گnahnehnabی آnahnabی آnahnabی آnahnabی آnahnabی

فلکس هایبرید در حال حاضر فقط یک مفهوم است اما سامسونگ گفت که نگاهی اجمالی را به آینده نمایشگرها ارائه می دهد.

لپتاپ سه‌بعدی

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

«ایسوس» به عنوان بخشی از مجموعه‌های جدید لپ‌تاپ‌های خود، اولین نمایشگرهای سه بعدی «دیود نورگزیل ارگانیک» یا «اُلِد» (OLED) بدون عینک در جهان را نشان می‌دهد که دارای تصاویر واقعی است که به نظر می‌رسد از روی آن‌ها. صفحه پرش می‌کنند.

این فناوری موسوم به «ASUS Spatial Vision»، نیازی به استفاده از تجهیزات برای دیدن تصاویر سه‌بعدی روی نمایشگر ندارد. این فناوری از یک سیستم دوربین ردیابی استفاده می‌کند که به طور مداوم تصویر سه‌بعدی را به موقعیت کاربر جهت می‌دهد. حتی اگر همیشه موقعیت خود را تغییر دهند.

ایسوس: دوربین‌ها به طور مستمر گفت: هر یک از چشم‌های شما را تشخیص می‌دهند و این اطلاعات را برای تبدیل و تبدیل به تصویر در لحظه استفاده می‌کنند تا تصویری سه‌بعدی را می‌سازند که با حرکت سر شما به‌طور خودکار تنظیم می‌شود.

کفی هوشمند

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

یک کفی هوشمند که توسط شرکت ایتالیایی «GAIT-TECH» ساخته شده است، هدف راحت‌تر پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند برای زنان را دنبال می‌کند.

این کفی هنگام راه رفتن، فشار را در سراسر پاره می‌کند و درد پا را می‌کند که با استفاده از کفش پاشنه‌بلند مرتبط است، تسکین می‌دهد. این قابلیت کمک می‌کند که کفی به طرز ناخوشایند زیر پا تکان نخورد.

این کفی علاوه بر تسکین دادن درد در قسمت‌هایی از پا، با ایجاد یک الگوی راه‌حل فعال و پویا، گلوتئال و شکم را کمتر متورم و بیشتر می‌کند.

شرکت GAIT-TECH در مصاحبه با دیلی‌میل گفت: یک کفش جفت با این کفی، کمتر از ۲۰ یورو قیمت خواهد داشت.

دستگاه هوشمند بیماری

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

محصول جدید دیگری به نام «یو-اسکن»(U-Scan) نشان می‌دهد که دستگاه‌های هوشمند واقعاً به هر گوش از خانه نفوذ کرده‌اند.

این آزمایشگاه بهداشتی کوچک در کاسه توالت قرار می‌گیرد و هنگام یافتن آسیب با آسیب، سطح سلامتی را کنترل می‌کند. یو-اسکن با نظارت و تشخیص دادن انواع نشانگرهای زیستی موجود در بیماری، همراه با توصیه‌های عملی برای بهبود سلامتی که به یک اپلیکیشن ارسال می‌شود، تصویری فوری را از بدن ارائه می‌دهد.

یواسکن که قرار است سال آینده در آینده قرار گیرد، از نشانگرهای زیستی برای ردیابی همه چیز از سطح ویتامین تا ویتامین C و حتی سلامت باروری استفاده می شود.

بخوان  عکس «جیمز وب» از تأثیر غول‌های کهکشانی!

این دستگاه، محصول یک شرکت فرانسوی موسوم به «Withings» است که بیشتر به خاطر ساخت ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شود.

یواسکن در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در اروپا در دسترس خواهد بود و کیت اولیه آن ۴۹۹.۹۵ یورو قیمت دارد.

دستگاهی برای تماس های ویدیویی

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

اگر از تماس‌های ویدئو کنفرانس قدیمی خسته‌شده‌اید، شرکتی به نام «زیرو دیستنس» (فاصله صفر) ممکن است راه حلی برای رفع این مشکل داشته باشد.

دستگاه این شرکت که «ویهد» نام دارد، افراد حاضر در جلسه کمک می‌کند تا با حرکت خود به اطراف احساس کنند که یک شرکت‌کننده از راه دور با آنها در اتاق است.

این دستگاه شبیه به دستگاهی است که ممکن است در مطب چشمپزشک پیدا شود اما یک صفحه نمایش در جلو دارد. وقتی شخصی که از راه دور در چت گروهی شرکت دارد، سر خود را به اطراف حرکت می دهد یا سر خود را تکان می دهد، دستگاه نیز حرکت می کند.

ویهد با وب‌کم‌های استاندارد رایانه یا تلفن‌های همراه هوشمند کار می‌کند و قیمت آن ۱۵۵ دلار است اما نسخه حرفه‌ای آن با قیمت ۴۵۵۵ دلار می‌شود.

ابروهای افزوده

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

غول لوازم آرایش «اورئال» (L’Oréal) از نمایشگاه CES به عنوان فرصتی برای راه‌اندازی یک دستگاه آرایشی جدید استفاده می‌شود که چاپ و اصلاح آن را می‌کند.

فناوری «برو مجیک» (Brow Magic) با مشارکت شرکت «پرینکر» (Prinker) ابداع شده است که در خالکوبی‌های چاپی و غیردائمی تخصص دارد.

