افتانا – شکاف تکنولوژی در جهان رو به افزایش است 1 بیتی

تست سرعت یکی از مهمترین چالشهایی است که افراد با آن مواجه هستند، زیرا فکر میکنند که اگر در وبسایتهای تست اینترنت داخلی استفاده کنند سرعت دانلود و آپلود، پینگ و Jitter دقیق در اختیارشان قرار گرفته نمیشود، توجه داشته باشید که این مسئله اصلا واقعیت ندارد ولی برای اینکه اطمینان خاطر داشته باشید به راحتی میتواند در سایتی که در این مطلب به شما معرفی شده است استفاده کنید. از متصل بودن سایر افراد به شبکه وای فای خود آگاه باشید و در صورت لزوم دسترسی آنها را قطع کنید. خب گاهی علت کندی اینترنت گوشی یا لپ تاپ مناسب نبودن مکان روتر وای فای است. شما میتوانید با ساخت شبکه مهمان که از طریق تنظیمات مودم یا روتر قابل انجام است از شبکه اصلی خود محافظت کنید.

علت کندی اینترنت در این بخش تماما زیر سر پوششدهی ضعیف شبکه در منطقهی شماست که به اینترنت شما اجازهی مانوور و استفاده از حداکثر توان خود را نمیدهد. این نکته را در نظر داشته باشید که وبسایتهای تست سرعت هیچ ارتباطی با ISP ها ندارند در نتیجه هیچ گونه تقلبی در تست سرعت اتفاق نمیافتد. نخستین گام این فرایند را در نظر بگیرید که انتخاب سرور است. در واقع expert system ها سیستم های خبره ای برنامه ریزی شدهاند که توانایی تصمیم گیری را از متخصصان انسانی تقلید می کنند. از این رو برنامههای تشویقی متعددی برای سوق دادن مخترعان و دانشپژوهان به سوی ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با فناورینانو تدوین و اجرا شدهاند. به احتمال زیاد در این صورت مطمئناً شانس رسیدن شما به آن طرف خیابان بسیار پایین می باشد و یا زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید که تصمیم به عبور از خیابان را به مرحله اجرا در آورید. اما واقعیت این است که کل اینترنت در مجاورت شما قرار ندارد. در اینجا به چند نمونه از این موارد میپردازیم.

سیستم های حسگر ترافیک با پشتیبانی هوش مصنوعی می توانند از دوربین ها برای جمع آوری داده های لحظه ای وسایل نقلیه در جاده استفاده کرده و آنها را به یک مرکز کنترل بفرستند، این مرکز کنترل داده های نقاط دیگر را نیز جمع آوری می کند و زمان سیگنال ها را به گونه ای تنظیم می کند که ترافیک روان وسایل نقلیه تضمین شود. یکی این که چه قدر طول میکشد تا آن بخش از داده دانلود شود و دیگر این که چه مقدار از منابع شبکه مورد استفاده قرار گرفته است. اگر شما قبلاً مصرف شبکه خود را محدود کرده باشید، در این صورت تست سرعت نمیتواند از مزیت همه منابع شبکه شما استفاده کند. آنچه که تجربه کردیم، به نقل از منابع مختلف بیش از 3600 میلیارد تومان خسارت وارد آورد، نتبلاکس اما آمار این قطع ارتباط را در اصلاحیه دوم خود 60 میلیون دلار خسارت روزانه اعلام کرد. اینترنت امروزه بخش مهمی از زندگی شده است و بسیاری از داده های مهم را روزانه از اینترنت دریافت می کنیم.

کار ابتدا با یک نمونه بسیار ساده آغاز میشود. مهارتهای داده کاوی و یادگیری ماشین برای تولید محصول توصیه گر مرتبط با علاقه مشتری بسیار مفید هستند. در این بخش از محتوا قصد داریم چند نمونه از مواردی که باعث میشود در تست سرعت اختلال ایجاد شود را به شما معرفی کنیم، بهتر است بدانید که برای آغاز تست سرعت بهتر است آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید چون آنتی ویروس به صورت اتوماتیک و خودکار اطلاعات خود را از اینترنت دریافت میکند و دائما در حال بروزرسانی است در نتیجه همین مساله باعث افت سرعت اینترنت میشود و هنگامی که شما قصد دارید تست سرعت را انجام دهید سرعت دانلود پایین تر نمایش از حالت معمولی و واقعی نمایش داده میشود. به طور کلی در هنگام یادگیری هوش مصنوعی به عنوان یک فرد تازهکار، تسلط کامل بر زبان برنامه نویسی کاملاً غیر ضروری است.

