برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

تاسواره‌ها نیز سفر خود را آغاز کنند و در تصویر یازدهم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که توسط فضانوردان در مدار مستقر شده‌اند، ببینند.

تحقیق بر روی سیالات موضوع تصویر نهم است. تحقیقات بر روی زمین‌ها در فضا می‌تواند به بهبود سیستم سوخت‌رسانی ماهواره‌ها کمک کند و ما را از نحوه کار اقیانوس‌های زمین کمک کند.

در تصویر بعدی تبدیل ضایعات گیاهی به غذا توسط فناوری راکتور زیستی نشان داده شده است که می‌توان با استفاده از آن مواد غیرقابل مصرف گیاهان را به مواد زیستی مملو از تولید قارچی قابل مصرف تبدیل کرد.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

تماس با هفت قاره موضوع تصویر بعدی است که در آن کیجل لیندگرن(Kjell Lindgren) تماسی رادیویی با مردم هفت قاره برقرار کرد که اولین تماس با جنوبگان نیز جزو آن‌ها بود.

در تصویر دوم، هاینز را در کنار جسیکا واتکینز(Jessica Watkins) می‌بینیم که در آوریل سال ۲۰۲۲ با تبدیل شدن به اولین زن سیاه‌پوستی که به یک ماموریت بلند در ایستگاه‌های بین‌المللی رفت، تاریخ ساز شد. او در حال آزمایش روشهای رشد گیاه بدون نیاز به خاک است.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

در تصویر بعدی راجاچاری در حال انجام آخرین فعالیت‌های مربوط به کشت ژل پنبه‌های دیده می‌شود.

ناسا فیلم متشکل از بهترین عکس‌های ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است.

تصویر بعدی جاش کاسادا و فرانک روبیو را نشان می دهد که یک آرایه کشویی را خارج از ایستگاه های خورشیدی نصب می کنند.

انتهای پیام



منبع

در تصویر بعدی توماس مارشبرن خط کش و جدول رنگی مربوط به مطالعه‌ای است که استفاده از خدمه از اجسام و محیط را در ایستگاه فضایی بررسی می‌کند، در دست دارد.

بخوان  کشف یک ماده شیمیایی برای فریب موش‌ مزاحم!

در تصویر سوم، خدمه ایستگاه فضای بین‌المللی در طول کنفرانسی که با مرکز کنترل ماموریت بر روی زمین در ماژول دستینی (Destiny) ایالات متحده آمریکا جمع‌آوری شده است. اگر سامانتا کریستوفورتی، فضانورد آژانس فضایی اروپا(ESA) از سقف آویزان نشده بود تا گرانش را به چالش بکشد، این تصویر ممکن است در نگاه اول مانند هر تیم دیگری به نظر برسد.

هذا یک عین خود واقعی است به صورت می‌زند که ارتباط بین آنچه را که می‌توان حس کرد و از طریق حواس دیگر شبیه‌هاست، ماهیچه‌ها را می‌ترسند.

در این تصاویر برخی از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ دیده می‌شود که شامل استقرار ماهواره‌های کوچک به نام تاسواره(cubesat) از فضا و آزمایش دینامیک سیالات در فضا می‌شود.

تصویر پنجم سامانتا کریستوفورتی را می‌دهد که در حال جاسازی محموله‌ای برای ارسال به زمین بیست و پنجمین کپسول باری دراگون شرکت اسپیس‌ایکس است.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

تصاویر دیگر نشان می دهد که زندگی در یک ایستگاه فضای صدها مایل بالاتر از زمین چگونه است.

در تصویر بعدی کایلا بارون از ناسا، به بررسی گیاهان درون تاسیسات «Veggie» می‌پردازد.

در تصویر بعدی جسیکا واتکینز تجهیزات را برای احتراق سوخت جامد آماده می کند.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

در تصویر چهارم «Astrobee» را می‌بینیم که از ربات‌ها برای رصد و درک چگونگی حرکت اهداف و طرح‌ریزی نقشه‌ای برای دستیابی به سیستم ایمن برای آنها استفاده می‌کند. این دستگاه برای استفاده از کاربردهای فضایی دارد.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

هدف این آزمایش بهبود سیستم بازخورد حسی بدن است، بنابراین این یافته‌ها نه تنها می‌توانند در فضا باشند، بلکه می‌توان به زمین‌های مفیدی روی زمین برای کشف درمان‌های جدید برای بیماری‌های عصبی کمک کنند.

بخوان  مدیر شیائومی اولین خودروی این شرکت را تست کرد

تصویر در این ویدئو، فضانورد باب هاینز(Bob Hines) را نشان می دهد که با انجام آزمایشی به متخصصان در درک بهتر نقش گرانش در کنترل حرکات روزمره کمک می کند. در این آزمایش موسوم به «GRASP» از یک صندلی و میز کار با حسگرهایی برای اندازه‌گیری حرکت، موقعیت، گرفتن و گرفتن انگشت از فضانوردان در حین انجام وظایف می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، در سال ۲۰۲۲ ایستگاه فضایی بین‌المللی بیست و چهارمین سالگرد خود را به دور زمین در ارتفاع حدود ۴۰۰ کیلومتری (۲۵۰ مایلی) از زمین جشن گرفت. این تصاویری که به صورت فیلمی توسط ناسا منتشر شد، نشان می‌دهد که پس از گذشت نزدیک به یک و نیم دهه، ایستگاه فضایی راه خود را برای پیشرفت علم را ادامه می‌دهد.

برترین تصاویر ایستگاه فضای بین‌المللی در سال ۲۰۲۲

تصویر دیگری که از زمین در صحرای نیومکزیکو با نام «Carrizozo malpais»، رشته‌های بزرگی را که بازالت می‌کنند، ثبت می‌کند، نشان می‌دهد که دهه‌ها قبل در پی فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته است.

در تصویر بعدی مارک ونده‌های دیده می‌شود که سخت‌افزار «FBCE» را می‌توان نصب کرد و یک مدل سیستم مدیریتی، خنک‌کننده خنک‌کننده فرآیند جوش را بررسی کرد.

در تصویر آخر ماتیاس ماورر بررسی می‌کند که چگونه بتن بدون حضور سفت و سخت می‌شود.

تصویر بعدی کویچی واکاتا از آژانس فضایی ژاپن را نشان می‌دهد که در حال انجام آزمایش بر روی سلول‌های استخوان است.

در تصویر بعدی، فضانوردان توماس مارشبرن(Thomas Marshburn) و مارک وند هی(Mark Vande Hei) از پنجره‌ی کاپولا ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین نگاه می‌کنند.