انتقال تکنولوژی چیست؟ | 1biti

عده‌ای از افراد به دلیل توجه نداشتن به تمام شرایط لازم در این راه، این روش را ناامید کننده می‌دانند ولی باید بدانید که اگر در هر کاری به صورت گام به گام و عالی قدم بردارید، قطعا می‌توان به توسعه و موفقیت رسید. فناوری عامل بسیار مهمی است که تمام کشورهای توسعه‌یافته از آن بهره‌مند هستند. اما اگر سواد فناوری دارید، می‌دانید که چقدر فناوری می‌تواند شما را درگیر و وابسته خود کند و یا به بیان ساده تر شما متوجه این وابستگی می شوید و برای حفظ تعادل، در صدد رفع آن تلاش می کنید. علاوه بر هشت فصل اصلی، پیوست‎های کتاب نیز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق‎تر اختصاص یافته است. پیوست یک کتاب، فهرستی از منابع اطلاعاتی مفید در فاز تحقیقات بازار (همچون سازمان‎ها، انتشارات و منابع اینترنتی) را معرفی می‎کند و پیوست دو، نمونه‌ی کاملی از قراردادهای ترکیبی امتیاز را ارائه می‌نماید. فناوری را از دست دانشمندانی که آن را به عقل ابزاری تقلیل می دهند، به فرآیند یافتن بهترین ابزار برای یک هدف خاص، رها کنید.

  • این یک موضوع اساسی است که علوم، مهندسی و مدیریت را به یکدیگر متصل می‌کند.
  • از دانش‌های خاصی است که شاید هر فرد مبتدی نتواند آن را بیاموزد زیرا این رشته نیاز به وقت و زمان طولانی مدت و زیادی برای آموزش دارد و تنها با صرف زمان کوتاه قادر نخواهید بود آن را از بر شوید.
  • این پدیده در توسعه سیستم های اقتصادی پیشرفته تر ( شامل سیستم اقتصاد جهانی کنونی) کمک کرده است و همچنین امکان ظهور طبقه مرفه را نیز فراهم کرده است.
  • با این وجود، بسیاری از شرکت‎ها هنوز استراتژی تکنولوژی و روش مناسبی برای ارزیابی و ارزش‎گذاری دارایی‎های تکنولوژیک خود تدوین و پیاده‎سازی نکرده‎اند.
  • البته این پیشرفت ها و نوآوری ها انجام بسیاری از امور روزانه ما را آسان تر کرده و زندگی حرفه ای و شخصی ما را راحت تر کرده است.
بخوان  باور این 8 افسانه‌های مربوط به اینترنت شما را از رشد بازمی‌دارد.

تاریخ دقیق کشف آتش معلوم نیست اما شواهدی از استخوان های سوخته حیوانات در گهواره نوع بشر(افریقای جنوبی) این احتمال را تقویت می کند که کشف آتش، قبل از یک میلیون سال قبل اتفاق افتاده است. اجماع محققان به این نکته اشاره دارد که انسان راست قامت، آتش را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار سال قبل تحت کنترل خود در آورده است. آتش که سوخت آن چوب و زغال بود به انسان های اولیه اجازه داد تا غذای خود را طبخ کنند و به این ترتیب قابلیت هضم شدن آن را افزایش داده، ارزش غذایی آن را بهبود بخشیده و همچنین تعداد غذاهایی را که قابل خوردن بودند، افزایش دهند. فناوری را می‌توان کلیهٔ دانش‌ها، فرایندها، ابزارها، روش‌ها و سیستم‌های به کار رفته در ساخت محصولات و ارائهٔ خدمات تعریف کرد. انتقال تکنولوژی به این معنا است که تکنولوژی را در مکانی به جز مکان اولیه‌ای که در آن خلق و ایجاد شده است به کار بگیرید. زیرا تکنولوژی تنها باید در یک مکان محدود باشد و تنها نباید در محلی که کشف شده است، بماند و بهتر است برای اینکه تمام افراد پیشرفت کنند، انتقال پیدا کند.

مطالب مرتبط

برخی افراد معتقدند کارل مارکس، نسبت به تکنولوژی خوش بین بوده است. تغییر شتابدار یعنی این که نرخ پیشرفت تکنولوژی با به دست آوردن تکنولوژی های بیشتر، افزوده می شود و این امر پس از اختراع هوش عمومی مصنوعی که در آن پیشرفت تقریبا بی نهایت است، مجله خبری 1 بیتی منجر به تکینگی خواهد شد. تخمین ها برای تاریخ تکینگی متفاوت است اما Ray Kurzweil، یکی از آینده پژوهان برجسته، معتقد است تکینگی در سال ۲۰۴۵ اتفاق می افتد. با این افزایش جمعیت و در دسترس بودن نیروی کار، تخصص نیروی کار نیز افزایش پیدا کرد.

بخوان  طراحی سایت در اصفهان پیشگام رایان | allescape

پارینه سنگی ( ۵/۲ میلیون تا ۱۰ هزار سال پیش)

ساخت ابزار می تواند از طیف کامل خلاقیت انسان استفاده کند در حالی که بیان اهداف می تواند توسط ارزش های انسانی شکل بگیرد. به طور خلاصه، یک تعریف ابزاری از فناوری ممکن است به اندازه‌ای متمرکز باشد که به اندازه‌ای معنادار و غنی باشد تا بتواند تمایل به فناوری خلاقانه و فراگیر فرهنگی را برآورده کند. «تکنولوژی» تنها در نیمه دوم قرن بیستم به یک کلمه رایج تبدیل شد.

بنا به صحبت های Hughes، تکنولوژی اغلب با معنای محدود در نظر گرفته می شود. “تکنولوژی فرآیندی خلاقانه، شامل استفاده از نبوغ انسان است.” تاکید این تعریف بر روی خلاقیت، از تعاریف بدون قید که ممکن است به طور اشتباه تکنولوژی های آشپزی را نیز شامل شود، اجتناب می کند. در نتیجه، بنا به نظرات های Bernstein، به جای تمرکز بر تکنولوژی و تاثیرات فرضی آن بر افزایش بیکاری و کاهش حقوق ها، باید در مورد سیاست های غلط که نمی توانند عدم تعادل در تقاضا، تجارت، درآمد و فرصت را جبران کنند، نگران بود. یکی دیگر از منتقدان برجسته تکنولوژی، Hubert Dreyfus است که کتاب هایی مانند “در مورد اینترنت” و “کار هایی که کامپیوتر ها هنوز نمی توانند انجام دهند” را در این زمینه منتشر کرده است. طرفداران ترابشریت عمدتا اعتقاد دارند که هدف تکنولوژی، غلبه بر موانع است و چیزی که از آن به عنوان شرایط انسانی یاد می کنیم مانعی بیش نیست که باید بر آن غلبه کرد. بنا به باستان شناسان، چرخ حدودا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح به صورت مستقل و تقریبا همزمان در بین النهرین(عراق امروزی)، قفقاز شمالی(فرهنگ مایکوپ) و اروپای مرکزی امروزی اختراع شد.

بخوان  سید مصطفی فیض و تکنولوژی پروپیلن در ایران 1 بیتی

http://118amoozesh.ir