به این ترتیب میدانید که سرعت شما واقعاً کم عمل میکند یا زمان آن رسیده که به یک برنامه سریعتر ارتقا پیدا کنید. با این حال میتوانید نتیجه نسبتاً مناسبی کسب کنید که هم حس کنجکاوی شما را فرو مینشاند و هم به صحت ادعای ISP در مورد سرعت اینترنت تحویل شده پی میبرید. سرویسی که به آن وصل میشوید عموماً سرعتهای دانلود و آپلود شما را بسته به طرحی که دارید، محدودیتهای محلی، قواعد محدودسازی و مواردی از این دست محدود میکند. بنابراین گرچه تست سرعت ممکن است سرعتهای خیلی بالایی به شما نشان دهد، اما در صورتی که سرور میزبان یک برنامه در مسافت دوری قرار داشته باشد، احتمالاً متوجه خواهید شد که سرعت دانلود آن کند است. تست سرعت اینترنت میزان سرعتهای Ping، دانلود و آپلود را میسنجد. بعد از کلیک کردن بر روی گزینه GO مراحل تست سرعت آغاز میشود و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید آیتمهایی همچون پینگ تایم، سرعت دانلود و سرعت آپلود مورد بررسی قرار گرفته و در اختیار شما قرار داده میشود، لازم به ذکر است بدانید که این وبسایت دقیقترین تست سرعت را انجام میدهد درنتیجه میتواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد دارند از سرعت internet خود مطلع شوند.

بخوان  بهترین توضیح تکنولوژی دارم تا به حال شنیده ام
آپلود یک فایل در فضای اینترنت نیاز به سرعت دارد در نتیجه زمانی که تست سرعت internet را انجام میدهید میزان پهنای باند به آپلود اختصاص داده شده است باید عدد بالایی داشته باشد، برای درک بهتر پیشنهاد میکنیم تصویر زیر مشاهده کنید. اینکه ما دربارۀ موضوعاتِ اینچنینی چگونه فکر میکنیم میتواند خیلی چیزها را به خطر بیندازد. توجه داشته باشید که در قسمت زیر این چهار مورد به صورت مجزا نام برده شده و مورد بررسی قرار گرفتهاند پس پیشنهاد میکنیم این بخش از محتوای تست سرعت internet را با توجه بیشتر مطالعه کنید تا متوجه شوید که کدام بخش از اینترنت شما از سرعت بالا و کدام بخش از سرعت پایینی برخوردار است، در ثانی معیارهای تست سرعت در این ۴ بخش با یکدیگر فرق میکنند. اگر تیک آپدیت خودکار ویندوز یا نرمافزارهایی همچون آنتی ویروستان را غیرفعال نکردهاید، به گوش باشید که علت کندی اینترنت ویندوز شما همین موضوع است. محور اصلی در یادگیری ماشین مشاهدات و داده هاست، سیستم به صورت خودکار از مثال ها، دستورالعمل ها و مشاهداتی که داشته است به یک الگوی مشخصی می رسد و شروع به تصمیم گیری و حل مسئله می کند. مسئله دوم مسدود کردن به روز رسانی ویندوز است، زیرا ویندوز به صورت اتوماتیک خود را به روز رسانی میکند به همین دلیل احتمال پایین آمدن سرعت دانلود در هنگام تست سرعت وجود دارد.

