با مجری خبری رباتیک چینی آشنا شوید



جدیدترین روزنامه‌نگاری که توسط روزنامه‌های دولتی چین استفاده شده و توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، ادعا می‌کند که مهارت‌های هزاران مجری دیگر را فراگرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، گفته می‌شود که این زن جوان که رن شیائورونگ (Ren Xiaorong) نام دارد، می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و اخبار را ۲۴ ساعت شبانه روز، ۳۶۵ روز سال ارائه دهد. اما یک نکته وجود دارد. آواتار آن تنها قادر به پاسخگویی به سوالات از پیش تعیین شده است.

رن توسط رسانه رسمی حزب کمونیست چین توسعه یافته و می‌گوید که مهارت‌های «هزاران مجری خبر» را دارد.

از این مجری در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی ویبو(Weibo) چین منتشر شد، رونمایی شد که یک کت مشکی بر تن داشت و در مقابل تصویری از شهر ساختمان بود.

مجری اخبار دیجیتال گفت: سلام، نام من رن شیائورونگ است. من یک مجری دیجیتال هوش مصنوعی هستم که به تازگی به «پیپلز دیلی»(People’s Daily) پیوسته‌ام. هزاران مجری جدید مهارت‌های حرفه‌ای خود را به من منتقل کرده‌اند. به مدت ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، من اخبار را بدون گزارش خواهم کرد. چه در سایت‌های خبری و چه در استودیو، همیشه من را می‌بینم. هر مکالمه‌ای با من انجام دهید یا هر بازخوردی که ارائه می‌دهید، من را باهوش‌تر می‌کند.

با توجه به این ادعاها، وقتی اپلیکیشن را برای دویدن با رن باز می‌کنید، تنها می‌توانید از پیش تعیین‌شده‌هایی که مربوط به اجلاس دو نشست (دو جلسه) است صحبت کنید.

نظرات در او در ویبو تا حد زیادی بوده است.

رن اولین گوینده خبر تولید شده توسط هوش مصنوعی در چین بلکه مجری‌های مجازی از سال ۲۰۱۸ به صورت آنلاین و در تلویزیون ظاهر شده است.

بخوان  شیمیدانان مولکول با طراحی طراحی شده اند

مجری مجازی اول با مدلسازی از سه خبرنگار واقعی که دو مرد و یک زن برای خبرگزاری شینهوا ساخته شدند.

بعد از آن رباتی به نام جیانگ لیلای(Jiang Lailai) وارد این عرصه شد و یک برنامه سرگرم‌کننده در مورد فناوری‌های جدید ارائه کرد.

طول نکشید که مجری دیجیتالی دیگری به نام شین شیائومنگ(Xin Xiaomeng) است که از یک روزنامه‌نگار دیگر الگوبرداری شده است که اخبار مربوط به اجلاس را در سال ۲۰۲۰ گزارش کرده است.

با این وجود، همه این موارد در حال حاضر کمی قدیمی به نظر می‌رسند، به ویژه در مقایسه با قابلیت‌های روز افزون هوش مصنوعی پر قدرت چت جیپی‌تی.

اما این معنا نیست که چین از رقابت در عرصه چت‌بات‌های هوش‌مصنوعی خارج شده است. بلکه این کشور به تازگی از هوش مصنوعی Ernie که توسط شرکت فناوری باید ساخته شود، رونمایی کرده است که می‌توان رقیبی برای چت‌جی‌پی‌تی باشد.

انتهای پیام



منبع