تصاویری از باز کردن دریچه کپسول «اوریون»

این بازرسی‌های ادامه، آماده‌سازی ماموریت آرتم2 را که قرار است در سال 2024 فضانوردان را به اطراف ماه بفرستد، اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تکنسین‌های «مرکز فضای کندی» (KSC) ناسا در فلوریدا، دریچه کپسول «اوریون» (اوریون) را باز کرده‌اند و محموله‌هایی را برداشت کرده‌اند که طی ماموریت «آرتمیس۱» (Artemis ۱) به ماه رفته و برگشته بودند. این کار کمی زمان خواهد برد.

آرتمیس۱ در ۱۶ نوامبر از مرکز فضای کندی بر فراز یک موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) پرتاب شد و اوریون بدون سرنشین را به مدار ماه فرستاد. این ماموریت که اولین برنامه از پروژه اکتشاف ماه آرتمیس بود، با فرود اوریون در سواحل کالیفرنیا در ۱۱ دسامبر به پایان رسید.

کپسول اوریون با کامیون در سراسر کشور حرکت کرد و در ۳۰ دسامبر به مرکز فضای کندی بازگشت. از آن زمان، اوریون و سیستم‌های مختلف آن را تحت بازرسی قرار می‌دهند و نحوه عملکرد آنها در طول ماموریت ۲۶ روزه آرتمیس۱ ارزیابی می‌شود.

ناسا پس از خود مأموریت حماسی ماه، باز کردن کپسول «اوریون» را آغاز کرده است.

اگر همه چیز در آن پرواز خوب پیش برود، ناسا می‌تواند برای ماموریت آرتمیس۳ آغاز شود که خدمه را در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود خواهد آورد. ناسا در نظر دارد تا پایان دهه، یک پایگاه تحقیقاتی را در قطب جنوبی ماه بسازد.

انتهای پیام



منبع

مقامات ناسا گفتند: این هفته، تکنسین‌ها ۹ جعبه اویونیک را از اوریون خواهند آورد که متعاقبا برای آرتمیس۲ که اولین مأموریت حامل فضاینوردان است، دوباره خواهند شد. در ماه‌های آینده، تکنسین‌ها وسایل خطرناکی را که در کپسول باقی می‌مانند، حذف خواهند کرد. پس از تکمیل روند کار، اوریون برای بررسی ارتعاشات صوتی و سایر آزمایش‌های محیطی به «مرکز آزمایش نیل آرمسترانگ»( Neil A. Armstrong Test Facility) ناسا در اوهایو سفر خواهد کرد.

بخوان  انسانها در حال انجماد بیماریهای خود در کوه اورست هستند

تصاویری از باز کردن دریچه کپسول «اوریون»