انسانها در حال انجماد بیماریهای خود در کوه اورست هستند

آیا انسانها بیماریهای خود را در کوه اورست منجمد می کنند؟ مطالعه جدید می‌گوید بله، بیماری‌های انسانی با یک انتقال به ارتفاعات تبت در آنجا منجمد می‌شوند.

مطالعه آخر بر روی میکروارگانیسم‌های یافت شده در ارتفاعات، گونه‌ای از باکتری‌ها، پروتئین‌ها و قارچ‌ها را نشان می‌دهد که کوهنوردان را نشان می‌دهد که در حال حاضر به قله اورست، اکنون به عنوان یک فریزر برای این موجودات عمل می‌کند. این میکروارگانیسم‌ها می‌توانند برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها در آن منطقه نهفته باشند.

دانش‌آموزان همیشه می‌دانستند که میکروب‌هایی در اورست وجود دارند. با این حال، نمونه‌های جمع‌آوری‌شده توسط این گروه نشان‌دهنده بالاترین ارتفاع است که میکروب‌ها در آن یافت می‌شوند و این میکروارگانیسم‌ها با استفاده از روش‌های توالی‌یابی باید بررسی شوند.

این پژوهش در مجله Arctic, Antarctic and Alpine Research منتشر شده است.

آنها بر این باورند که این مطالعه پیامدهایی برای پتانسیل حیات در خارج از زمین دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌آی، بیش از 800 کوهنورد هر سال به بلندترین قله جهان با ارتفاع 8848 متر می‌رسد و آنچه را که پشت سر می‌گذارد ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

هر سال حدود 800 نفر در چند هفته از سالی که شرایط آب و هوایی در کوه اوست مطلوب و مناسب است، سعی کنید به این کوه صعود کنید.

استیون اشمیت نویسنده ارشد این مطالعه و اکولوژیست میکروبی در دانشگاه کلرادو بولدر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ممکن است در سیارات دیگر و قمرهای سرد نیز حیات پیدا کنیم. ما باید مراقب باشیم تا مطمئن شویم که به آنها آلوده نمی‌شویم.

بخوان  فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی رای داد

در حالی که این برای کوهنوردان یک جذاب و چالش برانگیز است، اما برای کسی پوشیده نیست که بالاترین نقطه جهان مملو از گل‌های انسانی، سیلندرهای دور ریخته شده، چادرها، مدفوع انسان و حتی انسان است. بله درست خواندید. در واقع حتی برخی از آن اجساد به عنوان یک نشانه برای مسیریابی کوهنوردان عمل می‌کنند.

پژوهشگران نمونه‌هایی را از بخش جنوبی کوه اوست که محل کمپینگ صدها کوهنوردی است که آماده صعود از کوه هستند، به عنوان بخشی از این برنامه کاوش از ماه آوریل تا ماه می سال ۲۰۱۹ جمع آوری کردند.

شرایط محیطی در ارتفاع بیش از 2007 متری (7900 فوتی) از سطح دریا بسیار خشن است، اما محققان دانشگاه‌ها را در این ارتفاع جمع‌آوری‌کننده‌ها و پرورش‌دهنده‌ها می‌کنند. اعتقاد بر این است که با توجه به آب و هوای تجربه شده در چنین ارتفاعاتی، اکثر این میکروارگانیسم‌ها زنده نمی‌مانند.

اما این همه آن چیزی نیست که انسانها در بلندترین قله جهان پشت سر می‌گذارند.

انتهای پیام



منبع

میکروبها در قله اوست

با این حال چیزی که شگفت زده کرد این بود که میکروارگانیسم‌هایی به استافیلوکوکوس (Staphylococcus) موسوم هستند، از یکی از رایج‌ترین بیماری‌های پوست و استرپتوکوکوس (Streptococcus) که اغلب در دهان انسان است، می‌توانند در سرمای شدید نیز زنده باشند ولی خاموش بمانند. .