آیا سیارک ۲۰۲۳ DW به زمین خواهد خورد؟

سیارک ۲۰۲۳ DW در ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ کشف شد. قطر این سیارک حدود ۵۰ متر (۱۶۰ فوت) و تقریباً به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی است، این سیارک با سرعت ۲۵ کیلومتر بر زمین (۱۵.۵ متر بر زمین) در حال حرکت است و هر ۲۷۱ روز، یک دور به دور خورشید است. میچرخد.

انتهای پیام



منبع

در واقع، پتانسیل خطر یک سیارک با استفاده از دو ارزیابی می‌شود؛ استراتژی تورینو و سیستم پالرمو. تورینو برای اطلاع رسانی خطر احتمالی برخورد سیارک در آینده به عموم مردم می‌شود. در این بیان ساده، بر اساس احتمال اختصاص و انرژی جنبشی، به یک جسم، عددی از 0 تا 10 می‌شود. نرم افزار پالرمو تحقیقاتی مشابه اما پیچیده تر است که توسط ستاره شناسان حرفه ای استفاده می شود.

با این حال، برخورد یک سیارک بزرگ با زمین ممکن است باعث ایجاد یک فاجعه جهانی شود. هزاران تُن گرد و غبار و خاکستر به آسمان بلند می‌شود و چندین سال مانع رسیدن نور خورشید به زمین می‌شود. همچنین تخریب محصولات کشاورزی و آتش سوزی جنگل‌ها آغاز خواهد شد که این امر منجر به قحطی خواهد شد. نکته‌ای که گفته می‌شود ناسا، سیارک‌هایی بزرگتر از صد متر است که می‌توانند باعث آسیب شوند، تقریباً هر 10 هزار سال یکبار با برخورد می‌شوند و فضای فضایی بزرگتر از 1 کیلومتر است که می‌توان در سیاره ما را تهدید کرد، تنها یک بار به آن حمله کرد. در چند میلیون سال به وجود می‌آیند. به عبارت دیگر، احتمال بسیار کمی وجود دارد که در طول عمرتان توسط یک سیارک آسیب ببیند.

بخوان  هوم پاد اپل به تازگی دارای یک ویژگی بالقوه نجات دهنده است

آیا احتمال دارد این برخورد با زمین چقدر است؟

اگر یک سیارک به زمین برخورد کند چه اتفاقی می‌افتد؟

ایسنا/اصفهان هرازگاهی، رسانه‌ها عناوین ترسناکی را درباره سنگ‌ها و اجرا می‌کنند که از فضایی به سمت زمین می‌آیند، منتشر می‌کنند. در میان این اجرام، نام سیارک ۲۰۲۳ DW، و احتمال برخورد آن با زمین نیز مطرح است، اما در حقیقت، احتمال برخورد سیارکی مانند DW ۲۰۲۳ به زمین چقدر خواهد بود؟

مدار اجرام آسمانی تحت‌تاثیر گرانش خورشید، سیارات و سایر سیارک‌ها در حال تغییر است. بنابراین، با توجه به اینکه یک سیارک به عنوان یک جرم آسمانی دارای خطر آن می‌شود، پیوسته را رصد می‌کند و در مورد آن محاسباتی با دقت بالا انجام می‌شود. در واقع، 10 سال پیش از یک سیارک رصد می شود، از 200 سال پیش می توان مدارک آن را محاسبه کرد.

سیارک ۲۰۲۳ DW، به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی است

یکی از مهمترین ستاره شناسان، رصد سیارک ۲۰۲۳ DW و همچنین بسیاری از سیارک‌های دیگری است که احتمال می‌رود روزی به زمین بخورد. به گفته اخترشناسان، علیرغم اینکه سیارک DW ۲۰۲۳، اولین جایگاه در لیست خطر را به خود اختصاص داده است، اما احتمال برخورد آن با زمین بسیار کم است. به گفته دانش ناسا، احتمال برخورد، ۱ در ۳۶۰ تخمین زده شده و گفتنی است که با دریافت اطلاعات بیشتر، این همیشه در حال تغییر است.

آیا این رتبه بندی چه مفهومی دارد؟

نام این سیارک به لیست خطر ESA اضافه شده است – کاتالوگی از اجرام که احتمال می‌رود به زمین برخورد کنند. در حال حاضر، ۲۰۲۳ DW، تنها عضو فهرست با رتبه‌بندی استراتژی تورینو ۱ است و در این لیست، سیارک دیگر دارای رتبه ۱۴۵۰ رتبه ۰ هستند.

بخوان  دو داروی ضد سرطان رونمایی شد

یک سیارک با چنین شرایطی، در صورت برخورد با زمین، می‌تواند محل قابل توجهی ایجاد کند. به‌عنوان مثال، سنگ فضایی که در سال ۲۰۱۳ بر فراز چلیابینسک روسیه منفجر شد، تنها به اندازه نیمی از اندازه ۲۰۲۳ DW بود. با این حال، ضربه‌ای ایجاد کرد که پنجره‌ها را منفجر کرد و به شش شهر مجاور ساختمان آسیب رساند و حدود ۱۵۰۰ نفر مجروح شدند. در نتیجه، در مورد سیارک ۲۰۲۳ DW، آسیب تخریب می‌تواند شبیه به انفجار یک بمب اتمی باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار واک، به تازگی، مردم درباره اخبار مربوط به سیارک ۲۰۲۳ DW که در ۱۴ فوریه ۲۰۴۶، احتمال برخورد با زمین را دارد، صحبت می‌کنند. اما ما درباره سیارک ۲۰۲۳ DW در حال حرکت به سمت زمین چه اطلاعاتی داریم؟ در ادامه این مطلب، به نکاتی درباره سیارک‌ها از جمله سیارک ۲۰۲۳ DW پرداخت.

این واقعیت که DW ۲۰۲۳ دارای امتیاز تورینو ۱ است به این معناست که این سیارک یک کشف معمولی است و خطری غیرمعمول را شامل نمی‌شود، به عبارتی، حتی اگر به زمین برخورد کند، فاجعه جهانی ایجاد نمی‌کند.

اگر سیارک ۲۰۲۳ DW به زمین برخورد کند چه اتفاقی می افتد؟

از دید ستاره شناسان، برخورد بین اجرام آسمانی، امری طبیعی است و بسیار مکرر رخ می دهد. سیارک های کوچک (با قطر حدود 1 متر) هر دو هفته به زمین برخورد می کنند، اما موقعیتی که می بینید، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.