فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی رای داد


فضانورد ناسا که در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارد، برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا رای داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، حداقل یک برگه رای امسال آمریکا از بیرون زمین آمده است. «جاش کاسادا» (جاش کاسادا)، فضانورد ناسا، یک اتاقک رای‌گیری را در «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) برای رای دادن در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا از ایجاد فضای ایجاد کرده است.

کاسادا، ناخدای نیروی دریایی آمریکا در توئیتی نوشت: من در تمام دوران بزرگسالی رای داده‌ام اما صندوق امسال را برنده می‌شود. از همه به ویژه دموکراسی گزارشم که به من اجازه داد تا بخشی از این روند اساسی باقی بمانم.

فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی رای داد

کاسادا و سایر فضانوردان آمریکایی که در حال حاضر در ایستگاه های فضای بین المللی هستند، شرایط رای دادن با رای غیابی را دارند. این پروسه شامل یک برگه رای “FPCA” توسط فضانورد پیش از بلند شدن است. این برگه شبیه به برگه رای گیری غیابی است که سایر کشورهای دیگر استفاده می کنند اما افرادی را که در خارج از زندگی می کنند یا مانند کاسادا در فضا هستند، مد نظر دارند.

سایر افراد واجد شرایط رای دادن در ماموریت “اکسپدیشن ۶۸”(Expedition ۶۸) عبارتند از “کیجل لیندگرن”(Kjell Lindgren)، فضانورد آمریکایی متولد تایوان، “لورال اوهارا” (Loral O’Hara)، مهندس و فضانورد ناسا، ” باب هاینز”(Bob Hines)، خلبان آمریکایی و فضاینورد ناسا، “جسیکا واتکینز”(Jessica Watkins)، اولین زن سیاه‌پوست در یک پرواز بلندمدت، “نیکول مان”(Nicole Mann)، اولین زن بومی آمریکایی در فضا و “فرانک روبیو” «(Frank Rubio)، اولین سالوادوری-آمریکایی در فضا.

«دان هوت» (Dan Huot)، مسئول روابط عمومی ایستگاه‌های بین‌المللی بین‌المللی در ناسا، در پاسخ به این پرسش که آیا دیگران نیز برنامه‌هایی برای رای دادن یا خیر دارند، گفت: من نمی‌توانم تأیید کنم که آیا افراد حاضر در پرواز رای می‌دهند یا خیر. خیر. این باید از طرف آنها باشد.

بخوان  ویندوز 11 آنقدر خراب است که حتی مایکروسافت هم نمی تواند آن را تعمیر کند

با وجود این، هوت قبول کرد که فرآیند رای گیری غیابی که پیشتر در سال ۲۰۲۰ توسط “کیت روبینز”(کیت روبینز)، فضانورد ناسا مورد استفاده قرار گرفت، ممکن است در این سال هم امکان پذیر باشد.

ناسا در ماه‌های اخیر، یکی از گزینه‌های اصلی در دستور کار سیاسی بوده است. “جو بیدن”، رئیس جمهور آمریکا، باید ناسا به ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰ را با تصویب قانون موسوم به “CHIPS Act” در ۳۰ تابستان امسال کرد. بودجه سال ۲۰۲۳ ناسا با درخواست ۲۳ میلیارد دلار از کاخ سفید و قرار دادن فضانوردان در مریخ تا سال ۲۰۴۰ همراه شد.

در هر حال، تهاجم مستمر روسیه به مردمی که در ماه فوریه آغاز می‌شود، بیشتر از فضاهای فضایی را از ایستگاه‌های بین‌المللی جدا کرده و لحظاتی پرتنش بین‌المللی را ایجاد کرده است. یکی از نمونه‌های اخیر، روسیه مبنی بر شلیک به ماهواره‌های تجاری آمریکا بود که این کشور را از مدار بررسی می‌کرد. این تهدید، واکنش کاخ سفید را در پی داشت.

نیروی فضایی دولتی آمریکا نیز که به ارائه حیاتی در مورد سیستم‌های اطلاعاتی، اهداف و فعالیت‌های خارجی در حوزه فضایی متعهد شده است، در سال‌های اخیر کاملاً فعال بوده است.

انتهای پیام



منبع