یک ربات رقیب «میکل‌آنژ» شد



یک استارت آپ ایتالیایی رباتی اختراع کرده است که مانند «میکل‌آنژ» نقاش، پیکرتراش و معمار نامی ایتالیایی، مجسمه‌هایی از سنگ مرمر می‌سازد.

به گزارش گزارش و به نقل از فیوچریسمما در حال ورود به عصر امروز از مجسمه‌سازی هستیم که در آن مجسمه‌ها از سنگ‌های شکسته، اسکنه‌ها و گرد و خاک تشکیل نمی‌شوند و با پا نهادن فناوری در حوزه مجسمه‌سازی شاهد حضور فناوری اسکن، ابرها و طراحی در این حوزه هستند. بود.

اسکنه یا مغار ابزاری فلزی از جنس استیل یا فولاد است که درودگران به معنای تزیین، چوب را به وسیله آن تراش می‌دهند. اَبْر نقاط'(ابر نقاط) مجموعه‌ای از راس‌ها در سامانه مختصر سه‌بعدی است. ابر مجموعه سه‌بعدی از نقاطی است که سطح خصوصیات خارجی یک شی را توصیف می‌کنند. این مکان از آنالیز محیط پیرامون شی و جمع آوری اطلاعات از شکل ظاهری آن به کمک یک اسکنر سه بعدی به دست می‌آیند.

اخیراً یک استارت‌آپ ایتالیایی به نام «Robotor» ماشینی ساخته است که تقریباً حکاکی بی‌نظیر بر روی مرمر کارارا انجام می‌دهد و شاهکارهای شگفت‌انگیز خلق می‌کند و به ابزارهای پیشین صنعت مجسمه‌سازی در دوره رنسانس است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، «جاکومو ماساری»، ربات بنیان‌گذار، اظهار کرد که مجسمه‌های مرمری او که با ربات ساخته شده است، تقریباً به خوبی مجسمه‌های ساخته شده توسط انسان هستند.

ماساری استدلال استدلال کرد که فناوری ربات کار انسان را نمی‌زدد، بلکه فقط آن را بهبود می‌بخشد.

آخرین ربات مجسمه ساز Robotor که “۱L” نام دارد، با قد ۱۳ فوتی، یک ربات غول پیکر از آلیاژ روی است که قادر است روز و شب با دقت بر روی یک تخته سنگ مرمر حکاکی کند.

بخوان  تصاویری از باز کردن دریچه کپسول «اوریون»

این شرکت ادعا می کند که این فناوری چیزی انقلابی نیست. زیرا ما در حال ورود به عصر امروز از مجسمه‌سازی هستیم که در آن مجسمه‌ها از سنگ‌های شکسته، اسکنه‌ها و گرد و خاک تشکیل نمی‌شوند و با پا نهادن فناوری در حوزه مجسمه‌سازی شاهد حضور فناوری اسکن، ابرها و طراحی در این حوزه هستند. بود. جای تعجب نیست که همه از تصاحب این صنعت توسط ربات‌ها راضی هستند و استدلال می‌کنند که ممکن است چیزی مهم در فرآیندهای پیشرفته‌سازی با فناوری‌های جدید بین برود باشد.

«لورنزو کالسینای»، مجسمه‌ساز کلیسای جامع فلورانس، به سیبی‌اس گفت: ما در خطر فراموشی کار با دست‌هایمان هستیم. امیدوارم این فوت و و دانش همیشه باقی بماند، همیشه باشد، هر چه باشد جلو برویم، حفظ آن چه بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام



منبع