۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

اولین تصویر تلویزیونی از زمین

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

تصویری که در یکم آوریل ۱۹۶۰ توسط TIROS ۱ گرفته شد. این تصویر اولین تلویزیون زمین از فضا بود.

تیله آبی

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

این عکس کلاسیک از زمین در هفتم دسامبر ۱۹۷۲ توسط خدمه ماموریت آپولو ۱۷ گرفته شده است.

تصویر بالا در ارتفاع ۶۵ مایلی، درست بالای خط کارمان، که مرز بین جو و فضای بیرونی است، گرفته شده است. خط کارمان، خطی فرضی در آسمان در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری (۶۲ مایل) از سطح دریاهای آزاد زمین است. هیچ فضانوردی روی موشک نبود و دوربین به طور خودکار هر 1.5 یک عکس می‌گرفت. فیلم این تصویر به عنوان معجزه آسایی در فرود تصادفی برنامه ریزی شده این موشک سالم ماند.

تصویر «تیله آبی» از فاصله ۱۸ هزار مایلی از زمین گرفته شده است. «تیله آبی» تصویری از زمین است که در هفتم دسامبر ۱۹۷۲ به خدام آپولو ۱۷ به ماه گرفته شده است. این تصویری دقیق از سیاره ما، در برابر فضای خالی فضای سیاه پشت سر آن است. آفریقا و ماداگاسکار به همراه شبه جزیره عربستان و قطب جنوب در تصویر دیده می‌شوند. این امر فضانوردان را بر آن داشت تا «اثر یک کلی» را تجربه کنند، که ناسا آن را چنین توصیف می‌کند: این تأثیر همان تأثیر را از زمین بالا نگاه می‌کند و چگونه این تصویر می‌تواند تغییری در نگاه و تفکر فضانوردان در زمین داشته باشد. سیاره و زندگی ما ایجاد کند، است.

عکس زمین از فضا، فقط از فاصله ۶۵ مایلی بالاتر از سیاره ما گرفته شده است. در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۶، ۱۱ سال قبل از پرتاب اسپوتنیک۱، یک دوربین فیلمبرداری ۳۵ میلی متری بر روی موشک وی-۲( V-2) یک عکس سیاه و سفید از زمین گرفته شده است. این تصویر برای اولین بار از سیاره ما از فضا است.

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

عکس زمین از فضا که توسط دوربینی در ارتفاع ۶۵ مایلی، درست بالای لبه فضا گرفته شده است.

انتهای پیام



منبع

ماه و تصویر در یک قاب

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

اوریون، ماه و زمین در حالی که این سفینه فضایی به دورترین نقطه خود از سیاره ما می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سایت بیزینس اینسایدر اخیرا هفت تصویر باشکوه که از سیاره آبی ما ثبت شده است منتشر شده و ما در ادامه توضیح و تاریخ این تصاویر پرداخته ایم.

تصویر طلوع زمین

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

تصویر زمین از منظر ماه که توسط فضانورد آپولو ۸ “ویلیام اندرس” در سال ۱۹۶۸ ثبت شد.

زمین، سرزمینی که از سمت تاریک زحل نمایان است، در فاصله ۸۹۸ میلیون مایل دورتر از سیاره زحل قرار دارد. فضاپیمای کاسینی در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۳ از سمت تاریک زحل عکسی از زمین گرفت. این تصویر “روزی که زمین لبخند زد” نامیده می‌شود. روزی که زمین لبخند زد(The Day the Earth Smiled) به روز ۱۹ ژوئیه سال ۲۰۱۳ اشاره دارد – همان تاریخی که سینی-هویگنس در حالی که در مدار زحل قرار دارد، دوربین های خودش را به سمت کره زمین چرخاند و از زمین، تصویری با وضوح. بالا در تصویری که کاسینی-هویگنس ثبت‌کرد، حلقه سیاره‌های زحل در قسمت بالای تصویر و کره زمین به صورت نقطه‌ای بسیار کوچک (اما کاملاً مشهود) در زیر این حلقه شگفت‌انگیز قابل مشاهده است. نام روزی که زمین لبخند زد، همچنین برای اشاره به فعالیت ها و رویدادهای مرتبط با این پروژه و تصویر موزاییکی است که برای آن تهیه می شود.