کاربران اینترنت این فناوریهای جدید را از طریق خواندن وبلاگها میشناسند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین سایت های تکنولوژی جهان را که از نظر گوگل و الکسا برترین این حوزه هستند را معرفی کنیم، پس اگر میخواهید از اخبار روز فناوری و تکنولوژی در جهان عقب نمانید مقاله بهترین سایت های تکنولوژی جهان از سری مقالات کسب و کار اینترنتی را تا انتها سایت 1biti مطالعه بفرمایید. در بخش بعدی از مقاله «برنامه نویسی هوش مصنوعی چیست» به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی پرداخته شده است. در بخش بعدی از مقاله «چگونه هوش مصنوعی یاد بگیریم» به بررسی موضوع انتخاب تمرکز فعالیت خود در هوش مصنوعی پرداخته شده است. «میثم لطفی» در رشتههای ریاضیات کاربردی و مهندسی کامپیوتر به تحصیل پرداخته و شیفته فناوری است. محدودیت سرعت تغییر نمییابد اما خودروهای بیشتری میتوانند در همان فضا با نرخ جابجایی کلی بالاتر انتقال یابند. دیگر قابلیتهای هوش مصنوعی شامل درک زبان انسانی، رقابت کردن در بازیهای استراتژیک سطح بالا (مانند شطرنج و Go)، خودروهای خودران، مسیریابی هوشمند در شبکههای انتقال محتوا و شبیهسازیهای نظامی میشود. در اوایل سال ۱۹۹۳، پردازندههای سیگنال دیجیتال در زمینههایی مانند سرعت بخشیدن به نرمافزار تشخیص کاراکتر نوری، به عنوان شتابدهنده شبکه عصبی، مورد استفاده قرار گرفتند.

سرعت اینترنت فعلی خود را آزمایش کنید. طرز کار تست سرعت اینترنت چگونه است؟ تست سرعت اینترنت روشی سریع برای مشاهده میزان سرعت اینترنت محسوب میشوند. یکی از مهمترین مسائل در استفاده از اینترنت سرعت آن میباشد چون اکثر افراد برای مشاهده فیلم، بازی، استفاده از شبکههای اجتماعی به (پهنای باند دریافت) نیاز دارند که در واقع پهنای باند دریافت همان سرعت دانلود است. روبات هوشمند بالی قادر است با کمک سنسورهایی که به آنها مجهز شده، افراد را تعقیب کند یا صداهای بامزهای را در واکنش به برخی دستورات کاربران پخش کند. زیرنویس زنده آیپا به کمک پردازش زبان طبیعی(NLP) و یادگیری ماشین(ML) با دقت بالا میتواند زیرنویسها را روی هر کلیپ تصویری یا صوتی ایجاد کند و همچنین کسب و کار های دیجیتال و مراکز آموزشی به کمک سرویس زیر نویس هوش مصنوعی آیپا میتوانند محتوای ویدیویی خود را بصورت هوشمند به زیر نویس فارسی مجهز کنند. تستهای آنها برای شرایط ایدهآل بهینهسازی شدهاند و از سرورهایی استفاده میکنند که در نزدیکی شما قرار داشته باشند و در اغلب موارد حتی روی شبکه خود ISP که شما تست میکنید قرار دارند.

بخوان  بهترین هفت راه برای خرید هوش مصنوعی استفاده شده

بسیاری از افراد اطلاعات کافی نسبت به ping time ندارند به همین دلیل بهتر است بدانید که ping time همان زمان پاسخگویی است، در واقع زمانی که شما یک فایل در یک اپلیکیشن ارسال میکنید منتظر میمانید تا اپلیکیشن تیک ارسال را فعال کند، در واقع به فاصله زمانی بین ارسال شما و مشاهده تیک ارسال ping time گفته میشود، توجه داشته باشید که ping time باید عدد کوچکیتری نسبت به سرعت دانلود و آپلود اینترنت داشته باشد برای مثال بهترین ping time میتواند زیر ۶۰ میلی ثانیه بر پینگ باشد و همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید ping time در تست سرعت اینترنت ایرانسل 51 میلی ثانیه بر پینگ است البته اگر تست سرعت internet مخابرات یا همراه اول را هم انجام دهید عدد در همین حدود به شما داده میشود.

