سیلیکون ولی ؛ درۀ سحرانگیزی که مرکز تکنولوژی جهان شد 1 بیتی

با گسترده شدن فضای دیجیتال و دنیای جدید، هوش مصنوعی یا Artificial intelligence، در جهان امروز به یک چشم انداز رایج تبدیل شده است و روز به روز استفاده از تکنولوژی AI بیشتر می سایت 1biti شود. به این ترتیب هوش مصنوعی یک سوگیری ایجاد میکند. این اغلب به عنوان یادگیری عمیق شناخته میشود که به لایههای تصمیم گیری که عمق را ایجاد میکنند اشاره دارد. البته الگوریتمهای هنوز و اغلب بهعنوان ابزارهای ریاضیاتی قابل تحسین و دقیق با توانایی ارائهی خروجیهای بدون تعصب شناخته میشوند. با وجود مطالعاتی که در این زمینه انجام شده هنوز هم مطالب مبهم بسیاری در این حیطه ذهن محققان را به خود مشغول کرده است. از جمله این سوء استفادهها میتوان به برداشت غیرمجاز از حساب کاربرانی که کارت های بانکیشان سرقت شده اشاره کرد، که بازار با شناسایی رفتارهای غیر عادی جلو آنها را گرفته است.

همین گستردگی بالای سامسونگ باعث شده است که بسیاری از اپلیکیشن های آن شخصی بوده تا علاقه مندان به این شرکت بتوانند نهایت استفاده را از اسمارت فون های خود داشته باشند. شما میتوانید این شبکه را به عنوان یک ماتریس تصمیم با گرههایی در نظر بگیرید که برای هر فرآیند فیلترینگ دارای یک سوگیری وزنی هستند. به عنوان مثال یک پایگاه داده حاوی تصاویر مختلف را در نظر بگیرید. هنگام جستجوی راه حل امنیت سایبری هوش مصنوعی، میزان امنیت آن را در شبکه خود در نظر بگیرید. الگوریتمهای موجود در این زیر شاخه از حوزه فناوری های هوش مصنوعی، از «منطق فرمال» (Formal logic) برای نمایش حقایق و قوانین موجود در یک پایگاه داده و فرمولبندی کردن «فرضیات» (Hypothesis) مشتق شده از این پایگاه داده استفاده میکنند.

این هوشهایمصنوعی غالبا خودآموخته هستند و بر پایه یکسری دستورالعملهای ساده برای ایجاد مجموعهای منحصر به فرد از قوانین و استراتژیها، کار میکنند. دیپ بلو فقط می توانست مهرههای روی صفحه شطرنج را شناسایی کند و بداند که هر کدام بر اساس قوانین شطرنج چگونه حرکت میکنند، موقعیت فعلی هر مهره را شناسایی کند و مشخص کند که منطقی ترین حرکت در آن لحظه چه خواهد بود. کمیسیون در رأی خود به این نکته اشاره کرد که مشکل ایجادشده نهتنها فنی بلکه فرهنگی بوده است. با این حال این ممکن است کافی نباشد. راجر پنروز معتقد است که ممکن است فیزیکی جدید در مغز ما، در تقاطع گرانش و مکانیک کوانتومی در مقیاس پلانک وجود داشته باشد. • ۱۹۸۰: شرکت تجهیزات دیجیتال (Digital Equipment Corporations)، R1 (که همچنین به عنوان XCON شناخته میشود) اولین سیستم تخصصی تجاری موفق را توسعه داد. کارگران سرویس آمازون بهجای نام، با عدد شناخته میشوند و تمام ارتباط آنها با کارفرمایان بهصورت ناشناس است. اگرچه سرویس آمازون فرصت کار را برای افراد بدون شغل فراهم کرد، اما شرایط کاری آنها آنطور که باید و شاید، مناسب نیست.

