بسیار تحت رادار، بازسازیهای عالی Emberheart از اسکرولرهای کناری کلاسیک Apogee بینظیر هستند.
اینها بازیهای نمادین اشتراکافزار Crystal Caves، Secret Agent و Monster Bash از این شرکت هستند که حس و حال پلتفرمهای کمی قدیمی را حفظ میکنند و در عین حال همه آنها را به طور قابل توجهی با ویژگیهای کیفیت زندگی بهبود میبخشند. تصاویری ارتقا یافته و حتی سطوح کاملاً جدید برای لذت بردن کارشناسان.
هر عنوان با یک ویرایشگر سطح با کاربری آسان و پشتیبانی کامل از Steam Workshop نیز ارسال شده است، بنابراین سرگرمی قدیمی هرگز نباید پایان یابد.
این گواهی بر قابلیت پخش پایدار این بازیهای پلتفرم تا حدودی نادیده گرفته شده است که جوامع آنها با سطوح جدیدی برای بازی در حال رشد هستند. در استیم کارگاه برای هیچ یک از بازی ها هیچ کمبودی در مراحل وجود ندارد که تمام سطوح چالشی قابل تصور را پوشش می دهد.
اشتراکافزار، ریمستر شده
Primož Vovk، توسعهدهنده Emberheart، منشا تا حدودی فروتنانه علاقه خود را به یاد میآورد عناوین اوج (در برگه جدید باز می شود). Vovk توضیح میدهد: «من با بازیهای Apogee بزرگ شدم و آنهایی که ریمستر کردهام، اولین بازیهایی بودند که بازی کردم. «Crystal Caves چهارمین بازی رایانهای بود که روی اولین رایانه شخصی Intel 486 خود بازی کردم و باید تمام کرده باشم. نسخه اشتراکافزار بارها. جایگاه ویژه ای در قلب من دارد.»
بسیاری از بازیکنان مدرن میتوانند تقریباً همین را بگویند، با دوران اشتراکافزار عناوین زیادی که در غیر این صورت ناپدید میشدند، برجسته میشد. «اکنون بازی کن، بعداً پرداخت کن» باعث ایجاد اشتراکافزار نمادینی مانند اولین قسمتهای کلاسیک معروف Doom و Duke Nukem 3D شد. با این حال، Vovk به چیزی بسیار سادهتر علاقه داشت و ماکتی از غارهای کریستال به روز شده در توییتر تولید کرد.
Vovk ادامه میدهد: «بازتاب چندانی دریافت نکرد، اما توجه جورج بروسارد از 3D Realms را که روی بازی اصلی کار میکرد، جلب کرد. مهمتر از همه، Terry Nagy از Apogee متوجه آن شد. من شروع به بازی با ایده ساختن نمونه اولیه بازسازی Crystal Caves کردم، و به زودی یک نسخه نمایشی یک سطحی داشتم.» سپس Vovk متوجه شد که این ایده را به تری ارائه می کند و برای او ساختنی فرستاد.
«قبل از اینکه بفهمم، مشغول کار بودم Crystal Caves HD (در برگه جدید باز می شود)، همه از او تشکر می کنم. با توجه به اینکه بازی 30 ساله است، استقبال زیادی از آن شد و خیلی زود شروع به کار روی هر دو کردم مامور مخفی HD (در برگه جدید باز می شود) و Monster Bash HD (در برگه جدید باز می شود)ووک فریاد میزند: «من هنوز با آپوگی کار میکنم، همه به خاطر یک ماکت و تری ناگی.»
آنچه گذشته بود اکنون می تواند حال باشد
گیمرهای معاصر می توانند این عناوین را به عنوان آثار قدیمی رد کنند، اما Vovk مخالف است. Vovk توضیح می دهد: “من فکر می کنم هیچ یک از (پلتفرمرهای Apogee) در مقایسه با سایر بازی های آن زمان، مانند Duke Nukem، شانسی برای تکامل نداشتند. “آنها در کنترل و طراحی بسیار دشوار بودند و شاید شخصیت ها برجسته نبودند. ، بنابراین آنها با تعداد طرفداران کوچکتری باقی ماندند و دنباله ای دریافت نکردند. مخصوصا Monster Bash اون بازی خشن بود! Monster Bash VGA وجود داشت، دنبالهای از نوع در حال توسعه، اما لغو شد. آنها قطعاً سزاوار عشق بیشتری هستند.»
