محققان در فکر توسعه یک واکسن جدید هستند

«جیلیان براون» از مطالعه این مطالعه می‌گوید: RHAPSEDA نشان‌دهنده یک تغییر مرحله‌ای در توسعه و اکسن گلیکوکونژوگه است که دامنه توسعه گسترده‌ای از واکسن‌های مقرون‌به‌صرفه از جمله استرپتوکوک را می‌دهد که در ماه‌های اخیر منبع مهمی وجود دارد، می‌دهد. ما در حال حاضر توسعه روابط تجاری و علمی قابل توجه در سراسر جهان از اروپا تا ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی هستیم. ما مشتاقان منتظر ایجاد این روابط در سال جاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی در توسعه واکسن در اسکاتلند هستیم.

نشان داده شده است که این روش به ایمنی لنفوسیت تی قوی‌تری دست می‌یابد تا پوشش‌هایی در برابر بیماری‌های جدی ایجاد کند. این فرآیند قبلاً برای ایجاد واکسن‌های مننژیت و ذات الریه استفاده می‌شود، اما ساخت آنها نیز گران است. پلتفرم RHAPSEDA کارآمدتر است، به این صورت که باید هزینه‌ها را کاهش دهند و اولین واکسن مقرون به صرفه استرپتوکوک A را در جهان امکان پذیر کنند.

در اکثر افراد، بیماری با باکتری استرپتوک گروه تنها باعث بیماری خفیف می‌شود که با گلودرد بسیار مشخص می‌شود. با این حال، این امر می‌تواند به زخم، مخملک یا ورم لوزه تبدیل شود. در موارد بسیار نادر، این آسیب می‌تواند باعث ایجاد یک نوع خاصیت و بالقوه کشنده از بیماری به نام iGAS شود که در آن جریان خون می‌شود. در سراسر بریتانیا، از سپتامبر ۲۰۲۲، حداقل ۳۲ کودک بر اثر اثر iGAS جان خود را از دست داده‌اند.

شرکت اسپین آف «RHAPSEDA» مرتبط با دانشگاهی توسط دکتر «هلگه دورفمولر» از دانشکده علوم زیستی دانشگاه علوم زیستی. این شرکت از فرآیندها و فناوری‌های استفاده می‌کند که برای ایجاد واکسن‌های گلیکوکونژوگه توسعه یافته است، جایی که یک مولکول کرهیدرات تولید می‌شود توسط هدف با استفاده از یک حامل از یک گلیکوکونژو می‌شود.

بخوان  ستاد اقتصاد دانش‌بنیان انرژی از اجرای طرح‌های فناورانه توسعه انرژی‌های انرژی‌پذیر

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، دانشمندان در اسکاتلند امیدوارند اولین واکسن مقرون به صرفه علیه استرپتوکوک A(عفونتی که معمولاً به گلودرد استرپتوکوکی می‌شود) را تولید کنند. یک شرکت اسپین-آف مرتبط با دانشگاه «داندی» اسکناس‌ها باور دارند که می‌توانند جایگزین‌های ایجاد واکسن‌های «گلیکوکونژوگه‌ها» را کاهش دهند. واکسن‌های «گلیکوکونژوگه‌ها» واکسن‌هایی هستند که برای خروج از حمله‌ها عالی هستند، اما در حال حاضر آن را فوق‌العاده گران می‌سازند.

دانش اسکاتلندی در حال کار بر روی یک واکسن مقرون به صرفه برای ویروسی‌های عامل گلودرد استرپتوکوکی هستند.

انتهای پیام



منبع

در حال حاضر، تنها درمان استرپتوکوک، آنتي‌بيوتيک‌ها هستند، اما شواهدي وجود دارد که مي‌تواند به برخي از داروها مانند آزيترومايسين مقاوم باشد. این دارو یک جایگزین رایج برای افراد مبتلا به گلودرد استرپتوکوکی است که به پنی سیلین است.

چگونه واکسن‌های گلیکوکونژوگه را می‌سازند؟