انتشار تصویر لحظه سوختن ماهواره «استارلینک» در جو زمین

ساخت V2Minis جدید است اما ماسک پیشتر فاش کرده است که مدل‌های جدید این گروه، مشکلاتی را تجربه می‌کنند که ممکن است اسپیس‌ایکس را وادار کند تا آنها را از مدار بیرون بیاورد.

مک‌داول در مصاحبه با دیلی‌میل گفت: موتورهای استارلینک آنقدر قوی هستند که ماهواره‌ها را تا انتها پایین بیاورند. بنابراین، ماهواره‌ها در جو بالای زمین رها می‌شوند، دوباره به زمین می‌آیند و در یک نقطه تصادفی می‌سوزند. نمی‌توانم دقیقاً زمان و مکان آن‌ها روی زمین را پیش‌بینی کرد.

عکسی از لحظه سوختن یک ماهواره «استارلینک» در جو زمین

«جاناتان مک‌داول» (Jonathan McDowellan)، ستاره‌شناس و اخترفیزیکدان «مرکز اخترفیزیک اسمیتسونین» (SAO) گفتند: این ماهواره، ماه گذشته به مدار زمین پرتاب شد. ۲۱ ماهواره در ۲۷ فوریه پرتاب شدند و دسته‌ای از آنها مشکل داشتند اما تنها یکی از آنها سرنگون شدند و بقیه در برزخ مداری باقی مانده‌اند تا تصمیم بگیرند که می‌توان آنها را تعمیر کرد یا خیر.

عکس قدیمی که توسط یک ستاره‌شناس در کالیفرنیا ثبت شده است، لحظه سوختن یکی از ماهواره‌های «استارلینک» را در زمین نشان می‌دهد.

ماسک در 22 مارس توییت کرد: بسیاری از فناوری‌های جدید در استارلینک V2، همانگونه که انتظار می‌رفت، با مشکلات روبه‌رو هستند. برخی از ماهواره‌ها از مدار خارج می‌شوند و برخی دیگر پیش از رفتن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به طور کامل آزمایش خواهند شد.

اسپیس‌ایکس ادعا می‌کند که ماهواره‌های جدید V2 Minis در مقایسه با مدل‌های پیشین، حدود چهار برابر ظرفیت شبکه را در بر دارند.

انتهای پیام



منبع

ماهواره‌ی نظر، «استارلینک-۳۰۰۶۲»(Starlink-3062) نام دارد و یکی از ۲۱ ماهواره‌ای است که روز ۲۷ فوریه از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» (CCSFS) در فلوریدا پرتاب شد.

بخوان  میراثی که ویرانه شد - ایسنا
مک‌داول اعلام کرد که کمتر از ۱۴ استلینک دیگر پرتاب خواهد شد، اما ماهواره‌های حاضر آماده بازنشستگی هستند. وی افزود: ۳۹۱۲ ماهواره استارلینک در مدارک موجود است که ۳۰۵ مورد از آنها بازگشته و سوخته‌اند. از بین رفته نیز در حال سقوط هستند زیرا آماده بازنشستگی می‌شوند و راه را برای ماهواره‌های V2Minis جدید باز می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، لحظه‌ای که یکی از ماهواره‌های اینترنتی جدید «استارلینک» (Starlink) متعلق به «ایلان ماسک» (Elon Musk) از مدار خارج می‌شود، به سمت زمین سقوط می‌کند و در جو می‌سوزد، توسط یک ستاره‌شناس در کالیفرنیا ثبت شد.

این ماهواره، یکی از جدیدترین ماهواره‌های گروه «V2Mini» شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) است که به گفته ماسک، مشکلاتی را تجربه می‌کند.