ارتباط کودکان ایرانی با فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی

انتهای پیام



منبع

او با اشاره به تبادل فرهنگی در زمینه محصولاتی از خانواده کتاب، فیلم و برگزاری هفته‌های دوستی گفت: ما می‌توانیم چند نشست اندیشکده در قالب میزگردهایی برای تقویت دیپلم کودک و نوجوان برگزار کنیم. این نشست‌ها می‌توانند برای راه‌برد دیپلماسی کودک و نوجوان بین ایران و چین شکل بگیرند و این اتفاق می‌تواند با استفاده از ویژگی، سفیر چین و یا با حضور ویژگی‌هایی که در حوزه دیپلماسی، دیپلماسی کودک و نوجوان و یا دیپلماسی فرهنگی به صورت رقم بخورد. همچنین کشور روسیه هم در این زمینه فعال است و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بعد از این موضوع می‌توانیم دیپلماسی‌های جانبی را شکل دهیم و حوزه دیپلماسی کودک و نوجوان در چین، روسیه و ایران را به طور مشترک رقم بزنیم.

کانون فرهنگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم که کانون نقش بسیار جدی خواهد داشت، امیدوارم کشور چین از این قابلیت در جهت ارائه تجربیات خود در زمینه کودک و نوجوان استفاده کند. کانون پرورش فکری هم این آمادگی را دارد که در غرفه خود بخشی را برای این کارها، دست‌کم در حوزه برگزاری نشست‌ها در حاشیه این نمایشگاه اختصاص دهد.

در این جلسه فرهاد فلاح با اشاره به بحث دیپلماسی فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان گفت: کانون مایل به این حوزه ورود کرده و در اولین گام با سفارت کشور چین وارد شده است. دیپلماسی کودک و نوجوان از موضوعاتی است که می‌توان زمینه و مطالعه را برای همکاری‌ها با سایر کشورها گسترش داد.

بخوان  سیل انتقادات به تصمیم ناسا مبنی بر توقف بودجه ماموریت «نیوهورایزنز»

او در افزود: شرایطی را می‌توانیم فراهم کنیم که کودکان ایرانی در فضای مجازی چینی در برقراری ارتباط با یکدیگر ادامه دهند. همچنین کانون زبان ایران، از دو سال پیش زبان چینی را راه‌اندازی کرد و با امضای تفاهم‌نامه پیشنهادی مرکز توسعه زبان چین که وابسته به وزارت آموزش چین است، می‌تواند زمینه را برای مربیان زبان چینی و تهیه کتاب و مدارک برای برگزاری کرسی‌های تابستانی و زمستانی و تهیه بورسیه فراهم کند. باشد.

اولین گام دیپلماسی در حوزه کودک و نوجوان توسط معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، در کشور چین برداشته شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مرکز روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نشست با حضور فرهاد فلاح، معاون فرهنگی پرورش فکری و جو زی هائو جو زی هائو رایزن فرهنگی کشور چین برگزار شد.

جو زی هائو – رایزنی فرهنگی چین – نیز در ادامه خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: ما کاملا موافق رایزنی‌های فرهنگی از طریق کانون پرورش فکری کودک و نوجوان هستیم و نظر خود را با سازمان همتای کانون در چین بهنام «بنیاد سونگ چینگ لینگ» ، چین» می‌کنیم. این مؤسسه زیر نظر وزارت آموزش و مرکز دولت چین است که همزمان با تأسیس جمهوری خلق چین تأسیس شد و آن را بیش از ۷۰ سال نشان داد. این مؤسسه مانند کانون اصلی در همه استان‌ها و شهرها شعبه و فعالیت‌های فعال است. پیشنهاد را در آنجا منعکس و تلاش می کنم به نتیجه برسد.