نقطه آبی کمرنگ

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

تصویر «نقطه آبی کمرنگ»، عکسی از زمین که در ۱۴ فوریه ۱۹۹۰ توسط وویجر ۱ ناسا در فاصله ۳.۷ میلیارد مایلی از خورشید گرفته شده است.

اولین تصویر از سیاره زمین

این تصویری نمادین زمین در درون پرتو نور خورشید گرفته شده است و دورترین منظره از زمین است که توسط یک فضاپیما گرفته شده است. کارل سیگان ستاره‌شناس معروف گفت: دوباره به آن نقطه نگاه کنید. اینجا زمین است. اینجا خانه است. این ما هستیم.

ثبت تصویر “طلوع زمین” در حالی که زمین به ماه نگاه می کند، در فاصله 155000 مایلی گرفته شده است. در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۸، فضانوردان ماموریت آپولو ۸ در حالی که سیاره ما بر سطح ناهموار ماه نگاه می‌کرد، شاهد” طلوع زمین” بودند. به گفته ناسا، فضانورد ویلیام اندرس که این عکس را گرفته است، گفت: ما این همه راه را برای کشف ماه آمدیم و زمین مهم این است که ما را کشف کردیم.

زمین از منظر فضای کاسینی

۷ مورد از شگفت انگیزترین تصاویر کره زمین از منظر فضا

تصویر زمین و ماه از منظر سفینه فضایی کاسینی زحل در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۳ ثبت شده است.

در سال ۱۹۴۶ بود که انسانها برای اولین بار از فضا دیدند که زمین چگونه است. این تصاویر نمادین از سیاره ما اکنون شامل تیله آبی، نقطه آبی کم‌رنگ و طلوع زمین است. دورترین تصویر از زمین توسط فضاپیمای وویجر ۱ ثبت شده است که از فاصله ۳.۷ میلیاردی مایلی گرفته شده است.

اوریون از فاصله ۲۶۸۵۶۳ مایلی از زمین یک عکس فوری در ۲۸ نوامبر ۲۰۲۲ ثبت کرد، ناسا عکسی از فضای آرتمیس یک به اشتراک گذاری که هم زمین و هم ماه را در این زمینه نشان می دهد. اوریون این عکس را از فاصله ۲۶۸ هزار و ۵۶۳ مایلی از زمین گرفته است. آرتمیس یک اولین ماموریت در برنامه ناسا برای فرود فضانوردان بر روی ماه و در نهایت مریخ است.

فضاپیمای وویجر ۱ تصویر «نقطه آبی کمرنگ» را از فاصله تقریباً چهار میلیاردی مایلی در ۱۴ فوریه ۱۹۹۰ ثبت کرد.

کارولین پورکو رهبر تیم تصویربرداری کاسینی که تصویربرداری را طراحی کرد، در ژوئن ۲۰۱۳ نوشت: فکر می‌کنم این می‌تواند روزی باشد که همه ساکنان زمین باشند، به صورت هماهنگ، فریادهای کیهانی و رسایی را ارسال کنند و لبخند بزرگی برای دوربین‌ها از راه دور بزنند.

اولین تصویر تلویزیونی زمین از فضا، از فاصله ۴۵۰ مایلی بالای زمین گرفته شده است. در اول آوریل ۱۹۶۰، ماهواره رصدی تلویزیون و فروسرخ یا TIROS-1 – اولین ماهواره موفق هواشناسی جهان – اولین تصویر تلویزیونی زمین را از فضا ارسال کرد. این تصویر، تصویری مبهم از نوارهای ضخیم و خوشه‌های ابری محل زندگی ما را نشان داد.

بخوان  تلفن هوشمند اندرویدی شما می تواند بزرگترین کمک کننده Word یا PowerPoint شما باشد