او در سال ۲۰۱۷ صندوق سرمایه گذاری AI Google Gradient Ventures را راه اندازی کرد که جایی است که امروزه بر روی استارتآپهای هوش مصنوعی که در مرحله اولیه خود قرار دارند، سرمایه گذاری می کند. در این راه آماده ارایه خدمات در شاخه های کسب وکار گوناگون و صنایع مختلف هستیم. هوش مصنوعی معمولا این عملیات را با استفاده از الگوی های یادگیری ماشین انجام می دهد و قابلیت این را دارد که الگوها را در رفتار تشخیص دهد و منطق خود را ایجاد کند. اگر کلاینت تشخیص دهد که فضای بیشتری برای استفاده دارید، اتصالهای بیشتری به سرور باز میکند و دادههای بیشتری را دانلود میکند. هم اکنون در پروانه اپراتورها سرعت 2 مگابیت بر ثانیه آمده است ولی حالا سرعت دانلود تقریبا هشت برابر این مقدار را نشان میدهد. خب تو این مقاله از سری مقالات بخش وبلاگ سایت ژوپیتل راجع به عوامل موثر بر افزایش سرعت اینترنت مودم، دلایل کندی سرعت اینترنت و همچنین راهکارهایی که بهتون برای بالا بردن سرعت کمک کنه، صحبت کردیم. نکته این جا است که اغلب ISP-ها موقع فروش اینترنت صحبت از سرعتهای «تا» (Up to) یک مقدار معین میکنند. از ارائه دهندگان خدمات اینترنت سرعت را افزایش داده اند که این امر باعث میشود اینترنت پرسرعت تر شود اما از بین بردن سرعتهای کم سرعت Wi-Fi در اطراف خانه تا حد زیادی به شما بستگی دارد.

نکست وب یکی دیگر از وبلاگ های پیشرو در اینترنت است که مطالب فناوری را به صورت روزانه در اختیار کاربران اینترنت قرار می دهد. این را میتوانید در حساب آنلاین یا صورتحساب اینترنت خود پیدا کنید. در این حالت نتایجی که از تست سرعت اینترنتی میگیرید احتمالاً از کاربردهای دنیای واقعی بسیار سریعتر است. یک مشکل کوچک در هر یک از زیر ساختهای سختافزاری، نرمافزاری و دادهای میتواند سرعت اینترنت شما را با کاهش چشمگیری مواج سازد و قطعا حسابی اعصابتان را بهم بریزد. البته واضح است که ارائهدهندهی سرویس اینترنت سرعت اینترنت گوشی شما را تعیین میکند، اما برنامهی Internet Booster & Optimizer، با استفاده از برخی دستورات و بهینهسازیها، اطمینان حاصل میکند که با توجه به مشخصات گوشی، شما از بیشترین سرعت اینترنت بهره میبرید. یک رایانه متصل به شبکه با کابل LAN احتمالاً سرعت بالاتری نسبت به یک تبلت متصل به صورت WiFi خواهد داشت زیرا وایفای عموماً کندتر از اترنت است.

یکی دیگر از نکات که میتواند تاثیر منفی بر روی تست سرعت بگذارد استفاده از vpn و فیلترشکن است همانطور که میدانید با فعال کردن فیلترشکن و وی پی ان (IP) سیستم شما تغییر میکند و به همین دلیل سرعت اینترنت شما کاهش پیدا کرده و در تست سرعت تاثیر منفی میگذارد، در انتها بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که هنگام تست سرعت internet به هیچ وجه نباید در حال دانلود یا آپلود فایل باشید. برای مثال اگر سایتی دارای یک سرویس وب و یک سرویس پروتکل انتقال فایل (FTP: FileTrasferProtocl) باشد؛ سرور وب خود را تحت درگاه 80 و FTP را تحت درگاه 21 قرار میدهد. برای مثال پروتکل https یا IP. برای مثال شاید شما از اینترنت ایرانسل استفاده کنید مطمئناً در برخی از مواقع با افت سرعت مواجه میشوید و به دنبال تست سرعت اینترنت ایرانسل هستید، در مقابل برخی از کاربران برای تست سرعت اینترنت همراه اول اقدام میکنند اما نکته جالب این است که بررسی تست سرعت ربطی به شرکت خدمات دهنده ندارد و شما به راحتی می توانید از طریق گوشی هوشمند، لپ تاپ و کامپیوتر خود، تست سرعت اینترنت مخابرات ، ایرانسل و همراه اول را در یک وب سایت خدمات دهنده تست سرعت انجام دهید.

