اولین بادبان بادی ابداع شد!

این سیستم بادبان بادی را می‌توان در مرحله طراحی کشتی به عنوان تجهیزات اصلی اضافه کرد یا در یک کشتی در حال فعالیت به عنوان یک افزودنی نصب کرد. این سیستم برای کشتی‌های باری، کشتی‌های فله‌بر، حامل‌های LNG و تانکرها مناسب است.

اولین فناوری بادبان بادها در یک کشتی تجاری نصب شده است تا با استفاده از این فناوری در سراسر ناوگان کشتیرانی تا سال ۲۰۵۰ از یک تریلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف سوخت شود.

این پروژه موسوم به WISAMO بر روی این کشتی تجاری که در سال ۱۹۹۹ نصب شده است. این کشتی در حال حاضر در بندر El Astillero در اسپانیا لنگر انداخته است.

در حال حاضر ۲۱ کشتی تجاری قابل توجه دارای سیستم نیروی محرکه بادی هستند. IWSA پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال جاری، ۲۵ کشتی تجاری بزرگ با مجموع ۱.۲ میلیون تناژ وزن مرده، سیستم‌های پیشران بادی را نصب خواهند کرد.

تناژ وزن مرده به مقدار جرم قابل حمل توسط یک کشتی که آن را برای کشتی خطرساز حمل می کند، گفته می شود. مرده شامل وزن خود کشتی نمی‌شود و مجموع وزن محموله، سوخت، آب شیرین، آب توازن، آذوقه، مسافران و خدمه است. چند مرد برای تعیین میزان وزن مجاز برای استفاده می‌شود، یعنی کشتی‌ها کاملاً بار زده می‌شوند به همان خطی که آبخور آن روی سطح آب قرار گرفته باشد. هر چند ممکن است به معنی وزن مرده فعلی کشتی و نه مقدار آن نیز استفاده شود.

کشتی MN Pélican از سال ۲۰۱۶ دو بار در هفته بین پول(Poole) در بریتانیا و بیلبائو در اسپانیا سفر می‌کند.

بخوان  Strava یک ویژگی پیام رسانی مستقیم مفید برای سازماندهی سواری ها را آسان تر می کند

این شرکت می‌گوید: این گام جدید یک تجربه چندفرهنگی عالی برای یک هدف مهم در جهت کربن زدایی از حمل و نقل دریایی است.

به گفته شرکت سازنده، این سیستم برای عبور ساده از زیر پل‌ها و با نزدیک شدن به بنادر جمع می‌شود.

به گفته گاوین آل رایت، دبیر کل انجمن بین‌المللی IWSA، راه‌اندازی پیشرانه بادی در سراسر ناوگان دریایی تا سال ۲۰۵۰ می‌تواند به صرفه‌جویی یک تریلیون دلاری در مصرف سوخت منجر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک شرکت دریانوردی با نصب اولین فناوری بادبان باد می شوند و جمع می شوند خودکار روی یک کشتی تجاری، به نقطه یک عطف دست یافته است.

توجه دریایی فزاینده‌ای به نیروی محرکه بادی به عنوان یکی از جایگزین‌هایی است که می‌توانند به کشتی‌ها اجازه دهند کارایی خود را افزایش دهند و در مصرف سوخت مصرف کنند و در عین حال دوستدار محیط زیست باشند.

میشلن می‌گوید: در صورت آزمایش‌ها، می‌توان راه را برای آزمایش بادبان‌های بزرگ‌تر هم‌وار کند و گامی به سمت کربن‌زدایی حمل و نقل دریایی کرد.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که نمونه اولیه این بادبان بادی را می‌توان بر روی کشتی‌های تجاری و تفریحی سوار کرد. اعتقاد بر این است که این فناوری با استفاده از انرژی باد می‌تواند مصرف سوخت را تا ۲۰ درصد برای هر کشتی کاهش دهد.

اکنون با نصب این سیستم روی آن، شرکت میشلن به عنوان بخشی از مرحله توسعه فناوری صنعتی جدید خود قادر خواهد بود WISAMO را در شرایط ناوبری دریایی تجاری واقعی آزمایش کند.

بخوان  ساخت قطار فوق سریع و ابهامات پشت پرده آن

کشتیرانی سبزتر

فاز صنعتی این فناوری جدید

انتهای پیام



منبع بر گفته شرکت میشلن(Michelin)، شرکت فرانسوی تامین کننده تجهیزات صنعتی، نمونه اولیه این بادبان بادی به مساحت ۱۰۰ متر مربع روی کشتی کانتینری موسوم به MN Pélican متعلق به شرکت Compagnie Maritime Nantaise نصب شده است.

هر کشتی‌های کانتینری که در آبراه‌های جهان حرکت می‌کنند، حدود یک میلیارد کربن دی‌اکسید(CO2) معادل سه درصد کل گازهای گلخانه‌ای را در جو زمین منتشر می‌کنند.

روند جهانی شدن بسیاری را به صنعت عرضه می کند. حمل و نقل آبی ۹۰ درصد کل تجارت جهانی را تشکیل می دهد، اما از طرفی، هزینه زیست محیطی قابل توجه است.

با نصب فناوری جدید نیروی محرکه بادی بر روی کشتی‌های بزرگ تجاری، دارای بار جهانی کشتی‌هایی است که از منبع انرژی انرژی منفی استفاده می‌شود، از نقطه عطف یک میلیون تناژ وزن مرده(dwt) فراتر رفته است.