ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج می‌تواند آینده‌ی کاری شما را تضمین کند نکست ابرود | 1biti

این رشته هم مانند دیگر رشته های دارای دروس عمومی و تخصصی است که برای آشنایی بیشتر شما با این رشته در زیر به تفکیک این دروس را معرفی میکنیم. در برخی حالات هم برای دریافت نوبت از مراکز درمانی لازم است تا به صورت حضوری به آن ها مراجعه شود؛ که در زمان شیوع کرونا بهتر است این کار به صورت غیرحضوری انجام شود. با استفاده از بخش جستجو و فیلترهای موجود در این صفحه پزشک مورد نظر خود را جستجو و با کلیک بر روی دکمه دریافت نوبت، اولین نوبت خالی را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که پزشکان برنامه کاری خود را تکمیل کرده باشند، می‌توانید در زمان دلخواه خود نوبت دریافت کنید.

  • در این میان تصویربرداری های ساده بر عهده فارغ التحصیلان كاردانی و تصویربرداری های تخصصی و كار با دستگاه های M.R.I و C.P بر عهده فارغ التحصیلان كارشناسی است.
  • در صورتیکه تکنولوژی پرتوشناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنید باید بدانید که ساعت کاری شما می تواند تمام وقت باشد و باید آمادگی کار در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی را داشته باشید.
  • همچنین باید با دستگاههای تصویربرداری و نحوه کار با آنها آشنا شوند و طی۴ سال کارشناسی تصویربرداری دریافت می‌کنند.
  • دانشگاه بعد از بررسی رزومه‌ی تحصیلی داوطلب و امتیازی که طبق استانداردهای دانشگاه کسب می‌کند، درخواست کمک هزینه‌ی تحصیلی را قبول یا رد می‌کند.
  • برای مثال دانشجویان دانشگاه می‌توانند در بیمارستان کودکان یا بیمارستان بارنز جویش تجربه‌های عملی داشته باشند.

باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های تعاونی خدمات بهداشتی درمانی از شرایط بند «ج» مستثنی هستند اما عضویت حداقل یک رادیولوژیست در آن‌ها الزامی است. همچنین کارشناس رادیولوژی با مدرک تحصیلی بالاتر نیز می‌تواند جهت اخذ مجوز اقدام کند. از بهترین دانشگاه های این رشته در ایالات متحده برای سال 2020 می توان به دانشگاه دوک، دانشگاه جورج تاون، دانشگاه MCPHS ،دانشگاه کارولینای شمالی اشاره کرد. رادیولوژیست های باتجربه مجله خبری 1 بیتی ای که در بیمارستان های خصوصی کار می کنند به طور متوسط ​​8000 یورو خالص حقوق دریافت می کنند. رادیولوژیست ها از پردرآمدترین متخصصان پزشکی در کشور آلمان هستند که درآمد ناخالص آن به طور متوسط ​​230،000 یورو در سال است. رادیولوژیست در نروژ که در این حوزه و سطح مبتدی کار می کند ، حقوق اولیه 1.7 میلیون کرون استرالیا دریافت می کند و با رسیدن به سطح بالاتری، می تواند سالانه 3.7 میلیون کرون درآمد کسب کند.

بخوان  آشنایی با مفاهیم پیچیدگی های تکنولوژی، طبقه بندی و تاثیرات فرداد | 1biti

خدمات پیشروترین پلتفرم سلامت دیجیتال در ایران

در صورتیکه تکنولوژی پرتوشناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنید باید بدانید که ساعت کاری شما می تواند تمام وقت باشد و باید آمادگی کار در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی را داشته باشید. البته كاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و كارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن كار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و MRI در محدوده فعالیت كارشناس این رشته است.در كل فارغ‌التحصیلان كاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسؤول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت كلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت كنند. تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می‌گردد.

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)

برای کانادا هم که تو بیمارستان دولتی نمیشه کار کرد که تقریبا 80 درصد فرصت های شغلی تو بیمارستان هست. آلمان که کلا رادیولوژی ایران رو قبول نداره اونجا رادیوتراپی و رادیولوژی و پزشکی هسته ای همشون تو یه رشته خلاصه میشن که تو ایران جدا هستند. ج) مجوز تاسیس مرکز مشترک به حداقل پنج نفر داده می‌شود که عضویت یک رادیولوژیست در این گروه الزامی است.

معرفی رشته فیزیوتراپی + بازارکار و آینده شغلی

هر کدام از دانشگاه‌هایی که دارای رشته‌ی رادیولوژی هستند، سطح علمی متفاوتی دارند. علاوه براین، هر دانشگاه شرایط و استانداردهای مشخصی را برای قبولی درخواست پذیرش دانشجویان می‌طلبد. به منظور ادامه تحصیل رادیولوژی در خارج از کشور باید شرایط دانشگاه مورد نظر خود را شناسایی کرده و مدارک و پیش نیازهای لازم برای ورود به دانشگاه را آماده نمایید. رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی) به لحاظ بازار کار و فرصت های شغلی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بیمارستان های دولتی، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی در صورت نیاز از کارشناسان این رشته برای همکاری استقبال می کنند. کتاب مرور تکنولوژی پرتوشناسی از جمله کتاب‌های مرور سریع و راحت گردآوری شده و تالیف گشته توسط سمیه ابراهیمی می‌باشد، این کتاب در 6 بخش، دارای نکات طلایی، جمع‌بندی و خلاصه‌ی منبع های مختلف و مرجع‌های هم درس می‌باشد.

بخوان  هوش مصنوعی با تکنولوژی پزشکی هسته‌ای، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد هوشیو | 1biti

http://118amoozesh.ir