اولین آزمایش انسانی تراشه «نورالینک» امسال می‌شود

تحقیقات شتاب‌زده‌ای «نورالینک» جان هزاران حیوان را گرفته است

«وزارت ترابری آمریکا» (USDOT) به طور خاص بررسی می‌کند که آیا نورالینک با برداشتن تراشه‌ها از مغز میمون‌ها بدون استفاده مناسب، پاتوژن‌های خطرناک را به طور غیرقانونی انتقال می‌دهد یا خیر. سازمان این سازمان گفت که تحقیقات ادامه دارد.

با وجود این، ارزش شرکت در ماههای اخیر افزایش یافته است. رویترز این ماه گزارش داد که استارت‌آپ نورالینک دو سال پیش در دور جمع‌آوری سرمایه خصوصی، نزدیک به دو میلیارد دلار ارزش و ارزش آن ارزش سهام خصوصی، حدود پنج میلیارد دلار است. کارمندان بخش حیوانات نورالینک که برای بررسی درگیری‌های احتمالی احتمالی تحت نظارت فدرال قرار گرفته است، از توسعه سریع ایمپلنت بهره‌مند شدند. به گزارش رویترز، ارزش سهام نورالینک که در اختیار برخی از افراد قرار دارد، تنها طی دو سال حدود 150 درصد افزایش یافته است.

ماه گذشته، نورالینک گفت که مجوزسازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای اولین آزمایش بالینی خود دریافت کرده است. این یک نقطه عطف مهم برای نورالینک به شماره می‌رود. سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه پیشین خود به رویترز اظهار داشت که نورالی رانک برای استفاده از ایمپلنت مغزی و ربات جراحی آن در آزمایش‌ها مجاز است اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری می‌کند.

این استارت‌آپ ابتدا در اوایل سال ۲۰۲۲ به سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست داد و سازمان با استاناد به ده‌ها نگرانی‌های امنیتی، درخواست را رد کرد. برخی از این نگرانی‌ها، در رابطه با مشکلات پیرامون دستگاه لیتیومی، امکان راه‌اندازی سیم‌های ایمپلنت به درون مغز و مقابله با بیرون آوردن ایمن دستگاه آسیب به بافت مغز بدون ایجاد می‌شوند.

بخوان  کفش‌هایی برای راه رفتن سریع

بیشتر بخوانید:

دست رد “FDA” به سینه «ایلان ماسک»

«ایلان ماسک» در یک رویداد گفت که انتظار دارد تراشه مغزی استات‌آپ «نورالینک» امسال روی انسان آزمایش شود.

انتهای پیام



منبع

بیشتر بخوانید:

ماسک پیش از این، جدول زمانی اعلامیه های عمومی خود را در مورد نورالینک از دست داده است. حداقل در چهار مورد از سال 2019، ماسک پیش‌بینی کرده بود که نورالینک زودی آزمایش‌های انسانی را آغاز خواهد کرد.

نورالینک به دلیل احتمال احتمالی حیوانات، تحت بررسی «دفتر بازرسی کل آمریکا»(OIG) نیز قرار گرفته است اما این سازمان، از ارائه پاسخ فوری به پرسش رویترز خودداری کرد.

طی این رویداد که در پاریس برگزار شد، ماسک گفت که نورالینک قصد دارد تراشه مغزی را روی یک بیمار به فلج چهاراندام یا فلج کامل کند، در طول یک پخش اینترنتی تحت نظارت رویترز آزمایش کند. معمولاً ماسک مشخص نیست که شرکت او کاشت تراشه را در چند بیمار و برای چه مدت انجام خواهد داد اما به نظر می‌رسد که اولین بار در سال جاری انجام می‌شود.

نورالینک در مورد آزمایشات حیوانی خود نیز با نظارت فدرال روبه‌رو است. سال گذشته، کارمندان نورالینک به رویترز گفتند که این شرکت با عجله عمل جراحی را روی میمون‌ها، خوک‌ها و گوسفندان انجام دادند که به مرگ حیوانات منجر شد. به گفته، دلیل عجله این بود که ماسک را برای دریافت مجوز سازمان غذا و دارو تحت فشار قرار داد. این منابع که آزمایش‌های حیوانی، داده‌هایی را در جهت پشتیبانی از برنامه شرکت برای آزمایش‌های انسانی تولید کردند.

ایمپلنتی نورالینک برای آزمایش آزمایشی تاییدیه دریافت کرد

بخوان  مک‌های صفحه لمسی می‌توانند پایان آی‌پد را نشان دهند - پس چه چیزی می‌تواند برای macOS استفاده کند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، «ایلان ماسک» (Elon Musk) کارآفرین میلیاردر، در رویداد فناوری «ویواتک» (VivaTech) گفت انتظار دارد که استارت‌آپ تراشه‌های مغزی او موسوم به «نورالینک» (Neuralink)، اولین آزمایش انسانی خود را در سال جاری آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

در یک آزمایش انجام‌شده در سال ۲۰۲۱، این شرکت از هر ۶۰ خوک، ۲۵ خوک را با تراشه‌هایی در اشتباه آزمایش کرد. همه خوک‌ها متعاقبا کشته شدند و این خطایی بودند که کارمندان باور می‌کردند به راحتی از آن جلوگیری کنند.

پیشتر به رویترز گفته شد که اگر نورالینک ثابت کند تراشه آن برای انسان ایمان است، باز هم چندین سال و احتمالاً بیش از یک دهه می‌کشد تا مجوز تجاری استفاده از ایمن ارائه شود. همچنین، این شرکت در حال حاضر با سایر شرکت‌های حوزه نوروتکنولوژی است که پیش‌تر کاشت دستگاه‌های خود را در آزمایش‌هایی انجام داده‌اند.

پس از گزارش رویترز پیرامون درگیری‌های احتمالی مالی در هیئت مدیره، قانون‌گذاران آمریکا در ماه مه خواستار این موضوع را بررسی کردند که با ترکیب نورالینک ناظر بر آزمایش‌های حیوانی، به آزمایش‌های نادرست و عجولانه می‌شود یا خیر.