استفاده از فضاپیماهای چینی از هوش‌مصنوعی برای مقابله با محیط‌های فضایی

چین اولین کشوری نیست که سعی می‌کند مصنوعی را برای جلوگیری از برخورد با سازمان‌های فضایی آموزش دهد. آژانس فضایی اروپا (ESA) این مأموریت را چند سال پیش آغاز کرده است و مجموعه‌ای از اطلاعات را از خطرات ناشی از جمع‌آوری‌شده از جامعه هوش مصنوعی جهانی درخواست کرده است تا به توسعه سیستمی کمک کند که در نهایت به طور مستقل از محیط‌های مداربسته استفاده شود. بگریزد.

جیانگ یو، پژوهشگر اصلی این پروژه می‌گوید: ما از تخصص ۱۰ ساله خود در جلوگیری از برخورد با فضایی و کاهش فضای سبز استفاده می‌کنیم و بررسی می‌کنیم از سراسر کشور برای پاسخگویی به نیازهای استراتژیک چین جمع‌آوری می‌شود.

به نظر می‌رسد ما بیمار فقط نوک کوه یخی را از کارهایی که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد، دیده‌ایم.

به گفته ناسا، در حال حاضر بیش از 27 هزار قطعه فضایی در مدار زمین توسط حسگرهای شبکه جهانی نظارت بر وزارت دفاع آمریکا ردیابی می‌شوند.

وی افزود: ما به طور ویژه قصد داریم پارادایم‌های هوش مصنوعی را با توجه به نظارت بر فضای‌های چندگانه، محیط‌های محیطی و محیطی از موقعیت‌های فضایی بررسی کنیم.

فرهنگ‌ریزی در فضای یک مشکل جهانی است. سال گذشته، جسیکا روزن وورسل، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، قوانین اقتصادی را پیشنهاد می‌کند که اپراتورهای ماهواره‌ها را در مدار نزدیک زمین (LEO) را مل میزم‌کند تا ماهواره‌های خود را پنج سال پس از تکمیل مأموریت‌هایشان از مدارک خارج از کشور و در نهایت، کمیسیون‌ها ارائه کنند. ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا(FCC) رای به تصویب این قوانین جدید برای مقابله با خطرات فزاینده‌های مداری داد.

بخوان  توسعه یک باتری الکتریکی با الهام از ماهی الکتریکی

انتهای پیام



منبع

بهبود سرعت و کیفیت اطلاعات با هوش مصنوعی

یک تکه کوچک از مدارهای مداری می‌تواند خطری بزرگ برای وسایل نقلیه فضایی از مکان‌های ایستگاه‌های بین‌المللی و سایر فضاهای سرنشین دار مانند کپسول دراگون شرکت اسپیس‌ایکس باشد.

این قوانین همچنین می‌توانند مهلت ۲۵ ساله موجود را برای خارج کردن ماهواره‌ها از مدار را پس از کار نکردن آنها کوتاه کنند.

به گفته پژوهشگران دانشگاه ملی فناوری دفاع چین، محیط فضایی بسیار پیچیده و نامطمئن شده است و نمی‌توان آن را توسط انسان مدیریت کرد. آنها می‌توانند فناوری‌های هوش مصنوعی را با سرعت و کیفیت کسب اطلاعات را بهبود بخشند و از یک محیط فضایی امن پشتیبانی کند.

فرهنگ‌ریزی در فضای یک مشکل جهانی است

چین از هوش مصنوعی کمک می‌برد تا فضاپیمای‌های فضایی در نزدیکی زمین برخورد نکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، هوش مصنوعی به شکل ویژه از دو ماه پیش همزمان با معرفی ربات گفتگوگر و نویسنده ChatGPT خبرساز شده است. امروزه پژوهشگران چینی قصد دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا از انجام دادن بهینه و بدون خطر ماموریت‌های فضایی خود با سفره‌های فراوانی در مدار زمین مطمئن باشند.

طبق گزارش رسانه‌های چینی، این پروژه توسط مرکز کنترل ماهواره‌های شیان(Xian) در شمال غربی چین هدایت می‌شود. آنها الگوریتم‌های هوش مصنوعی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند به طور مستقل نظارت کنند و از فضایی جلوگیری کنند که در برابر اختیارات فضایی کمک کند.

علاوه بر این، فرشهایی که برای ردیابی خیلی کوچک هستند، اما همچنین به اندازه کافی بزرگ هستند که به مقامات سرنشیندار و حتی بدون محل آسیب برسانند، در مدار نزدیک زمین وجود دارند.

بخوان  قیمت روز گوشی موبایل ۱۶ تیر

چین همچنین هوش مصنوعی را در توسعه فناوری فلکی ماهواره‌ای هوشمند خود برای تحقیقات علمی ترکیب می‌کند.