با استفاده از سیگنال های الکتریکی مغز انسان، نرم افزار جدید می تواند ویرایش کامپیوتری تصویر را انجام دهد

یکی دیگر از برنامه های کاربردی می تواند کمک به گروه های خاصی از افراد معلول باشد، به عنوان مثال اجازه دادن به یک فرد فلج برای کار با رایانه خود.

نقل قول: با استفاده از سیگنال های الکتریکی مغز انسان، نرم افزار جدید می تواند ویرایش کامپیوتری تصویر را انجام دهد (2022، 24 ژوئن) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

نتایج در مقاله ای ارائه شده است که برای انتشار در CVPR 2022 پذیرفته شده است (Computer Vision and Pattern Recognition).

“من این را جنبه مهمی از کار آکادمیک می بینم. تحقیقات ما نشان می دهد که چه چیزی ممکن است، اما ما نباید کارها را فقط به این دلیل انجام دهیم که می توانند انجام شوند. این حوزه ای است که به نظر من باید توسط دستورالعمل ها و سیاست های عمومی تنظیم شود اگر اینها تطبیق داده نشوند، شرکت های خصوصی فقط پیش می روند.”


یک کامپیوتر افکار شما را پیش بینی می کند و بر اساس آنها تصاویری ایجاد می کند


اطلاعات بیشتر:
کاغذ: openaccess.thecvf.com/content/ … _CVPR_2022_paper.pdf

کاربردهای احتمالی در پزشکی

تووکا روتسالو، دانشیار دپارتمان، می گوید: “ما می توانیم کامپیوتری بسازیم که تصاویر را کاملاً بر اساس افکار ایجاد شده توسط سوژه های انسانی ویرایش کند. کامپیوتر مطلقاً هیچ اطلاعات قبلی در مورد ویژگی هایی که قرار است ویرایش کند یا چگونه است. هیچ کس قبلاً این کار را انجام نداده است.” علوم کامپیوتر، دانشگاه کپنهاگ.

خواستار تنظیم سیاست

با این حال، به گفته Tuukka Ruotsalo، سکه یک روی دیگر دارد: “جمع آوری سیگنال های مغزی فردی شامل مسائل اخلاقی است. هر کسی که این دانش را کسب کند به طور بالقوه می تواند بینش عمیقی در مورد ترجیحات افراد به دست آورد. ما قبلاً برخی از روندها را می بینیم. مردم “هوشمند” می خرند. ساعت‌ها و دستگاه‌های مشابه قادر به ثبت ضربان قلب و غیره هستند، اما آیا مطمئن هستیم که داده‌هایی تولید نمی‌شوند که به شرکت‌های خصوصی دانشی می‌دهد که ما نمی‌خواهیم به اشتراک بگذاریم؟

بخوان  امکان جابجایی حساب کاربری بین فیسبوک و اینستاگرام

شرکت کنندگان هیچ اقدامی انجام ندادند و به طور خلاصه به تصاویر نگاه کردند – 0.5 ثانیه برای هر تصویر. بر اساس فعالیت مغز آنها، دستگاه ابتدا اولویت داده شده را ترسیم کرد و سپس تصاویر را بر اساس آن ویرایش کرد. بنابراین اگر وظیفه جستجوی افراد مسن بود، کامپیوتر پرتره افراد جوان تر را اصلاح می کرد و آنها را مسن تر نشان می داد. و اگر کار این بود که به دنبال یک رنگ موی خاص بگردید، همه تصاویر آن رنگ را دریافت می کردند.

برخی ممکن است استدلال کنند که نرم افزارهای زیادی که قادر به دستکاری ویژگی های صورت هستند در حال حاضر وجود دارد. کیت دیویس توضیح می‌دهد که این موضوع را از دست می‌دهد:

فعالیت مغز به عنوان تنها ورودی

“تمام نرم افزارهای موجود قبلاً با ورودی برچسب دار آموزش داده شده اند. بنابراین، اگر برنامه ای می خواهید که افراد را مسن تر نشان دهد، هزاران عکس پرتره به آن می دهید و به رایانه می گویید کدام یک جوان هستند و کدام یک پیر. در اینجا، فعالیت مغزی آزمودنی‌ها تنها ورودی بود. این یک الگوی کاملاً جدید در هوش مصنوعی است که از مغز انسان به‌طور مستقیم به عنوان منبع ورودی استفاده می‌کند.»

در مطالعه اساسی، 30 شرکت‌کننده به هودهای حاوی الکترودهای EEG مجهز شدند که سیگنال‌های الکتریکی مغز را ترسیم می‌کرد. به همه شرکت کنندگان 200 تصویر از صورت یکسان داده شد تا به آنها نگاه کنند. همچنین یک سری کارها مانند جستجوی صورت زنانه، جستجوی افراد مسن، جستجوی موهای بور و … به آنها محول شد.

بخوان  گرفتار این کلاهبرداری خطرناک خرید آمازون نشوید
این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

با استفاده از سیگنال های الکتریکی مغز انسان، نرم افزار جدید می تواند ویرایش کامپیوتری تصویر را انجام دهد

پاسخ های مغز به عنوان سیگنال های نظارتی برای ویرایش معنایی تصویر استفاده می شود. اعتبار: Tuukka Ruotsalo و همکاران

کنفرانس: cvpr2022.thecvf.com/

ارائه شده توسط دانشگاه کپنهاگ


به زودی، رایانه ها می توانند احساس کنند که کاربران مشکلی دارند و به کمک می آیند. این یکی از پیامدهای احتمالی تحقیقات جدید در دانشگاه کپنهاگ و دانشگاه هلسینکی است.

Tuukka Ruotsalo می گوید: “این فوق العاده خواهد بود.” “با این حال، این تمرکز تحقیقات ما نیست. ما دامنه وسیعی داریم و به دنبال بهبود یادگیری ماشینی به طور کلی هستیم. دامنه کاربردهای ممکن گسترده خواهد بود. به عنوان مثال، 10 یا 20 سال آینده ممکن است نیازی به استفاده از آن نداشته باشیم. ماوس یا دستوراتی را تایپ کنید تا کامپیوتر ما را کار کند. شاید فقط بتوانیم از کنترل ذهن استفاده کنیم.”

یکی از کاربردهای احتمالی می تواند در پزشکی باشد: “پزشکان در حال حاضر از هوش مصنوعی در تفسیر تصاویر اسکن استفاده می کنند. با این حال، اشتباهاتی رخ می دهد. بالاخره پزشکان فقط با تصاویر کمک می کنند اما خود تصمیم می گیرند. شاید ویژگی های خاصی در تصاویر وجود داشته باشد. تووکا روتسالو می‌گوید: «اغلب بیشتر از دیگران اشتباه تعبیر می‌شوند. چنین الگوهایی ممکن است با استفاده از تحقیقات ما کشف شوند.”

دکتر Ph.D می‌گوید: «قابل توجه، رایانه هیچ دانشی از تشخیص چهره نداشت و هیچ ایده‌ای درباره جنسیت، رنگ مو یا هر ویژگی مرتبط دیگری نداشت. دانشجوی کیت دیویس، دانشگاه هلسینکی.