اما از ووک پرسیدیم که آیا این فقط یک نوستالژی است؟ Vovk ادامه می دهد: “(این) قطعا یکی از دلایل اصلی، اما همچنین سادگی بازی ها است.” اهداف و مکانیکها معمولاً بسیار ساده هستند، و در حالی که سعی میکنید به هدف خود برسید (خروج سطح، جمعآوری تمام کریستالها، نجات همه حیوانات خانگی، از بین بردن بشقاب ماهواره)، تعداد زیادی آیتم جایزه جمعآوری میکنید تا امتیاز خود را افزایش دهید. وووک توضیح میدهد که حتی اگر به امتیازات خود اهمیتی نمیدهید، سرگرم کننده است. «من متوجه میشوم که به این بازسازیها بازمیگردم تا نقشه سفارشی دیگری را بازی کنم که به تازگی آپلود شده است، حتی اگر صدها مورد از آنها را قبلاً بازی کرده باشم. نوستالژی و سادگی آن بازیها میتواند واقعاً آرامشبخش باشد.»
Vovk پس از تولید آنچه Vovk بهعنوان «ریمسترهای وفادار» توصیف میکند، بهجای بازسازیهای کامل، به جامعهای که حول ویرایشگر سطح شکل میگیرد، توجه داشت و اینکه تکمیل چنین ویژگی چقدر دشوار است. Vovk ادامه میدهد: “این یکی از بهترین تصمیمهایی است که گرفتیم، زیرا اکنون میتوانیم صدها سطح سفارشی فوقالعاده ساخته شده توسط جامعه را بازی کنیم، و همه به ساختن بیشتر ادامه میدهند.” مشکل این است که آن را کاربر پسند کرده و همه پایه ها را پوشش دهد تا کاربر نگران اشتباه کردن یا فهمیدن نحوه انجام کاری نباشد. با این حال، زمان می برد، زیرا برای هر ویژگی که به بازی اصلی اضافه می کنید (دشمن، شی، عملکرد و غیره) باید پشتیبانی از آن را در ویرایشگر سطح نیز اضافه کنید.
Vovk در حال حاضر روی یک FPS شمشیر و جادوگری قدیمی به نام کار می کند ویزوردوم (در برگه جدید باز می شود). «شما نقش یک روحانی را بازی میکنید که با هرج و مرج که با جادو و فولاد در زمین پرسه میزند میجنگید. شما با تکیه بر زرادخانه بزرگی از سلاح های جادویی و مواد مصرفی، از شهر به کوه، از طریق جنگل سرسبز و فراتر از آن، در یک کمپین تک نفره سفر خواهید کرد.
آیتم ها و اسرار پاداش زیادی برای افزایش امتیاز و رقابت با سایر بازیکنان در تابلوی امتیازات آنلاین وجود دارد. درسهایی از بازسازیهای Apogee به Wizordum نیز منتقل شده است. برای اولین بار، خوب است که بازی خود را با یک ویرایشگر سطح ارسال کنید. بازیکنانی هستند که منتظرند تا سطوح خود را در آنجا بسازند، وووک ادامه میدهد: «و همانطور که قبلا توضیح دادم، چیزی در سادگی بازیهای قدیمی وجود دارد و من میخواهم Wizordum نیز آن را دنبال کند. کنترلها و مکانیکهایی که به راحتی قابل درک هستند و در عین حال اسرار زیادی را ارائه میکنند و پیکاپهای جایزه را برای بازیکن ارائه میدهند.
نسخه ی نمایشی Wizordum است در Steam موجود است، به نمایش گذاشتن چیزی که شبیه یک تغییر ژانر مطمئن و جالب و نمایش قوی از Emberheart است. همانطور که نفوذ Apogee به ریمسترهای خود اطلاع داد، به تجربیات کاملاً جدیدی میپردازد. با این حال، امیدواری به نمایشهای بازگشتی بیشتر برای عناوینی مانند Hocus Pocus و Realms of Chaos خوب است، اما Vovk میگوید در حال حاضر هیچ چیزی در رادار نیست، اگرچه او در حال کار بر روی پروژه اعلامنشده دیگری Apogee است.
با بازگشت Apogee به بازی – به اصطلاح – به عنوان یک ناشر عناوین مستقل، به نظر می رسد که این نام برای مدتی طولانی باقی بماند. باید دید که آیا ما هرگز شاهد بازگشت افرادی مانند بارون بالدریک، ماجراجویی ایزومتریک Mystic Towers خواهیم بود یا اینکه آنها صرفاً به خاطره ای خوش باقی خواهند ماند.