مهم نیست که فناوری کسب و کار شما چقدر یکپارچه است. علاوه بر این، کسب و کارها در ساختار شبکه پیچیدهتر میشوند. علاوه بر این، آمازون یکی از شرکت هایی است که دارای سهام گران قیمت است، یعنی قیمت هر سهم آمازون بالای 1800 دلار است. سیستم هایی که منطقی فکر می کنند. خواندن فرمهای پذیرش زمان زیادی از او و همکارانش میگرفت و فرانگلن به فکر خودکارسازی آن افتاد. او در عوض به وضعیت انسانی فکر میکرد که درون جعبه مخفی شده بود. این بدان معنی است که آنها باعث تصادفات زیادی میشوند. این مرحله به این دلیل تعریف شد که لایه بعدی آن «Dense» (متراکم) یا همان «Fully Connected» (اتصال کامل) است و این لایه نمیتواند با تصویرهای مربعی کار کند و باید ورودی آن به یک خط پیکسل تبدیل شود. در کار نیست. خیلى چیزها را انسان خیال مىکند نیست و هست، من و شما از آن اجنبى هستیم.

در حال حاضر شاهد جدیدترین تأکید بر هوش مصنوعی در جدیدترین نسخه های Android و iOS هستیم. هوش مصنوعی هماکنون نقش در حال رشدی در کاربردها و پیشرفتهای اینترنت اشیاء دارد. کارگر محبوس، فشردهشده در میان اهرمها و چرخدندهها که در شرایطی عجیب و غریب و دردناک قرار داشت.در دوران کنونی، وقتی اخبار متعددی از پیشرفتهای هوش مصنوعی را میبینیم، باید تفسیر آلن پو از ربات ترک را به خاطر بیاوریم. کِلی به بررسی سه روند در هوش مصنوعی می پردازد که به منظور پذیرفتن و هدایت توسعه آن، ما نیاز به درک آنها داریم. لایههای متعدد موجود درون یک شبکه عمیق به آن اجازه میدهند تا موارد مختلفی در ارتباط با یک مفهوم را بررسی کند و تشخیص دهد. موزاییک روش کاربر پسندی را برای جستجو در وب پیشنهاد میکرد: به کاربران اجازه میداد تا کلمات و تصاویر را روی یک صفحه ببیند و بتوانند روی هرکدام کلیک کنند. دسترسی نامحدود به اینترنت به شهروندان کمک کرده که به مشکلات اجتماعی توجه بیشتری داشته و به آن ها اجازه داده براحتی در مقابل تصمیم های نادرست سیاستمداران دست به عمل بزنند». این بدان معناست که مجرمان سایبری سوء استفاده بیشتری علیه شما دارند. منابع انسانی به عنوان یکی از ده صنعتی شناخته شدهاست که تأثیر بیشتری از هوش مصنوعی داشتهاست.

بخوان  اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی دارد؟ 1 بیتی

کدنویسی خودکار راهی طولانی در پیش دارد،کدنویسی خودکار شانس چندانی برای تسخیر آینده برنامه نویسی حداقل در بازه زمانی نزدیک ندارد و حین تکامل نیز محدودیت بسیاری خواهد داشت برای مثال گیت هاب به عنوان یکی از بزرگترین سایت های فعال در این حوزه از یک پلتفرم کد نویسی خودکار رونمایی کرده که هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها وجود پکیج های آسیب پذیر شناخته شده در کد را بررسی کرده و در صورت شناسایی موارد مشکوک راه حلی را برای برطرف کردن آن پیشنهاد می کند. با این وجود، برخی محققان بر این باورند که هوش مصنوعی محدود کنونی هنوز فاصله زیادی با هوش عمومی مصنوعی دارد. مسأله در حیطهٔ علوم میگنجد و با عقل محاسبهگر قابل حل میباشد هوش مصنوعی قادر به حل این مسایل است و ترجمه به زبان نمادها و دستكاری آنها در چنین موردی راهگشا است. امروزه هوش مصنوعی به بخشی ضروری از صنعت فناوری و بسیاری از دشوارترین مسائل علوم کامپیوتر تبدیل شده است.