بخوان  تحقیق در باب ذات‌گرایی تکنولوژی پزشکی: دلایل و شواهد2 فلسفه پزشکی | 1biti

آیا شما موفق شدهاید علت کندی اینترنت خود را به درستی تشخیص بدهید؟ هوش­ مصنوعی در زمینه­ ی آموزش امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از نکات مثبت اموزش انلاین، برگزاری کلاس­های تعاملی، نمره دهی انلاین و تشخیص سرقت ادبی می­باشد. در کشورهای توسعه یافته، اطلاعات بیشتری در مورد عوامل موثر بر پذیرش روباتهای صنعتی نسبت به سایر فناوریهای چهارمین انقلاب صنعتی وجود دارد از جمله یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ، پرینترهای سهبعدی، استفاده از حسگرهای هوشمند و اینترنت اشیا. به همین دلیل، او تلاش کرد که خود وارد غلطک شود و قطعات را در جای خود قرار دهد. درصورتیکه بتوان همه چیز را اندازه گیری و نظارت کرد می توانیم آنها را مدیریت کنیم. در این مرحله، دو چیز اندازهگیری میشود. برای به دست آوردن نتایج دقیق از تست سرعت ابتدا باید ببینید چه چیزی را میخواهید اندازهگیری کنید. اولین کاری که باید برای افزایش سرعت اینترنت انجام دهید این است که سرعت اینترنت فعلی خود را آزمایش کنید. چگونه سرعت اینترنت فعلی خود را آزمایش کنیم؟

این بهروزرسانی ایرادات نسخهی کامپیوتر بازی را نیز مرتفع میسازد که باعث بروز مشکلاتی در زمینهی استفاده از پردازندههای گرافیکی شده بود.البته گله و شکایت بازیکنها از شرکت سگا همچنان ادامه دارد و توسعهدهندگان با تمام قوا مشغول برطرف کردن مشکلات باقیماندهی بازی Sonic Origins هستند. اگه سرور DNS پیشفرض شرکت ارائهدهنده خدمات اینترنت شما کند باشه، تغییر سرور DNS میتونه به بالا رفتن سرعت اتصال شما کمک کنه. کسبوکارهای مختلف میدانند که این نزدیکی موجب ایجاد تفاوت میشود و به همین دلیل است که شرکتهایی مانند نت فلیکس از یک «شبکه تحویل محتوا» (CDN) برای ارسال دادهها به شما استفاده میکنند. تفاوت در محل سرور موجب میشود که در زمان اجرای تستهای مختلف مانند Ookla ،Netflix یا Google، با سرعتهای متفاوتی مواجه شویم. از یک دستگاه متصل با اترنت استفاده کنید، سرور تستی نزدیک به محل سکونتتان انتخاب کنید و هر چیزی که موجب کند شدن سرعت اینترنت میشود را متوقف کنید. زمانی که سرور تست انتخاب شد، تست سرعت یک سیگنال منفرد (Ping) به سرور ارسال میکند و پاسخ را دریافت میکند.

گاهی تمام علت کندی اینترنت شما زیر سر دستگاهی است که با آن متصل میشوید. در این پرسشنامه از شما سوالاتی در مورد سرعتی که ISP مدعی است به شما ارائه میدهد و همچنین هزینههای ماهانهای که در قبال سرویس خود پرداخت میکنید پرسیده میشود. واینر در این مورد می­گوید: روند دریافت اطلاعات و استفاده از اطلاعات در واقع روند تطبیق یافتن ما با امکانات محیط خارجی و تطبیق حیات ما بهنحوی مؤثر در چارچوب محیط زیست است (همان،309). شرکتهایی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم توسط مجموعههای خارجی داخل کشور تاسیس شدند. تأکید مسئولان در دوره نهم بر بی نیاز شدن کاربران ایرانی از اینترنت خارجی بوده است.