ابداع بلندگوهای «نامرئی» برای خودروها

بنابراین در این بلندگو با توجه به آن، اجزایی مانند سیم‌پیچ‌ها و آهنرباها را پیدا می‌کنند که آن را حجیم می‌کنند. در عوض، فناوری محرک با ارتعاش پنل‌ها، تجربه صدای همه‌جانبه و غوطه‌وری غنی و سه بعدی را ایجاد می‌کند.

به گفته ال‌جی، این بلندگو ۹۰ درصد نازک‌تر و ۷۰ درصد سبک‌تر از بلندگوهای سنتی است که در حال حاضر سیستم‌های صوتی خودروها را پشتیبانی می‌کنند.

ترکیب این پنل ارتعاشی 150 میلی‌متر است که با همکاری ال‌جی با یک شرکت صوتی جهانی ناشناس توسعه یافته و ضخامت آن تنها 2.5 میلی‌متر است و در عین حال 40 وزن گرم دارد.

گفته می‌شود که این فناوری را می‌توان در داشبورد، سقف، ستون و پشت سری خودرو تعبیه کرد تا صدای باکیفیتی را در کل فضای داخلی خودرو ارائه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، نصب دستگاه صوتی در خودرو می‌توان فضای قابل‌توجهی را نصب کرد. اکنون فناوری جدید شرکت کره‌ای ال‌جی جایگزینی باریک و سبک را ابداع کرده است که پخش صوتی همهجانبه را از پنل‌های تخت ارتعاشی کوچک نوید می‌دهد.

این فناوری در عین حال که از عناصری مانند نئودیمیم را کنار می‌گذارد، فضای داخل خودرو را برای خودروسازان آزاد می‌کند تا از آن برای چیزهای دیگر استفاده می‌کنند و به لطف ندارند روی بلندگو، زیبایی ایجاد می‌کنند.

ابداع بلندگوهای "نامرئی" برای خودروها

یئو چون-هو از بخش LG Display در شرکت ال‌جی می‌گوید: ما بلندگوهای رایج سنگین و حجیم را با استفاده از فناوری پیشرفته خود برای استفاده از فضا، طراحی و عوامل سازگار با محیط زیست به یک راه حل پخش صدای “نامرئی” با کیفیت بالا. تبدیل شده‌ایم و تجربه صوتی در سطحی ارائه شده است که قبلاً امکان پذیرفته شده است.

بخوان  بررسی گوگل و اپل در کره جنوبی بخاطر نقض قانون

الجی قصد دارد این فناوری را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ تجاری سازی کند و در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ در ژانویه، نمونه هایی را به عنوان آن چه برای خودروهای جدید در راه است، به نمایش بگذارد.

انتهای پیام



منبع شرکت ال‌جی اقدام به ساخت بلندگوهای ارتعاشی کرده است که می‌تواند به صورت حجم کم و به نوعی نامرئی در خودروها کار گذاشته شود و صدای سه بعدی همهجانبه را پخش کند.