در پنج تا ده سال گذشته، هوش مصنوعی در صنعت مراقبتهای بهداشتی تأثیر قابلتوجهی گذاشته و آن را ارتقاء داده است. در سال 1981 بودجه پنتاگون برای اینکار 10 میلیون دلار بود که در سال 1986 به 90 میلیون دلار رسید. در صنعت کشاورزی، اینترنت اشیا صنعتی به کشاورزان کمک میکند که برای کاشت محصول تصمیمهای بهتری بگیرند. این برای بهبود بهره وری، کاهش هزینه واحد محصول و کاهش رقابت است، اما آسیب پذیریهایی را ایجاد میکند. بهعنوان مثال ۱۰۰ صفحه محصول برای دربازکنها ایجاد شد. کدهای منبع زبان اسکالا برای اجرا در ماشین مجازی جاوا ایجاد شدهاند، به عبارت دیگر، پشتههای جاوا و اسکالا میتوانند در برنامهها به جای یکدیگر ادغام شوند. یک برنامه که چهره شخص مورد نظر را با جابجا کردن حالات چهره از یک منبع خارجی به صورت کارتونی شبیهسازی میکند. فناوری جدید نرمافزار اصلی مورد نیاز برای هدایت هوش مصنوعی و سختافزار ضبط تصویر را در یک تراشه الکترونیکی ترکیب کرده است. محققان میگویند که هدف اصلی این پروژه کاهش نابرابریهای زبانی در یک بستر جهانی است. OT برای شبکههای سیمی برای ارسال دستورات به سخت افزار مانند تجهیزات کارخانه در نظر گرفته میشود، این بدان معنی است که هرگز یک ضعف امنیتی ایجاد نکرده است.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، مشاغلی که از تجهیزات تولیدی و کارخانه استفاده میکنند باید از امنیت سایبری هوش مصنوعی استفاده کنند. روباتها میتوانند با استفاده از این فناوری کاملاً از نیازهای کودک یا فرد سالمند مطلع شوند، داروهای سالمند را درست و بموقع در اختیار وی قرار دهند، وی را سرگرم کنند و مانع افسردگی اش شوند. برای این منظور آموزش هوش مصنوعی به قدرت زیادی نیاز دارد. همشون علم های جدایی هستند ولی توی پروژه های هوش مصنوعی ازشون استفاده میشه. در یادگیری ماشینی، برنامهی هوش مصنوعی با دیتاستی بزرگ روبهرو میشود و بهصورت خودکار میآموزد که چگونه الگویی در آن کشف کرده و به نتیجه برسد. الگوریتم یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل سیستمهای CRM راهکاری برای کشف و دسترسی به مجموعه اطلاعات جدیدی در مورد چگونگی افزایش کیفیت خدمات رسانی به مشتریان است. امنیت سایبری اغلب برای مقابله با سوء استفادههای جدید نیاز به به روز رسانی دارد. سینا رسولی، مدیر هوش مصنوعی پرداخت بازار، میگوید: بازار حفاظت از کاربر را مسئولیت خود میداند و با بهرهگیری از هوش مصنوعی در کنار تخصص دانشمندان دیتا (data scientists) و کارشناسان بررسی تخلف جلوی سوء استفادههای احتمالی متخلفان را میگیرد.

بخوان  موبایل در 2022 - پیش‌بینی‌ها

برای این منظور، امنیت سایبری هوش مصنوعی برای یافتن سوء استفادههای بالقوه در این شرکتها عالی است. با این حال مؤلفه هوش مصنوعی یک راه حل امنیت سایبری هوش مصنوعی برای طبقه بندی دادهها و ارزیابی ناهنجاریها در دادههای پایه است در نتیجه، مشکلی برای به روز رسانی لیست بدافزار ایجاد نمیکند. کلیه ی تعرفه ها مطابق با مصوبه ی ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( FUP ) به روز رسانی گردیده است. اطلاعات اخیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان میدهد ۴۲ درصد افرادی که از اینترنت ثابت در ایران استفاده میکنند، با سرعتی بین دو تا ۱۰ مگابایت به اینترنت وصل میشوند. به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم با آغاز سال تحصیلی جدید از مهر و برگزاری کلاسهای دانشجویان و دانش آموزان به صورت مجازی میزان و حجم استفاده از اینترنت به صورت قابل توجهی افزایش یافته که این مساله موجب کندی سرعت اینترنت در برخی نقاط و در ساعات پیک استفاده شده است. این سیستم توانایی شبیهسازی دانش و تشخیص مهارتهای انسانی را داشت. آنها همچنین باید مهارتهای حل مسئله عالی برای حل موانع تصمیمگیری و ترسیم بینشهای مفید تجاری داشته باشند. درنتیجه مرحلهی ارزیابی و حذف اولیه از اهمیت بالایی برخوردار بود.فرانگلن بهعنوان معاون سینت جورج و همچنین ارزیاب فرمهای پذیرش فعالیت میکرد.

