انسانها قادر به درک حرکات شامپانزه ها هستند

مطالعه‌های جدید انسان‌ها می‌توانند حرکات شامپانزه‌ها و بونوبوها را درک و تفسیر کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک آزمایش معکوسی که توسط محققان دانشگاه «سنت اندروز» اسکاتلند نشان می دهد که انسانها قادر به تشخیص و درک حرکات دست های شامپانزه ها و بونوبوها هستند.

آزمایش های پخش ویدیو به طور معمول توسط متخصصان برای بررسی زبان در پستانداران غیرانسانی استفاده می شود. در این آزمایش گروهی از پستانداران متشکل از میمون‌سانیان(simians) و میمون‌ها هستند و پیش‌میمونان مانند لمورها حضور دارند. در شرایط مناسب برای تحقیقات، از آنها برای تعیین اینکه آیا این حیوانات را می توان در زبان انسانها را فهمید یا خیر، استفاده کرد.

اگر کاربران تنها پاسخ‌ها را با حدس زدن انتخاب می‌کردند، انتظار می‌رفت که یک چهارم یا ۲۵ درصد شانس انتخاب درست را داشته باشند. با این حال، بیش از 50 درصد از مواقع قادر به تفسیر معنای حر بودند.

از ۱۰ مورد از رایج‌ترین حرکات استفاده از شامپانزه‌ها برای ساخت یک بازی آنلاین استفاده می‌شود. به بیش از ۵۶۰۰ شرکت کننده، ۲۰ ویدیوی کوتاه از حرکات میمون نشان داده شد و از آنها خواسته شد که معنای حرکات را از میان چهار پاسخ ممکن انتخاب کنند.

انتهای پیام



منبع

یافته‌های این تحقیق در مجله PLOS Biology منتشر شده است.

این به چه معناست؟

کاترین هوبیتر(Catherine Hobaiter) و کریستی ای. گراهام(Kirsty E. Graham) در آزمایشگاه وایلد مایندز در دانشگاه سنت اندروز این پارادایم را معکوس کردند تا تعیین کنند آیا انسانها می‌توانند حرکاتی را که این حیوانات استفاده می‌کنند، درک کنند یا خیر. برای جالب‌تر شدن مطالعه و به دست آمدن مجموعه داده‌های بزرگ برای پاسخ به این پرسش، محققان آن را به یک بازی آنلاین تبدیل کردند و تعداد زیادی از افراد را مطالعه کردند.

بخوان  کشف اولین ویروسخوار جهان

استفاده از حرکات معنی‌دار می‌تواند بر اساس هوش عمومی، شباهت فیزیکی، اجتماعی اجتماعی مشابه ما با این موجودات باشد.

مطالعه چگونه انجام شد؟

حتی این آزمایش را یک گام جلوتر بردند و زمینه را در مورد آنچه میمون‌ها در این ویدئو انجام می‌دهند به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهند. با این حال، بهبود در تفسیر درست حرکات تنها کمی بهبود یافت.