افتتاح پروژه‌های G۵ همراه اول در تبریز، اهواز و کیش

آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به مناسبت هفته دولت، با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و جمعی از مدیران اپراتور‌های ارتباطی در سالن آمفی تئاتر شهید قندی این وزارتخانه برگزار شد.

 



منبع

در مراسم امروز همچنین اعلام شد که از ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ مرداد سال جاری دسترسی ۳۵۹ روستا جدید به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده که از این تعداد ۲۳۰ روستا توسط همراه اول و از محل اعتبارات دولتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

با افتتاح این طرح ها، از ابتدای دولت سیزدهم مشکل ارتباطی بیش از دو هزار روستا مرتفع شده است.


با توجه به اینکه پس از دوران همه گیری کرونا، این رویداد در زمره نخستین اجتماعات بزرگ ارتباطی کشور به حساب می‌آید، اپراتور‌ها با ظرفیت‌های عظیم توسعه داده شده در این دو و نیم سال به صحنه رونمایی از پروژه‌های نسل جدیدشان آمدند.

بیشتر بخوانید


همزمان با این مراسم پوشش نسل پنجم همراه اول با گذشتن از چندین شهر و کلانشهر به ایستگاه‌های بعدی رسید و به مناسبت هفته دولت سایت‌های ۵G جزیره کیش، اهواز و تبریز راه اندازی شد.

همراه اول بیشترین تعداد اتصالات را در روستا‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و زنجان هر کدام به ترتیب با ۲۵، ۲۳ و ۱۵ روستا داشته است.

بخوان  سیاره‌ای که مانند مارشمالو سبک است!