درواقع محدودیتهای زمانی و مکانی از پروژه حذف شده بود. کمیسیون تصمیم گرفت تا نقش جنسیت و نژاد را تا حد امکان از فرایند پذیرش حذف کند، اما بههرحال اخبار بد پیرامون تعصب در الگوریتم پخش شده بود.درحالیکه که سیستمهای تصمیمگیری الگوریتمی با سرعت زیاد به حوزههای مهمی همچون سلامت و قانون وارد میشوند، ادامه دادن و پیادهسازی تعصبهای اجتماعی کنونی براساس اطلاعات تاریخی در آنها به نگرانی مهمی بدل شده است. محققان همچنین به مزایای گستردهتر وارد کردن این نوع زبانها به عنوان راهی برای کاهش نابرابری دیجیتال اشاره میکنند. دستگاههای دروازه همچنین دارای یکپارچه سازی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل هستند. داده ها باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا متخصصان هوش مصنوعی بتوانند بدون صرف زمان برای بهبود کیفیت داده، جریان داده را ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» بکارگیری فناوری هوش مصنوعی یکی از مقولههای اساسی در جوامع امروزی است که اکثر دولتها سعی میکنند این تکنولوژی نوین را در فعالیت مهم خود پیاده کنند. این تست به شما نشان میدهد که از سمت سرور ارائه دهنده خدمات چه سرعتی میگیرید. لی میگوید، “هوش مصنوعی یک نعمت تصادفی است و اینجاست که ما را از کارهای معمولی برهاند و آمده است که به ما یادآوری کند که چه چیز ما را انسان میسازد”. هوش مصنوعی یک روش منطقی سازی با استفاده از یک ماتریس وزن دار آماری است. یک ماتریس وزن دار آماری هوش مصنوعی پس از آموزش، اغلب در خدمات مجدد آموزش داده نمیشود. دادهها به گره نهایی ماتریس دارای وزن آماری میرسند. نکته مهم این است که سیستمهای هوش مصنوعی همیشه دارای درجهای از خطا هستند. این مدل ۲۰۰ زبانه دارای بیش از ۵۰ میلیارد پارامتر است و ما آن را با استفاده از یکی از سریعترین ابررایانههای هوش مصنوعی در جهان به نام “SuperCluster”، آموزش دادیم. ایدهی اصلی این بود که با واگذار کردن فرایند به یک سیستم، تمامی فرمهای پذیرش در فرایند بررسی دقیق و عادلانهتر بررسی خواهند شد؛ اما درنهایت نتیجهای کاملا عکس به دست آمد.فرانگلن نوشتن الگوریتم را در سال ۱۹۷۹ به پایان رساند.

بخوان  تکنولوژی پزشکی و نگرانی دور شدن از اصل پزشکی ماهنامه علمی پ‍ژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد | 1biti