ابتدا اپلیکیشن اورئال، گزینه‌های مختلف ابروی واقعیت افزوده را روی صورت کاربر قرار می‌دهد تا کاربر کاربر ببیند کدام یک برای او مناسب‌تر است. سپس، یک دستگاه چاپ همراه می‌تواند انتخابی را با یک حرکت در سراسر ابرو اعمال کند. این فناوری برای هر کسی که عجله دارد، عالی است.

اگر کاربران فکر کنند که شکل ابروها مناسبی ندارند یا خیلی ضخیم هستند، این ابروها را می‌توان مانند هر آرایش معمولی، محلول با آرایش پاک‌کننده پاک کرد.

تغذیه کننده هوشمند پرندگان

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

زیباترین دستگاهی که در نمایشگاه CES امسال به نمایش گذاشته شد، یک تغذیه‌کننده هوشمند پرنده موسوم به «برد بادی» (Bird Buddy) بود که پرنده‌شناسی را جذاب می‌کند.

این تغذیه‌کننده برای هوش مصنوعی، به دوربینی مجهز است که هر زمانی که از آن استفاده می‌کند، یک پخش زنده از نزدیک را روی یک برنامه به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هوش مصنوعی به این دستگاه امکان می دهد تا بیش از 1000 پرنده را بشناسد. بنابراین این برنامه، اطلاعات مربوط به هر گونه پرنده‌ای را که در حال بازدید از آن است، به اشتراک می‌گذارد.

کاربران می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی و عکس‌های پرندگان بازدیدکننده را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و مجموعه‌ای از عکس‌های پرنده خود را در اپلیکیشن‌های سازمان دهی کنند.

بخوان  کلاه هوشمند؛ ابزاری همه‌کاره برای حفظ ایمنی

برد بادی که در اصل فقط یک نمونه اولیه بود، به تازگی در سال ۲۰۲۳ به‌روزرسانی می‌شود تا سال ۳۵۰ گونه‌های مختلف مرغ مگس‌خوار را شناسایی کند.

قیمت برد بادی در حال حاضر از ۱۹۹ دلار آغاز می‌شود، اما گزینه اضافه کردن سقف خورشیدی، قیمت آن به ۲۶۹ دلار می‌رساند.

یک طرح جدید برای خودروهای آینده

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

برند خودروسازی «کرایسلر» (Chrysler)، از مفهوم خود برای کابین دو نفره خودرو رونمایی کرده است که می‌تواند در وسایل نقلیه آینده حمل کند.

این کابین به خودی خود قادر به حرکت نیست چون چرخ ندارد اما نمایانگر دیدگاه کرایسلر برای فضای داخلی یک خودروی الکتریکی خودران آینده است.

این کابین دارای یک دستیار هوش مصنوعی است که می‌تواند مسیرها را برای برنامه‌ریزی و تجربیات کاربر برنامه‌ریزی کند. این دستیار مصنوعی مصنوعی موسوم به «می‌ دی» (MyDay)، تشخیص بیومتریک به راننده خوش‌آمد می‌گوید و گزارش‌های آب و هوا و وضعیت شارژ خودرو را نیز به کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین، «می‌دی» می‌تواند مکان‌هایی را برای ناهار خوردن همراه با گزینه‌های پارکینگ و شارژ راحت پیشنهاد کند و به محض ورود به ملک، هشدار «بیدار شوید».

حلقه هوشمند

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

شرکت فناوری سلامت واقع در لس‌آنجلس موسوم به «مووانو» (مووانو)، حلقه هوشمند خود را به نمایش گذاشت. حلقه «اوی» (Evie)، یک فناوری پوشیدنی است که به طور ویژه برای زنان طراحی شده است.

این حلقه هوشمند، ویژگی هایی از جمله ضربان قلب، تعداد ضربان قلب، تعداد نقطه، دمای پوست، وضعیت قاعدگی و تخمک گذاری را می‌خواند و علائم قاعدگی را ردیابی می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که حلقه هوشمند می‌تواند این بیومتریک را برای ردیابی خلق و خوی کاربر به کار برد. سپس یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، این اطلاعات را تحلیل می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا سبک زندگی خود را تغییر دهند.

این حلقه حلقه‌ای که در رنگ‌های صورتی، طلایی یا نقره‌ای آماده می‌شود، امسال با قیمت ۳۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.

سیستمی برای حرف زدن حیوانات خانگی

فناوری‌های شگفت انگیزی که در «نمایشگاه CES ۲۰۲۳» ارائه شدند

اگر تا به حال فکر کرده‌اید که یک سگ در صورت داشتن حرف زدن چه می‌گوید، شرکت کالیفرنیایی «فلوئنت‌پت»(FluentPet) بهترین فناوری را می‌دهد. محصول شاخص این شرکت، سیستمی از دکمه‌ها است که کاربران می‌توانند خود را آموزش دهند تا در صورت گرسنگی، نیاز به بیرون رفتن یا بازی کردن، آنها را فشار دهند.

این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، اپلیکیشن قدیمی موسوم به «فلوئنت‌پت کانکت» (FluentPet Connect) را معرفی می‌کند که وقتی دکمه‌ها را فشار می‌دهد، به صاحبان آن اطلاع‌رسانی می‌کند و داده‌هایی را درباره نحوه استفاده از دکمه‌ها جمع‌آوری می‌کند.

کیت فلوئنت‌پت همراه با کاشی‌های شش‌گوش، یک بلندگو و شش دکمه، با قیمت ۱۵۹.۹۵ دلار همراه ارائه می‌شود و اپلیکیشن آن نیاز به اشتراک ندارد.

انتهای پیام



منبع