اولین پیاده‌روی فضای ماموریت «شنژو ۱۶» انجام شد

دو فضانورد چینی اولین پیاده‌روی فضای ماموریت «شنژو ۱۶» را انجام داد.

«گی هایچائو»(Gui Haichao) از خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»(Shenzhou 16)، با استفاده از بازوی رباتیک ایستگاه فضایی تیانگونگ، از داخل ایستگاه به عملیات کمک کرد.

خبرگزاری «شین‌هوآ» (شین‌هوا) که رسانه دولتی چین است، گزارش داد که هایپنگ و یانگژو وظایف گوناگونی را انجام داده است. از جمله نصب کردن قاب پشتیبان یک دوربین پانوراما در بیرون از ماژول هسته «تیانه» (Tianhe) و باز کردن دو دوربین پانوراما در بیرون از ماژول «منگتیان» (Mengtian).

هایپنگ، فرمانده ماموریت در حال حاضر حاضر چهارمین سفر خود به فضا را ثبت کرده است، اما این اولین پیاده‌روی فضایی او بود. یانگژو اولین فضانورد مهندس پرواز چینی است که پیاده‌روی فضایی را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «اداره مهندسی فضایی سرنشین‌دار چین»(CMSEO) اعلام کرد که «جینگ هایپنگ»(Jing Haipeng) و «ژو یانگژو»(Zhu Yangzhu) حدود هشت ساعت پیاده‌روی فضایی را بیرون از «ایستگاه فضایی تیانگونگ»(Tiangong space station) در روز ۲۰ ژوئیه ساعت منطقه شرقی:۴ به پایان رسید.

انتهای پیام



منبع

اداره مهندسی فضایی سرنشین‌دار چین روز ۱۹ ژوئیه در مورد فعالیت‌های آینده، صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که در آینده نزدیک انجام خواهد شد. پیاده‌روی فضایی به صورت زنده پخش نشد و تنها پس از بازگشت فضاینوردان به تیانگونگ اعلام شد.

بخوان  انجام عملیات نجات خدامه سایوز در ۲۴ فوریه