بسیاری از افراد درگیر در فرایند پذیرش قبلا هم فرمهای پذیرش را بهعنوان اسنادی غیرقابل انکار میدانستند و هیچگاه بهدنبال دلایل اصلی جداسازی متقاضیان نبودند.در لایههای عمیقتر، الگوریتم طراحیشده نشاندهندهی تعصبی بود که در سیستم پذیرش وجود داشت. سینا رسولی حفظ امنیت کاربران در کنار فراهم کردن شرایط مناسب و راحت برای خرید را همواره از دغدغههای اصلی کافه بازار میداند و میگوید بازار به تلاشش برای تحقق هرچه بیشتر این هدف ادامه میدهد. وی ادامه داد: این پروژه محرمانه بود و فشارهای بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است؛ اما نکته مهمتر این بود که ما قرارداد خرید ماهواره را به قراردادی برای انتقال تکنولوژی تبدیل کردیم و انشالله با توافقات صورت گرفته، ما خیامهای 2 و 3 و 4 را به صورت مشترک با روسیه خواهیم ساخت. این بازی پلتفرمر درحالحاضر در پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر و نینتندو سوییچ قابل تجربه است.

درکنار این موارد، بسیاری از مشکلات دیگر بازی نیز رفع میشوند تا تجربهی روانتری را برای بازیکنها رقم بزند.تغییرات هوش مصنوعی کاراکتر Tails را میتوان بزرگترین نکتهی مثبت بهروزرسانی تازه بهشمار آورد. با استناد به یادداشتهای همراه آپدیت، این مشکل اکنون رفع شده است.بهروزرسانی تازه شامل رفع اشکالات و بهبودهای عملکردی بسیار زیادی است، اما بیشتر آنها به حل Softlockها، ایرادات جلوههای صوتی و مشکلات مربوطبه مُردن بدون دلیل بازیکنها میپردازند. محققان در دهه های 1960 و 1970 به این نتیجه رسیدند که رهیافت های سمبلیک نهایتاً موفق به خلق ماشینی با هوش مصنوعی عمومی خواهند شد و رسیدن به این هدف را زمینه تحقیقات خود قرار دادند. اولین نسخه مجمع آینده دبی میزبان 30 جلسه خواهد بود، شامل بحث های پنل و مناظره های زنده در مورد موضوعاتی که شامل پیشرفت در هوش مصنوعی (AI)، پر کردن شکاف دیجیتالی، آمادگی هیدروژن برای تصاحب گوشته انرژی از نفت و گاز، استعمار بین سیاره ای و سناریوی اقلیمی آینده که در آن آستانه گرمایش جهانی 2 درجه سانتیگراد نقض می شود. به عبارت دیگر، درخواست برای نظرات (RFC) در درجه اول برای بلوغ یک پروتکل شبکه استاندارد که با عبارات شبکه مرتبط است استفاده می شود.

علاوه بر این توسعه زیرساختهای مورد نیاز مشتمل بر دفاتر حقوقی و سیستمهای پشتیبانی که عمدتاً در خیابان سند هیل در نزدیکی دانشگاه استنفورد واقع شدهاند به شهرت این منطقه کمک کردهاند. این روزها با پیشرفت فناوری و توسعه تکنولوژی پروژه های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در تمام زمینه های تحقیقاتی و تکنولوژیکی بسیار پیشتاز بوده و مورد بحث عموم است. اما در مورد هواداران اپل بحث فرق میکند.آنها عمدتاً افرادی متعصب هستند و چیز زیادی از تکنولوژی سر در نمیآورند.آنها با تمام وجود آلوده اغواگری های اپل شدهاند و دفاع از منافع این کمپانی را وظیفه ذاتی خود میدانند. نویسندگان باید فرم تعارض از منافع را تکمیل و امضا نمایند.

اخیراً در مجله Nature اشاره شد که امروزه تعداد نویسندگان یک مقاله علمی به طور متوسط چهاربرابر گذشته است و کاری که این تعداد نویسنده انجام میدهند بینرشتهایتر است و در فواصل بزرگتری نسبت به گذشته انجام شده است. خودروهای هوشمند این قابلیت را دارند که کوتاهترین مسیر به مقصد را پیشنهاد دهند و همچنین ترافیک و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را نیز نشان دهند. سازمانها و شرکتهای بزرگ حجم عظیمی از دادههای ذخيره شده در پایگاههای داده را در اختیار دارند که ممکن است برای هوش مصنوعی قابل استفاده نباشد. گاهی اوقات، سیستم چیزی یاد میگیرد که آن را بدتر کرده و اثربخشی را کاهش میدهد.