اولین میکروپلاستیک از با کمک مغناطیس!

زمانی که این پودر برای مدت کوتاهی در چرخید، از آهن‌ربا برای خارج کردن ساختارهای نانوپیلار به همراه ذرات میکروپلاستیکی که به آنها چسبیده است، استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، این پودر توسط گروهی پژوهشی از دانشگاه موسسه سلطنتی ملبورن استرالیا (RMIT) با همکاری پروفسور نیکی اشتیاقی ابداع شده است، با استفاده از فناوری‌های پاک شده در خانه‌های موجود، مخلوط می‌شود. این ماده با چشم غیرمسلح مانند یک پودر سفید ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع از ساختارهای نانوپیلار فرومغناطیسی میکروسکوپی تشکیل شده است.

تکمیل روش‌های مصرف معمولی روزها به طول می‌انجامد و حتی پس از این مدت نیز کامل می‌شود.

هر یک از این ساختارها از دو ماده از جنس یک مواد فلزی-آلی(MOF) به مجموعه‌ای از نانوپیلارهای اکسید کربنی که در اطراف آن‌ها قرار دارند و در ورقه‌ها قرار گرفته‌اند، می‌شوند، در میان آن‌ها قرار می‌گیرند. این چیدمان باعث می‌شود که حتی کوچکترین ذرات میکروپلاستیک عبوری به آن‌ها بچسبند.

روزگاری نیز تنها شامل حذف آلاینده‌های سنتی می‌شد اما اکنون این کار مستلزم حذف ذرات میکروپلاستیک است. گزارش‌ها یک پودر جدید این کار را بسیار سریعتر و کاملتر از آنچه پیش از این ممکن بود، انجام می‌داد.

در بررسی‌های آزمایشگاهی، این پودر با موفقیت، تمام ذرات را از نمونه‌های آب آلوده تنها در یک ساعت پاک کرد. علاوه بر این، مفاهیم ذکر شده می‌توانند تا شش بار مورد استفاده مجدد قرار گیرند. به عنوان یک مزیت اضافی، بیشتر به نمونه‌های مورد استفاده، متیلن بلوند اضافه می‌کند تا نشان‌های آلاینده‌های محلول‌های سنتی‌تر باشد و این ساختارها آن را نیز جذب کنند.

بخوان  واکنش‌های منفی نسبت به حضور ربات‌های قاتل در پلیس آمریکا

اولین میکروپلاستیک از با آهنربا

پروفسور نیکی اشتیاقی، دانشمند ارشد این مطالعه، می‌گوید: پودر ما می‌تواند میکروپلاستیک‌هایی را داشته باشد که 1000 برابر کوچکتر از موارد هستند که در حال حاضر، خانه‌های موجود موجود می‌توانند سازنده، پاک شوند. ما به شرکای صنعتی هستیم تا اختراع خود را به دنبال مراحل بعدی ببریم.

انتهای پیام



منبع