ایجاد اشیاء ۳ بعدی با استفاده از صدا

دانشمندان بر این باورند که فناوری آنها یک پلتفرم امیدوار کننده برای تشکیل سلولی و بافت به صورت سه بعدی است. مزیت فراصوت این است که برای استفاده از سلول‌های بیولوژیکی مناسب است و می‌تواند به نفوذ نفوذ کند. به این همه فراصوت می‌توان سلول‌ها را از راه دور و بدون آسیب رساندن به آنها اصلاح کرد.

صدای صوتی بر ماده نیرو وارد می‌کنند. با استفاده از فراصوت با فرکانس بالا که برای گوش انسان شنیدن نیست، می‌توان طول آن را تا زیر یک میلی‌متر درآورد تا از آن برای دستکاری بلوک‌های کوچک ساختمانی بسیار مشابه سلول‌های بیولوژیکی استفاده کنند. محققان در مطالعات قبلی خود نشان دادند که چگونه با استفاده از هولوگرام‌های آکوستیک (صفحات چاپ شده با چاپ فناوری سه‌بعدی) که برای رمزگذاری یک فایل صوتی خاص مفید هستند، فراصوت را می‌سازند. آنها نشان دادند که این میدان‌های صوتی می‌توانند برای مونتاژ مواد در الگوهای دو بعدی استفاده شوند. بر اساس آن مطالعه، در این یافته‌ها یک مفهوم ساخت جدید ابداع کردند.

چاپ سه بعدی امکان ساخت قطعات پیچیده از مواد کاربردی یا بیولوژیکی را می‌کند. چاپ سه‌بعدی معمولی می‌تواند روند کند که در آن اشیا در یک خط یا یک لایه در یک زمان خاص ساخته می‌شوند. اکنون اطلاعات نشان داده‌اند که چگونه می‌توان با استفاده از بلوک‌های ساختمانی کوچک، یک شی سه بعدی را تنها در یک مرحله ایجاد کرد.

کای ملد در ادامه افزود: استفاده مفید از هولوگرام‌های صوتی متعدد و تشکیل یک ترکیب ترکیبی که افراد ذرات را می‌سازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی او، دانشمندان در یک بیانیه مطبوعاتی، مفهومی را توصیف می‌کنند که از هولوگرام‌های صوتی برای تولید میدان‌های فشار صوتی استفاده می‌شود که با آن می‌توان ذرات جامد، دانه‌های ژل و حتی سلول‌های بیولوژیکی را به صورت چاپ سه بعدی ایجاد کرد. این نتایج را برای ایجاد تکنیک‌های جدید کشت سلولی با کمک فناوری چاپ ۳ بعدی با کاربرد در مهندسی پزشکی زیست هموار می‌کند.

بخوان  آب، خاک و اقلیم مناسب به‌صورت یکسان توزیع نشده/در تولید ۲۲ محصول کشاورزی در ۷ کشور برتر

پروفسور «کای ملد» از دانشگاه هایدلبرگ و اولین نویسنده این مطالعه گفت: ما با استفاده از فراصوت شکل‌دار، ریزش‌ها را در یک جسم سه‌بعدی در یک مرحله مونتاژ کنیم. این امر می‌تواند برای چاپ زیستی بسیار مفید باشد. سلول های مورد استفاده در آنجا به ویژه در طول فرآیند به محیط حساس هستند.

روش مونتاژ

انتهای پیام



منبع

مطالعه این مطالعه در این مطالعه جدید خود مفهوم خود را یک گام جلوتر ببرند. آنها ذرات و سلول‌هایی را که آزادانه در آب شناور جذب می‌کنند و آنها را به شکل‌های سه‌بعدی جمع‌آوری می‌کنند. علاوه بر این، در روش جدید با مواد شیشه‌ای از جمله دانه‌های هیدروژل و سلول‌های بیولوژیکی کار می‌کنند.

موسسه تحقیقات پزشکی «ماکس پلانک» و دانشگاه «هایدلبرگ»، فناوری را برای مونتاژ مواد به صورت سه بعدی ایجاد کرده‌اند.